Administrație

Toma: Bulevardul Unirii a fost făcut pentru circulație, nu este o parcare imensă

Continuă lucrările pe Bulevardul Unirii, la fel și nemulțumirile buzoienilor, cărora primarul Constantin Toma a trebuit să le răspundă din nou. Cea mai mare problemă cauzată de reabilitare este desființarea locurilor de parcare, motiv de mare supărare printre oameni, care nu știu sigur unde își vor parca mașinile după finalizarea lucrărilor.

Primăria a încercat să împace ambele părți, dorind să înființeze alte tipuri de parcări, subterane și supraterane, însă socotelile au fost încurcate de studiile tehnice efectuate, care au scos la iveală faptul că locațiile alese inițial nu erau prielnice acestor tipuri de amplasamente. Între timp, pe măsură ce lucrările de reabilitare ale celui mai mare bulevard din oraș se apropie de final, crește și tensiunea printre cetățeni, care se întreabă unde își vor lăsa mașinile după aceea.

O nouă locație pentru parcarea subterană

Constantin Toma insistă pe faptul că reabilitarea Bulevardului Unirii este necesară, dat fiind că este cea mai tranzitată stradă din oraș, motiv pentru care trebuie fluidizat traficul și nu poate fi transformată într-o mare parcare, după cum s-a exprimat edilul. Deși inițial dorea să înființeze o parcare subterană sub Parcul „Sfinții Îngeri”, din centrul orașului, planurile au fost date peste cap atunci când s-a descoperit că în zonă a funcționat cimitirul orașului, în urmă cu mai bine de un veac. Autoritățile au ales acum o altă zonă pentru această parcare, respectiv, Parcul „Ștefan Frățilă”, din spatele Catedralei „Sfântul Sava”, însă nu se va ști sigur dacă planul poate fi dus la capăt decât după efectuarea studiilor tehnice, care să dea undă verde demarării lucrărilor.

„Strada asta cea mai mare din Buzău (Bulevardul Unirii, n.r.) circulă toată lumea pe ea, inclusiv toate liniile de autobuze. Această stradă a fost făcută să se circule pe ea, nu s-o transformăm într-o mare parcare (…) Mai avem un proiect interesant pentru zona Unirii, dar și centrul orașului, în spatele Catedralei Sfinții Martiri Brâncoveni și Sfântul Sava, vom construi în Parcul «Ștefan Frățilă» o parcare subterană cu acces de pe toate străzile, după care, vom face parcul la fel, deasupra, dar și străzile care sunt în momentul ăsta, nu vor mai exista, în sensul că va fi tot parc și se va circula doar pe dedesubt. Acest lucru ne va duce la un câștig mare de locuri de parcare”, a spus Toma, invitat la Campus TV.

Bulevardul Unirii, marcat cu linie continuă

După ce Strada Transilvaniei a fost marcată cu linie continuă de la un capăt la altul, în urma unei erori de comunicare dintre Poliția Rutieră Buzău și muncitorii zeloși, și pe Bulevardul Unirii a apărut același tip de marcaj, iar Constantin Toma a declarat că așa va rămâne, pentru că așa este prevăzut în proiectul de reabilitare. Mai mult, vor fi montați și stâlpișori de delimitare, cum sunt cei din zona industrială, deoarece același proiect prevede și o delimitare fizică a benzilor destinate autobuzelor și celor destinate altor tipuri de autovehicule. Teoretic, banda continuă poate fi încălcată de șoferi fără să primească amendă, practic… depinde dacă „vreun polițist mai zelos” va considera acest lucru contravenție, mai spune primarul Toma.

„Liniile acelea continue, cel puțin pe unde circulă autobuzele, pe cele două benzi pe centru, vor fi marcate și fizic cu niște mici popici. În zona industrială au început deja să monteze. Ni s-a cerut prin proiectul european să nu fie numai o linie continuă, pe care oricum n-aveai voie să o încalci, să fie și delimitare fizică, și am ales această soluție cu popici. Deocamdată, nu se întâmplă nimic cu nimeni, n-o să fie nimeni amendat. Acum, dacă o fi vreun polițist mai zelos… N-am influențat eu chestia asta, dar așa este în proiect”, a adăugat Toma.

Discuțiile despre Unirii, amânate până la finalizarea lucrărilor

Dat fiind că este nevoit să răspundă mereu acelorași întrebări, Constantin Toma a închis discuția pe tema reabilitării Bulevardului Unirii până după finalizarea lucrărilor și spune că numeroasele obiecții primite de la buzoieni sunt premature, în condițiile în care proiectul este în desfășurare și nu s-a efectuat recepția, respectiv, plata pentru munca prestată.

