Administrație

Se modernizează drumul național Buzău-Slobozia

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit trei oferte de la constructori din România și Austria la contractul de 412 milioane lei pentru modernizarea Drumului Național 2C Buzău-Slobozia, șoseaua care face legătura între DN2-E85, viitoarea Autostradă a Moldovei (A7) și Autostrada Soarelui (A2). Ofertele au fost depuse de Strabag-Austria (ofertant unic), Drupo Grup (România) și Bedamiro (România). În Asocierea condusă de Drupo este și constructorul Metag din Turcia, iar în Asocierea Bedamiro constructorul Bitumina din Bulgaria. De la Slobozia la Drajna, DN 21 va fi modernizat fiind pe traseul viitoarului Drum TransRegio Galați-Călărași.

Contractul de modernizare pentru DN 2C are o durată de 18 luni (două de proiectare și 16 de execuție) și cinci ani pentru garanție. Lungimea șoselei pe care se vor face lucrări este de 48 kilometri. Este cel mai mare contract de investiții (modernizare) cu fonduri de la bugetul de stat pe care îl derulează o Regională a CNAIR, respectiv Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău), înființată în decembrie 2021 și condusă de inginerul Sorin Robu.

În urma realizării investiției traficul auto pe sectorul de drum studiat se va desfășura în condiții sporite de siguranță și confort, totodată asigurându-se clasa tehnică a drumului, necesară preluării valorilor de trafic actuale și de perspectivă, conducând la realizarea/asigurarea unui confort pentru participanții la trafic, sporirea capacității de circulație prin mărirea fluenței traficului, eliminarea strangulărilor din fluxul de trafic, mărirea siguranței circulației, îmbunătățirea mediului înconjurător prin reducerea noxelor și a poluării fonice.

În prezent, Strabag mai are un singur mare contract cu CNAIR: Drumul Expres Oradea-Autostrada Transilvania care urmează să fie inaugurat la sfârșitul lunii. Bedamiro Parcări a raportat, în 2022, 44 angajați, 24 milioane lei cifră de afaceri, potrivit termene.ro. Constructorul Drupo din București a raportat 45 de angajați și 95 miliaone lei cifră de afaceri. Bedamiro și Drupo sunt constructori în zona clădirilor rezidențiale și nerezidențiale.

Expertiza tehnică arată o stare avansată de degradare la mai multe poduri. Printre acestea, podul peste linia de tren Urziceni-Brăila pentru care se propune înlocuirea.

Un comentariu

  1. Mă mir că se discuta în sfârșit. Sper sa nu rămână doar o simplă tatonare de ochii alegătorilor. Sectorul Grivița(IL) – Pogoanele(BZ) este mizerabil. Îți trebuie SUV sa fi în siguranță. Sau un TAB

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker