Economic

Certificatul verde aproape că a înjumătățit clienții Dedeman

Nici Brico Depot nu dă semne că s-ar simți mai bine

Introducerea certificatului verde a venit ca o lovitură de ciocan pentru marile magazine care asigură vânzarea de echipamente de încălzire, de electricitate, sanitare, igienă, materiale de construcții și electricitate. Această normă, impusă de aproximativ două săptămâni, care restricționează accesul persoanelor nevaccinate în malluri, magazine de modă sau cosmetice – denumite popular ,,neesențiale” a început să aibă efecte și pe piața retailerilor de bricolaj, care spun că deja resimt scăderi importante ale traficului de cumpărători și, bineînțeles, ale vânzărilor.

Unul dintre retailerii afectați este Dedeman, prezent și pe piața buzoiană. „În acest moment, suntem nevoiți să permitem accesul în magazine doar clienților care dețin un certificat verde. Înțelegem să respectăm deciziile autorităților, nu avem alternativă. De când au intrat în vigoare noile dispoziții legale, traficul în magazinele noastre a scăzut cu circa 45 la sută și, drept rezultat, am fost obligați să reducem comenzile de aprovizionare la furnizori, care sunt în proporție de peste 85 la sută companii românești. Dacă această situație se prelungește, impactul în industrie va fi devastator și îi va afecta în mod egal atât pe retaileri, cât și pe producători, atât pe func­ționarii care lucrează pentru stat, cât și pe toți colegii din mediul privat, atât pe cei vaccinați, cât și pe cei nevaccinați“, spune Dragoș Pavăl, acționar al Dedeman, liderul pieței de bricolaj din România, cu 56 de magazine și afaceri de 9,1 miliarde de lei în 2020.

Fondatorul Dedeman remarcă însă și faptul că măsura este o formă de responsabilitate socială într-un context atât de dificil precum cel actual. „Este limpede că niciun business și niciun antreprenor nu-și dorește să fie constrâns să aleagă între clienții săi, pentru că fiecare dintre aceștia este important în egală măsură. Însă, totodată, fiecare dintre noi trebuie să contribuie pentru ca un număr cât mai mic de oameni să fie expuși și să-și pună sănătatea în pericol“, mai spune Dragoș Pavăl.

Și la Buzău magazinele ,,neesențiale” sunt pustii, iar angajații magazinului de bricolaj spun că vânză­ri­le au scăzut mult în ultimele două săptămâni.

În privința celuilalt retailer de bricolaj din Buzău, Brico Depot, nu există încă informații oficale care să indice gradul de scădere a vânzărilor, dar este clar că nici acolo lucrurile nu stau foarte bine. Spunem acest lucru având în vedere că Brico Depot se află pe lista marilor retaileri care au solicitat eliminarea certificatului verde, prin intermediul Asociației Marilor Centre Comerciale din România. La Brico Depot, vânzările se fac în această perioadă online sau, în cazul în care persoanele care nu au certificatul verde au nevoie de ceva din magazin, prin intermediul angajaților care aduc clienților ce au nevoie, această modalitate fiind practicată și la Dedeman.

Un comentariu

  1. Dacă prețul produselor s-au dublat este normal să se înjumătățească numărul clienților. Oricum au făcut profituri uriașe!

Articole similare