Administrație

Triunghiul vinovaților de la Podul Mărăcineni. Ce latură atârnă mai greu?

Situația creată săptămâna trecută de lucrările de la Podul Mărăcineni a stârnit reacții dintre cele mai diverse la nivel local, iar acum se caută vinovatul. Deși unii buzoieni au arătat cu degetul spre primarul Constantin Toma, acuzat de mai multe ori că prin lucrările de reabilitare a arterelor mari din oraș, a paralizat traficul, de data aceasta, asfaltarea de la Podul Mărăcineni nu mai intră în răspunderea municipalității.

Sorin Robu, director DRDP

Prima sancțiune a mers către firma care a executat lucrările fără a înștiința Poliția Rutieră și care s-a ales cu o amendă de 3.045 lei. Operatorul economic însărcinat cu executarea lucrărilor de pe Podul de la Mărăcineni se află în contract cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău (DRDP), o subunitate a CNAIR, a transmis un mesaj în care explică lucrările efectuate, dar nu menționează nimic despre condițiile în care s-au realizat acestea, respectiv, fără avizul Poliției Rutiere, ci doar detaliază ce anume s-a întreprins pe suprafața structurii. „Astăzi (19 august, n.r.), directorul DRDP Buzău, domnul Sorin Robu, a verificat în teren modul în care s-au desfășurat lucrările pe DN 2, la podul de la Mărăcineni, unde s-au făcut reparații cu mixtura caldă BA 16 de către SC Athos Com SRL, cu care este semnat un contract subsecvent de lucrări – de întreținere curentă pe timp de vară. Pe podul de la Mărăcineni a fost o reparație pe suprafețe întinse, cu refulări la margine a îmbrăcăminții rutiere. Această lucrare a demarat joi, 18.08.2022, s-a încheiat astăzi (vineri, n.r.), 19.08.2022 și a presupus mai multe faze: frezat, încărcat material rezultat, amorsat și la final s-a așternut covor asfaltic”, a transmis DRDP, într-o postare pe pagina de Facebook.

Țiclea: „Atâta vreme cât voi fi prefect, nu voi rămâne în inacțiune”

Din cauza inconvenientelor cauzate de lucrările de asfaltare, prefectul Daniel Țiclea susține că ar fi fost nevoit să își scurteze concediul de odihnă și să revină la cârma instituției, pentru a lămuri condițiile în care s-au petrecut evenimentele și pentru a vedea cine se face vinovat de aceste fapte. Până aici, toate bune, doar că vina îi revine și instituției pe care o conduce, ca reprezentant al Guvernului în teritoriu, o sintagmă des folosită de prefectul Țiclea pentru a-și caracteriza activitatea. Or, CNAIR este o structură a Ministerului Transporturilor și, implicit, a Guvernului. Așadar, întrebarea se pune altfel, anume, de ce nu a avut cunoștință Instituția Prefectului de intenția firmei constructoare de a efectua lucrări?

„Situația căreia buzoienii au fost nevoiți să-i facă față ziua trecută, când traficul s-a transformat într-un adevărat coșmar, din cauza unor persoane care trăiesc după principiul <las’ că merge și așa>, a arătat cât de mult înseamnă normalitatea. Normalitate pe care m-am angajat să o asigur buzoienilor din prima clipă  în care am fost numit prefect al județului. Indiferent de moment, indiferent de circumstanțe. În consecință, am ales să revin mai devreme din concediul de odihnă petrecut alături de familie, pentru că așa nu se mai putea. Buzoienii au dreptul la un oraș normal și sigur. Ieri, a fost un calvar în trafic. Nervi, frustrare, oameni care au întârziat la serviciu ori au ajuns târziu acasă, la copiii lor. Astăzi, a fost o zi normală. Și sigură. Semn că se poate, dacă se vrea și dacă cei cu putere de decizie aleg să nu rămână impasibili la nevoile oamenilor, ci să lucreze, cu strategie, pentru siguranța cetățenilor. Atâta vreme cât voi fi prefect, nu voi rămâne în inacțiune. Buzoienii merită un loc al lor în care să trăiască în normalitate”, a transmis Daniel Țiclea, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Vlad Pufu: „Ceea ce s-a întâmplat pe Podul Mărăcineni nu poate fi trecut cu vederea”

Și senatorul liberal Vlad Pufu a ridicat câteva probleme interesante derivate din evenimentul de săptămâna trecută, acuzând, în primul rând, instituțiile responsabile de „disfuncționalitate” și de faptul că sunt conduse de „șefi rupți de realitățile imediate”.

