Educație

FOTO / Reprezentanții Microsoft în România, interesați de un proiect al elevilor de la „Economic”

Echipa „Talk to hand”, de la Colegiul Economic din Buzău, a câștigat locul III în finala concursului „Maraton pentru educație antreprenorială”, care s-a desfășurat la București, la Teatrul Nottara. Colegiul Economic Buzău a participat la faza județeană cu trei echipe: „The Armony”, „Talk to Hand” și „Bistro Bus”. La faza națională s-au calificat „The Armony” și „Talk to hand”, care au urcat pe a treia treaptă a podiumului. Mai mult decât atât, proiectul elevilor Colegiului Economic Buzău a fost apreciat de reprezentanții Microsoft România care, spune profesoara Cătălina Postovei, „și-au exprimat deschiderea pentru o colaborare de viitor care să permită dezvoltarea aplicației inițiate de elevii noștri”.

Echipa de la Economic a fost formată din elevii Ștefan Ciocan, Teodor Racovițeanu, Karina Grigore, Doru Lăzărică și Cătălin Munteanu care au dezvoltat o idee de afaceri ce are în centru persoanele cu dizabilități de auz. Mai exact, proiectul elevilor de la Economic  se referă la inițierea unei aplicații care să faciliteze integrarea în societate a persoanelor cu dizabilități de auz.

Anul acesta a avut loc  prima ediție a competiției „ Maraton pentru educație antreprenorială” , o ediție care s-a bucurat de succes. Au fost 50 de unități școlare care au prezentat la concurs 100 de planuri de afaceri. Li s-au alăturat 100 de speakeri și membri ai juriului din zona de business, reprezentanți ai ISJ și ai autorităților locale.

Maratonul de educație antreprenorială se adresează în primul rând elevilor cu abilități antreprenoriale, profesorilor dar și antreprenorilor care vor descoperi în adolescenții înscriși la concurs angajații de mâine dar, mai ales, competiția de mâine pe piața antreprenorială.

„Tinerii sunt cei cărora le vom lăsa pe mână construcția societății de mâine și este datoria noastră să îi învățăm cum. Repede, cu încredere și curaj”, transmite și Cristina Chiriac, președinta Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF).

Competiția a fost organizată pornindu-se de statisticile care indicau faptul că  71% dintre români consideră antreprenoriatul ca o alternativă de carieră excelentă, în comparație cu doar 58% dintre europeni, în timp ce 74% din populația României consideră că antreprenorii au un statut privilegiat în societate. În acest context, accentul trebuie pus pe dezvoltarea educaţiei antreprenoriale şi îmbunătăţirea gradului de supravieţuire al companiilor existente.

În urmă cu doi ani,  Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) împreună cu Ministerul Educației și Cercetării (MEC), au semnat Acordul de Parteneriat „Pactul pentru Educație Antreprenorială” pentru susținerea și dezvoltarea competențelor antreprenoriale în rândul tinerilor și introducerea începând cu anul 2020 opțional, în școlile gimnaziale și liceu a orelor de antreprenoriat.

În data de 5 septembrie 2022 Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) împreună cu Ministerul Educației (ME) au semnat pentru următorii patru ani protocolul privind „Pactul pentru Educație Antreprenorială” prin care vor susține dezvoltarea competențelor antreprenoriale în rândul tinerilor, prin modalități noi și creative de predare și învățare.

Astfel, s-a ajuns la acest proiect care își propune:

  • Promovarea educației antreprenoriale practice în rândul elevilor de liceu, pregătirea acestora pentru un mediu antreprenorial competitiv;
  • Pregătirea pieței antreprenoriale a României de mâine;
  • Susținerea punerii în practică a celor mai bune idei de afaceri;
  • Mentorarea unui mediu antreprenorial competitiv;
  • Pregătire practică;
  • Productivitate sporită;
  • Competitivitate;
  • Implementare imediată a ideilor de business;
  • Dezvoltarea spiritului antreprenorial;
  • Exersarea muncii în echipă;
  • Viitori intraprenori și antreprenori pregătiți pentru piața muncii;
  • Distribuirea corectă a rolurilor în echipă.

 

Articole similare