Mai mult, edilul a promis în numeroase rânduri că nu va achita costul lucrărilor dacă se constată că acestea nu sunt de calitate, exemplificând situația dalelor montate strâmb pe trotuarele de pe același bulevard. După ce a primit mai multe reclamații pe tema aceasta, primarul a somat firma care se ocupă de lucrări să remedieze situația, altminteri nu-și vor primi banii. Muncitorii au ales să înlocuiască dalele strâmbe, iar atât dirigintele de șantier, cât și șeful de șantier care gestionau lucrările au fost schimbați din funcție de către firma Strabag.

„Până nu se finalizează proiectul, nu avem ce discuta! Că sunt bucăți de diferite materiale prin iarbă, că este o bordură care nu știu cum este… Oamenii ăștia nu-și primesc banii, vorbesc de firma care lucrează pe acest proiect, dacă nu se face recepția sau pre recepții, pe bucățele. Avem diriginte de șantier, avem oameni care verifică, avem supervizor. Atunci când s-a întâmplat cu acele borduri, atunci am schimbat și dirigintele de șantier, l-am dat afară. Cei de la Strabag au ales să înlocuiască și șeful de pe șantierul de la Buzău, dar nu se plătise nimic și nu am acceptat la plată nimic până nu s-a remediat absolut tot”, a mai transmis primarul Buzăului.

2 Comentarii

  1. am uitat ….cand s-a preluat Parcul Crang s-a spus ca se va rezolva „spatiul verde” pe cap de locuitor si vom putea face si drege..
    Acum se creeaza spatiu verde in locul parcarilor construind squaruri pe mijlocul strazii. Popunerea mea este sa se planteze cati mai multi pomi, ca sa stea soferii la umbra pana vor reusi sa treaca de intersectii….Sa fie un fel de iesire in parc…daca tot facem 30 min sa le traversam…

    Momentan situatia este haotica, fiecare merge pe unde poate si traverseaza cum poate! Ati incercat sa traversati Unirii pe la 4.15…sau dimineata….teroare…soferii inca aleg sa mearga pe mijloc, ca apoi sa vireze stanga la semafor, de unde rezulta marele adevar pe care il ignorati!!! este nevoie de o banda suplimentara. Traficul este sugrumat!!

    Propunere: un indicator in intersesctia de la parculet. Cnd vii dinspre Cons Judetean, la intrarea pe Spiru Haret, cand un sofer vireaza stanga blocheaza 15 min traficul. Cel mai bine semn obligatoriu dreapta…si se rezolva….

  2. inainte in intersectii se ajungea pe 3 benzi, chiar 4 in unele locuri, din ce se poate observa acum se iese pe o banda (bariera Ploiesti), maxim 2 benzi. Daca pana acum se si putea parca, de la receptia lucrarilor nici acest lucru nu va mai fi posibil.
    Corectiile pe ultima suta de metri si incercarea de „remediere” arata lucrari de dragul renovarii.

    In alte orase le transforma strazile in sens unic cu 4-5 benzi, la noi se reduc benzile pe sens. Doar la Buzau se aplica „fluidizarea” inversa!! (REDUCEM BENZILE PE SENS.. ca doar nu este mare oras…dar avem pretentii!!!). Pe langa acest lucru pretul parcarilor a ajuns de lux…1000-2000…chiar 4000 lei pe an. Inainte nu se platea nimic, iar traficul era destul de fluid. Renovari pe fonduri europene, dar cetatenii suporta consecintele pe banii lor.
    Licitatii de dragul licitatiilor. Trebuia sa se poata licita pe orice loc de parcare…online chiar… si nu sa se depuna dosar doar ptr 1 loc de parcare unde ne gasim 10 persoane pe acelasi loc. Informatiile nu au fost transparente. Au fost locuri cu o singura persoana inscrisa pe el si locuri cu 5 persoane. Totul trebuia afisat! Regulamentul nu a fost afisat nici la locul licitatiei si nici online pe site-ul instituttiei. …BATAIE DE JOC!!

    Urmeaza si inchiderea bd Balcescu…. sa vezi atunci dans!

    Pentru fluidizare trebuia refacuta varianta orasului, ca toata lumea sa ocoleasca nu sa tranziteze orasul. Astfel se fluidiza traficul.
    Nu se face acum receptia, ca vin alegerile…..le lasam dupa…. mai stam cu „prosteala” asa cativa ani ca si pe strada Transilvaniei…nu facem receptie si puteti circula cum vrei indiferent de semne…..cine a mai auzit!! Vrem sa circulam corect si sa avem certitudinea ca procedam corect…nu sa ramanem la mila „organelor”!!!

    Iesirea autobuzelor la rond mall …cum se face? in 50 m traverseaza cateva benzi?

    La voturi speram sa iasa toti posesorii de masini si sa voteze cum au fost tratati in ultimii 2 ani!

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker