Școala nr. 11, asaltată de cereri de înscriere în clasa pregătitoare
Locurile din clasele de Step by Step, suplimentate
Aproape 2.800 de cereri au fost introduse în baza de date după prima etapă de înscrieri la școală, la nivelul județului Buzău, iar părinții au aflat deja rezultatul repartizărilor din prima etapă în clasa pregătitoare.
La nivelul județului Buzău au fost disponibile 2.530 de locuri pentru învățământul tradițional, 512 locuri pentru învățământul simultan tradițional, 172 de locuri pentru învățământul alternativ Step By Step și 38 de locuri la centrele școlare de educație incluzivă din municipiul Buzău și din Rm. Sărat, precum și la liceele speciale pentru deficienți de vedere și pentru copii cu deficiențe auditive.
În total, 3.252 de locuri au fost disponibile la clasa pregătitoare pentru anul școlar 2021-2022 în județul Buzău. Dintre acestea s-au ocupat 2.792, restul fiind disponibile pentru etapa a doua de înscriere.
Ca și în anii trecuți, ce- rerea pentru înscriere la clasele Step By Step a fost mare. Spre exemplu, pentru cele două clase de la Colegiul Național Pedagogic ,,Spiru Haret” au fost admiși în prima etapă 52 de copii, cu doi mai mulți decât numărul de locuri disponibile, iar la Școala Gimnazială nr. 11 au fost aprobate 53 de cereri pentru cele 50 de locuri disponibile în cele două clase. De altfel, la Școala nr. 11, și la învățământul tradițional au fost aprobate 159 de cereri, pentru șase clase cu un total de 150 de elevi. Tot în municipiul Buzău, câte o clasă Step By Step cu 25 de locuri a fost aprobată pentru Școala Gimnazială ,,George Emil Palade” și pentru Școala Gimnazială ,,Sfântul Apostol Andrei”, iar în Rm. Sărat pentru Școala Gimnazială ,,Vasile Cristoforeanu”.
Ce este metoda Step By Step
Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor, de la naștere până în adolescență, metodă bazată pe datele științifice ale psihologiei dezvoltării copilului. Elaborată în Statele Unite în urmă cu peste 30 de ani și aplicată în peste 26 de țări, alternativa educațională Step by Step așează copilul – personalitatea și abilitățile acestuia – în centrul procesului de predare-învățare, educația fiind individualizată. Metoda respectă programa școlară a Ministerului Educației Naționale, dar nu există teme pentru acasă, copiii nu sunt puși în situația de a concura unul cu celălalt pentru a evita efectele psihologice negative, iar evaluarea este continuă și ține cont de capacitatea fiecărui copil în parte.
Cunoștințele teoretice dobândite sunt similare celor din învățământul tradițional, în schimb este cultivată capacitatea de adaptare în societate sau în oricare alt tip de mediu educațional ulterior; copiii sunt încurajați să facă alegeri, să își exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să gândească liber și să își dezvolte abilitățile de gândire critică. Astfel, în sistemul Step By Step copilul învață prin descoperire și interacțiunea sa cu mediul, iar familia și comunitatea sunt încurajate să fie parte din acest proces.
În România, alternativa educațională Step by Step a fost pusă în practică la nivel național, în învățământul preșcolar și primar, începând din anul 1994. În prezent, în 39 de județe, doar în instituțiile publice de învățământ există peste 700 de grupe de preșcolari și peste 500 clase de învățământ primar care beneficiază de aplicarea metodei Step By Step.
Vezi pe AICI lista locurilor rămase libere după prima etapă de repartizare la clasa pregătitoare