Economic

Ce urmează pe A7 Ploiești-Buzău?

Curtea de Apel a respins cele două plângeri la licitația pentru lotul 3

Curtea de Apel București a respins, vineri, plângerile în cadrul procedurii pentru atribuirea lotului 3 Pietroasele – Buzău din Autostrada Ploiești – Buzău. Plângerile conexe au fost respinse, însă contractul încă nu poate fi semnat cu Tekfen, ultimul câștigător desemnat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și confirmat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Practic, Curtea de Apel a menținut o decizie din iulie a CNSC care a dispus reevaluarea ofertelor. Rămâne de văzut care vor fi pașii de parcurs pentru stabilirea unui constructor pe cel mai întârziat lot din Autostrada Moldovei A7, finanțată prin PNRR.

Reamintim că, în mai 2023, CNAIR desemnase câștigătoare oferta companiei Tekfen din Turcia. Nurol a depus ulterior contestație, aceasta fiind admisă parțial de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Mai departe, decizia CNSC a fost atacată la Curtea de Apel București (CAB). Prin urmare, este posibil ca CNAIR să reevalueze din nou ofertele, în urma deciziei de vineri a instanței.

Rămâne de văzut când se va încheia efectiv epopeea ultimului lot cu finanțare prin PNRR din Autostrada Moldovei (A7), fără constructor.

Lungimea acestui tronson de autostradă este de 13,9 km și include construcția a 8 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m.

Chiar dacă lotul câștigat de Tekfen are doar 13,9 kilometri, calendarul PNRR stabilește finalizarea lucrărilor cel mai târziu în vara 2026, deci în cel mai bun caz lucrările efective ar putea începe în primăvara anului viitor doar dacă în această toamnă se va semna contractul. În plus, fără lotul 3 nu se poate asigura legătura între primele două loturi (Pizzarotti – Retter și Trace – Coni) care ar urma să fie date în trafic la sfârșitul anului 2024 și următoarele 10 loturi pe care lucrează UMB.

În aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol considera situația de pe Lotul 3 „o nebunie”: „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r., august 2026)”, afirma Cristian Pistol.

Toate celelalte 12 loturi din Autostrada Moldovei (A7), finanțată prin PNRR, au constructori desemnați. Pe loturile 1 și 2 din Autostrada Ploiești – Buzău lucrează asocierile Pizzarotti – Retter, respectiv Coni – Trace, iar cele 10 loturi de la Buzău la Pașcani au fost adjudecate de constructorul român UMB.

Un comentariu

  1. Ce inseamna, domnule magistrat, „admisa partial”? Ti-e lene sa scrii, sau ce? In schimb, pensia speciala si pensionarea la adolescenta sunt bune? Ce-o fi asa grea sa scrii acolo ” se admite contestatia lui x privind subiectul y”?

Articole similare