„Cum rămâne după ziua de joi? Ceea ce s-a întâmplat joi, pe Podul Mărăcineni, cu blocarea totală a orașului, nu poate fi trecut cu vederea!  Un lucru foarte grav, în opinia mea, o disfuncționalitate a unor instituții anchilozate, cu șefi rupți de realitățile imediate. Vasăzică, 15 muncitori aparținând unei firme în contract cu Drumuri Naționale au trasat hotare pe unul dintre cele mai importante poduri, de o importanță strategică, și au început să decoperteze. Au gâtuit circulația în tot municipiul, au terorizat psihic fiecare buzoian participant la trafic… 500 de metri într-o oră… Nu i-a întrebat absolut nimeni cine sunt și ce este cu ei acolo!”, a transmis Vlad Pufu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Acesta a găsit trei vinovați din tot ceea ce s-a întâmplat, începând, bineînțeles, cu firma care s-a ocupat de lucrări, fără a avea avizul necesar. La fel de vinovată este și Poliția Rutieră, care, în opinia politicianului buzoian, a asistat impasibilă la traficul infernal, fără a investiga modalitatea în care se desfășoară lucrările de asfaltare. A treia parte din vină îi revine Instituției Prefectului, condusă de colegul său de partid, Daniel Țiclea, care nu a intervenit în acest caz.

Mai mult decât atât, senatorul Pufu a ridicat și o problemă destul de gravă, respectiv, ușurința cu care astfel de acțiuni se pot întreprinde și lipsa de reacție a autorităților, care au intervenit cu o întârziere de 24 de ore.  „Trei puncte culpabile văd: 1. Cei de la Drumuri Naționale au intervenit fără aviz de management de trafic, cum prevede procedura; 2. Poliția Rutieră care, timp de 24 de ore, cu un oraș blocat, cu un pod capturat, nu a scos pe nimeni din birou să afle ce se întâmplă; 3. Conducerea Instituției Prefectului care, în principiu, avea toate pârghiile să intervină. Poliția a mers abia a doua zi și s-a văzut: lucrările au continuat, orașul nu s-a mai blocat.

Să înțelegem că podul de la Mărăcineni, legătură de importanță strategică cu Moldova, poate fi ocupat oricând, de oricine? Viteza de reacție a instituțiilor noastre inerte este egală cu viteza melcului obosit! Adică  24 de ore, niște inși au ocupat abuziv podul, au blocat un oraș și nu au fost deranjați”, a mai spus Vlad Pufu.

Senatorul liberal a mai transmis că se așteaptă la un raport din partea Prefecturii, din care să reiasă cum s-a petrecut situația de săptămâna trecută și cine se face vinovat de consecințele acelor lucrări. Daniel Țiclea va organiza, miercuri, o conferință de presă pe teme de actualitate, unde este de așteptat să fie discutat și acest subiect.

„Pentru toți șoferii, inclusiv pentru cei care au tranzitat Buzăul sau centura, în cursul zilei de joi, nu există încă nicio explicație. Revenit din concediu, după această grozăvie, prefectul Daniel Țiclea trebuie să pună un raport pe masă și să explice public narațiunea întâmplării. Astfel de fapte, rezultat al lipsei de preocupare, de responsabilitate, de implicare, de pricepere, nu trebuie ascunse sub preș! Greșeala trebuie recunoscută, asumată și corectată, în semn de respect față de cetățeni. Abia atunci, poate , vor căpăta indulgența lor . «Las-o, bă, că merge așa!» chiar nu mai merge! Trecerea cu vederea creează precedente periculoase, iar recidiva poate fi mai gravă.

P.S. Ce s-ar fi întâmplat dacă mai multe mașini de pompieri și ambulanțe ar fi trebuit să intervină în același timp? Ambulanțele, da, am văzut cum s-au mișcat”, a mai adăugat Vlad Pufu.

Articole similare