Educație

„Unitatea de Primiri Urgențe în Educație“ a poposit la Bisoca

În cei doi ani de pandemie, când o sumedenie de ore s-au desfășurat online, mulți copii din Bisoca nu au avut acces la internet, ori nu au avut semnal la telefon, drept pentru care nu și-au putut folosi tabletele primite de la școală. Consecința? Au pierdut mare pare din materie.

„Noi ne-am desfășurat activitatea în online, dar nu am putut folosi tabletele, pentru că toate erau codate pe un operator, iar la Bisoca nu este semnal pentru acel operator. La noi singurul operator care are semnal în toată localitatea este Telekom. Ni s-a promis că va veni acest operator să schimbe SIM-urile, dar nu s-a întâmplat lucrul acesta. Ne-am desfășurat activitatea în măsura în care s-a putut la momentul respectiv. Noi nu putem umbla la tablete, doar un operator poate face acest lucru, tabletele fiind pe proiect european”, explică directorul Școlii Bisoca, Viorel Șerbănoiu.

Despre situația acestor copii de la Bisoca a aflat AnaMaria-Octavia Anica, manager în cadrul Narada – un proiect născut sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation – , a cărei echipă, din 2017 și până în prezent, vizualizează, proiectează și adaptează inițiative care contribuie la scăderea ratei analfabetismului în România și la alinierea educației în secolul 21 în multe școli din mediul rural. Cea mai recentă inițiativă o reprezintă ajutorarea elevilor din școlile care au întâmpinat dificultăți în perioada pandemiei să recupereze din materia pierdută,  prin organizarea de ore remediale.  Prin urmare, AnaMaria-Octavia Anica a luat legătura cu directorul Școlii Bisoca, Viorel Șerbănoiu, pentru a-i prezenta oferta de educație Narada. Acesta, la rândul său, a povestit cadrelor didactice  despre oportunitatea pe care o au ca prin  acest program Narada să se întâlnească cu elevii pe timpul verii pentru a recapitula cu ei noțiunile despre care  cunosc că  au rămas lacunare în timpul pandemiei.

AnaMaria-Octavia Anica

Participare de peste 80 la sută a elevilor

„Am vizitat  această școală și ne-am întors determinați să facem ceva pentru a remedia situația. Am creat un program de educație remedială ce a început pe 19 iulie și s-a finalizat pe 19 august. În tot acest timp, copiii au venit la școală și într-un mod mai interactiv, mai antrenant sau guvernat de joacă, au recuperat ce au pierdut la matematică, română, engleză, fizică, chimie sau biologie”, a declarat AnaMaria-Octavia Anica, manager de proiect.

Au răspuns prompt acestei inițiative 12 cadre didactice ale unității de învățământ bisocene, care și-au schimbat perioada de concediu pentru a putea participa la acest proiect. „A fost mai greu în perioada de online și cu toții au fost conștienți că era o șansă să mai recupereze din materia pe care nu au reușit să o parcurgă așa cum și-ar fi dorit. Au fost ore de limba română, matematică, limba franceză, limba engleză, istorie geografie, biologie, chimie și fizică la care au participat peste 80 la sută din elevi”, precizează directorul Viorel Șerbănoiu. Ceea ce înseamnă că proiectul a avut succes, având în vedere că în perioada aceasta copiii participă alături de părinți la diverse munci de sezon. „Este perioada în care se muncește mult, dar și familiile copiilor au fost încântate de proiect, pentru că au știut că elevii revin la școală ca să completeze ce s-a pierdut în perioada de pandemie. A fost o altfel de învățare, în care profesorii au pus altfel problema, iar copiii au pus întrebări despre lucrurile pe care nu le-au înțeles”, spune directorul Școlii din Bisoca.

Directorul școlii știe că va reuși să crească rezultatele școlare, iar părinții au înțeles că au o nouă șansă pentru viitorul copiilor lor. De altfel, testele care au fost aplicate elevilor la începutul pregătirii și la finalul programului au indicat creșteri și cu un punct al rezultatelor copiilor, ceea ce nu face altceva decât să confirme că nu s-a investit degeaba. „A fost bine realizată activitatea de către colegii mei și am văzut și eu că au ajuns aproape și la un punct diferență între testul inițial  și cel final. Toată lumea a fost încântată, elevii au avut curajul și au întrebat despre lucrurile pe care nu le stăpâneau”, mărturisește directorul Viorel Șerbănoiu.

Ceea ce s-a întâmplat la Bisoca, cum s-a mobilizat școala, cum s-au mobilizat părinții, cum au fost găsite resorturile ca să-i aduci pe copii la școală pe timpul vacanței, poate fi un model și pentru alte școli care au materie de recuperat din timpul pandemiei.  „Elevii de la Bisoca chiar cred în visul lor, chiar cred că au șansa să ajungă la un liceu bun, la oraș și să aibă un viitor. Și sunt extrem de dornici și interesați să aibă parte de experiențe din afara școlii. Profesorii, împreună cu partenerii noștri, au reușit să recupereze peste 400 de ore pentru care au fost plătiți. În cadrul proiectului li s-a oferit atât  profesorilor cât și copiilor o masă caldă. Am aflat că pentru unii copii însemna, de fapt, singura masă în ziua respectivă, acesta fiind un motiv în plus să participe la program”, ne-a mărturisit Ana Maria-Octavia Anica, reprezentant Narada, cea care s-a ocupat ca acest proiect să fie cu adevărat realizabil.

Narada a văzut urgența derulării unui program de educație remedială în școală și i-a sprijinit pe acești copii împreună cu partenerii Green Horse Games.

„Toţi copiii trebuie să aibă acces la educaţie de calitate. Doar aşa putem progresa ca ţară şi ca societate. Suntem bucuroşi să sprijinim eforturile echipei Narada pentru dezvoltarea comunităţii din Bisoca prin derularea programului de educaţie remedială în şcoală. Împreună îi putem ajuta pe aceşti copii să depăşească provocările întâmpinate pe parcursul şcolii online”, George Lemnaru, CEO Green Horse Games.

Prim-ajutor în educație

Tot pentru recuperarea materiei pierdute în pandemie Narada pune la dispoziţia unui număr de până la 100.000 de elevi o platformă de educaţie remedială prin intermediul căreia pot parcurge cursuri şi teste cu scopul de a recupera lacunele dobândite pe timpul pandemiei.

„Asemenea unei Unități de primiri urgențe în educație, avem agilitate și răspuns rapid și țintit. Nu ne oprim, orice ar fi. Nu vrem să fim perfecți, nu vrem să nu greșim, nu avem un plan pe 20 de ani, vrem să schimbăm școala azi, acum, copil cu copil și profesor cu profesor. Pentru noi contează fiecare elev și fiecare profesor în parte. Suntem empatici și curajoși, avem forță și ne suflecăm mânecile în secunda doi. Când ne iese, o ținem tot așa, când nu ne iese, am învățat ceva și o luăm de la capăt”, este mesajul echipei Narada.

De asemenea, mai oferă ca instrument de ajutorare și o HartaEdu, platforma-voce a școlilor din România. HartaEdu.ro este o platformă care, în premieră în România, oferă profesorilor și membrilor societății civile posibilitatea să semnaleze urgențele din Educație, de la  probleme de infrastructură, lipsa bibliotecilor  sau laboratoarelor, lipsa de conectivitate și de tehnologie necesară educației digitale, prezența unor instituții fără sursă de apă autorizată, fără grupuri sanitare sau săli de sport, sunt doar câteva dintre urgențele frecvent întâlnite în educație, care pot fi semnalate pe această hartă. Se realizează astfel un prim pas către soluționare, prin identificarea surselor de finanțare, pentru că Narada va mobiliza mii de agenți economici care își doresc să investească în educație.

Un avantaj al platformei lansate de Narada este că oferă acces societății civile, în timp real, la informații despre starea concretă a sistemului de învățământ. Oricine vrea să fie la curent cu urgențele din educație, dintr-un anumit oraș, comună sau județ se informează simplu, accesând HartaEdu.ro.

Orice persoană poate deveni susținător activ al Educației printr-un simplu SMS la 8845 cu textul „ELEV” sau o donație pe site-ul organizației. Un mic gest de ajutor poate schimba viețile unor copii, iar acestea, la rândul lor, o societate întreagă. Mai multe la https://naradix.ro/ , https://hartaedu.ro/ , https://narada.ro/ .

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker