Sănătate

Plantele care te ajută să-ți întărești imunitatea

Sistemul imunitar este o rețea de organe și celule care au rolul de a neutraliza și de a elimina din organism agenții patogeni, precum bacteriile, virusurile, fungii, paraziții, care reușesc să ajungă în organism și care reprezintă un potențial pericol la adresa sănătății. Sistemul imunitar acționează în două moduri pentru a se asigura că suntem protejați. Pe de o parte avem sistemul imunitar înnăscut, cel care acționează împotriva agenților patogeni. Pe de altă parte există sistemul imunitar dobândit, care devine tot mai puternic pe măsură ce organismul intră în contact cu agenți patogeni pe care îi poate ulterior recunoaște. Nu întâmplător se mai numește și sistem imunitar adaptiv. 

Sistemul imunitar poate fi întărit prin alimentație, iar atunci când este cazul prin medicamente sau suplimentele alimentare. Plantele joacă un rol important în întărirea sistemului imunitar. Le prezentăm, în acest articol, pe cele mai importante. De cele mai multe ori, acestea se găsesc sub forma unor produse, precum produsele naturiste pentru imunitate de la vitamix.ro. Poate fi vorba despre agave, căpșuni, cătină, afine, propolis, muguri de brad, arțar, fructe de pădure, ridiche neagră, mentă, vișine și multe altele.

Galbenele

Galbenelele au proprietăți terapeutice importante și tocmai de aceea se folosesc adesea în ceai. Se știe despre gălbenele că:

  • ajută la ameliorarea ulcerului; 
  • ameliorează simptomele gastritei;
  • ajută bila leneșă;
  • reduc senzația de greață;
  • ușurează digestia;
  • ajută la regenerarea celulelor hepatice;
  • ameliorează manifestările rinitei și sinuzitei;
  • ajută la tratarea unor plăgi precum înțepături de insecte, degerături, infecții;
  • ajută la eliminarea din corp a toxinelor.

Dar poate că cea mai importantă caracteristică a lor este efectul benefic pe care îl au asupra sistemului imunitar.

Aloe vera

Aloe vera este o sursă importantă de minerale (calciu, magneziu, potasiu, sodiu, crom, zinc) și vitamine (vitaminele B12, A, B, C, D, E și acid folic). Mai este recomandată și în cazul tranzitului intestinal cu probleme, arsurilor stomacale sau problemelor gingiilor. Este cunoscut faptul că gelul de aloe vera întărește sistemul imunitar.

Cătina

Cătina este considerată o plantă minune pentru efectele pe care le are asupra sistemului imunitar. O cură de cătină la începutul sezonului rece, de exemplu, este o metodă perfectă pentru a te feri de gripă. Cătina are în componența ei vitaminele A, B, E, K și are, de asemenea, fosfor, potasiu, magneziu și fier.

Ginseng

Este cunoscut efectul ginsengului asupra prevenirii oboselii. Ceea ce se știe mai puțin este că această plantă are efecte benefice în creșterea imunității și prevenirea virozelor respiratorii, mai ales în perioada sezonului rece.

Măceșul

Măceșul se mai numește și trandafir sălbatic sau rug. Este o plantă care are, de asemenea, excelente proprietăți curative. Ajută la păstrarea imunității organismului printr-un cumul de vitamine importante, precum: C, A, B1, B2, E, P, K. În acest fel, ajută la păstrarea în excelente condiții a țesuturilor și a organelor interne.

Echinaceea

Echinaceea nu avea cum să lipsească din lista noastră de plante care ajută la creșterea imunității. Face acest lucru prin stimularea producției de globule albe (limfocite). Echinaceea acționează asupra bacteriilor, virusurilor și fungilor. În comerț se găsește și în combinație cu zinc sau vitamina C.

Important de știut!

Persoanele alergice trebuie să consulte medicul înainte de a folosi echinacea, pentru că poate declanșa crize alergice la nivel respirator.

Alte metode pentru a-ți întări imunitatea

Există multe plante pentru stimularea imunității, le-am prezentat pe cele mai importante. Există și alte metode prin care se poate întări imunitatea:

Alimentează-te corect

Evită glutenul, zaharurile, alimentele procesate. Consumă cât mai multe fructe, legume, fibre, alimente care conțin proteine și grăsimi bune. Consumă, de asemenea, alimente fermentate și probiotice, pentru că stomacul și intestinul sunt bariere importante împotriva acțiunii agenților patogeni. Probioticele ajută la distrugerea agenților patogeni. 

Somnul te ajută să fii puternic

Un organism obosit nu mai are resurse pentru a lupta împotriva patogenilor. Adulții au nevoie măcar de șapte ore de somn pe noapte. 

Consumă vitamina D

Vitamina D este esențială pentru că, printre altele, susține sistemul imunitar. Vitamina D se activează prin razele solare, numai că iarna nu prea avem lumină. Este esențial să stai afară la lumina zilei sau să iei suplimente alimentare pe bază de vitamina D3.

Atenție la administrarea medicamentelor

Automedicația nu este recomandată, pentru că anumite substanțe medicamentoase pot bloca acțiunea sistemului imunitar. De aceea, este indicat să apelezi la medic atunci când te confrunți cu o problemă de sănătate. Medicul poate recomanda tratamentul corect, poate fi vorba de antibiotice sau de suplimente alimentare. Și tot el prescrie și perioada tratamentului, dar și doza de administrare zilnică.

 

Articole similare