Educație

Cinci elevi ai Colegiului Economic, într-un proiect de autocunoaştere derulat în Spania

În perioada 23 septembrie-1 octombrie 2021, cinci elevi ai Colegiului Economic Buzău au participat, în Puente Genil, Spania, la proiectul Erasmus+ intitulat ,,Sound Mind in Sound bodyʺ. Proiectul a fost iniţiat de membrii unei asociaţii de tineri din Spania, care au dorit să discute cu tineri din alte ţări pe tema modificărilor survenite în relaţiile dintre oameni, des­pre schimbările produse în pandemie, despre sentimentele şi evoluţia oamenilor şi, nu în ultimul rând, despre echilibrul atât de necesar în această perioadă, pe care îl clamează toată lumea.

Instituţia de învăţă­mânt ne  informează că, în total, au fost implicaţi 30 de tineri din Spania, Belgia, Franţa, Italia şi România, care „au ales să-şi împăr­tăşească experienţele, să participe la activităţi me­nite a creşte stima de sine, încrederea, să înveţe să se cunoască mai bine. După cum îi spune şi numele, proiectul a urmărit defi­nirea unui stil de viaţă sănătos atât din punct de vedere fizic, cât şi mental. Cunoaşterea propriului corp, a resurselor necesare pentru un stil de viaţă echilibrat şi ghidarea după deviza <Minte sănătoasă într-un corp sănătos> sunt principalele repere ale acestei întâlniri”. În cele două săptămâni cât a durat întâlnirea, elevii au parti­cipat la activităţi precum descoperirea temerilor şi a speranţelor, a lucrurilor care îi fac să se simtă mândri, dar şi cele opuse, unde un rol decisiv îl are influenţa stilului de viaţă general al comunităţii din care provin şi al oamenilor importanţi din viaţa lor. Aceste activităţi au fost urmate de altele la fel de interesante, spune cadrul didactic buzoian, care „au avut ca rezultat un feed-back pozitiv al participanţilor, dorinţa de a reveni în astfel de proiecte şi chiar continuarea acestei teme atât de actuale. Tinerii români, unii aflaţi chiar la prima experienţă  într-un proiect Erasmus+, au revenit acasă mulţumiţi şi fericiţi că au avut ocazia să participe şi că şi-au dezvoltat anumite competenţe, chiar şi-au depăşit limitele. Părerea unanimă a fost aceea că proiectul a avut o influenţă impresionantă asupra lor, dorinţa unei noi întâlniri de acest gen este tot mai mare şi învăţarea nonformală este ceea ce au nevoie pentru a completa educaţia formală de care se bucură la acest moment”.

 

Un comentariu

  1. „Bate șaua să priceapă iapa”… zicem noi, românii. Judecand chiar si numai dupa sigla proiectului, e lesne inteles spiritul in care s-au desfasurat activitatile despre „cunoaşterea propriului corp”, la propunerea unor tari precum Belgia… Trimitem tinerii in acest hău doar de dragul parteneriatelor europene. Pacat de acest liceu, cu prestigiu pe schimb de experienta in invatamant (nota bene, cinste doamnei prof. Pietrareanu!), dar, uneori, e cazul sa spunem si STOP! Vorba aceea, „Nu tot ce zboară se mănâncă”… parerea mea!

Articole similare