Economic

Umbrărescu, lider pe Autostrada Buzău-Focșani

Primele două contracte se semnează marți

Constructorul Dorinel Umbrărescu are cele mai bune oferte pentru loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău-Focșani și ar putea construi această secțiune a Autostrăzii Moldovei cap-coadă, potrivit unor informații publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură, peundemerg.ro.

Pentru aceste loturi, licitația se află încă în etapa de evaluare, decizia privind mijlocul acestui tronson urmând să fie anunțată, cel mai probabil, la jumătatea lunii septembrie. Stabilite inițial pentru data de vineri, 2 septembrie, contractele pentru capetele autostrăzii Buzău-Focșani nu au fost semnate încă. Astăzi, în prezența președintelui Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, și a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, se vor semna, la Focșani, contractele pentru loturile 1 și 4, iar Umbrărescu va putea intra în teren.

Așadar, din cele 13 loturi ale Autostrăzii Ploiești-Pașcani, cel mai important proiect de infrastructură rutieră finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență, în scurt timp vor fi în șantier și cele două loturi de la capete, pe lângă primele două loturi de pe Ploiești-Buzău; pentru lotul 3, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere așteaptă încă motivarea Curții de Apel București pentru reevaluarea ofertelor. Important de menționat este faptul că nu au fost contestații la loturile 1 și 4 pe Buzău-Focșani. Pentru loturile de la capete, durata de execuție este de 20 de luni în timp ce pentru loturile grele, de mijloc de 26 de luni.

Astfel, pentru lotul 2, Vadu Pașii-Râmnicu Sărat (31 km) firma UMB ar avea o ofertă financiară de 80,20 procente din estimarea CNAIR, în timp ce pentru lotul 3, Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni (36 km) oferta financiară este de 80,10 la sută din costul estimat. Lotul 2 are o valoare estimată de 1,6 – 1,9 miliarde lei, iar lotul 3 între 1,8 și 2,1 miliarde lei.

Care este stadiul lucrărilor de pe tronsonul Ploiești-Buzău

Pe două loturi din tronsonul Ploiești-Buzău, lucrările au început de mai bine de trei săptămâni, iar lucrurile par să se miște în direcția corectă. Al doilea lot, Mizil-Pietroasele, este cel mai avansat, având în vedere că primele utilaje și-au făcut apariția în teren pe data de 11 august. Potrivit lui Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor care și-a asumat responsabilitatea de a monitoriza șantierele, pe acest lot continuă decopertările care au început luni, 21 august, iar în câteva zile se va trece la îmbunătățirea terenului; acestea sunt ultimele vești venite de pe șantier.

Cătălin Urtoi a declarat, imediat după aflarea datei în care se va intra oficial pe teren, că două zile pe săptămână va fi prezent pe A7, pentru monitorizare lucrărilor, astfel încât acestea să fie finalizate la termen.

 

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker