Economic

Producătorul buzoian de ceaiuri Kalpo, creştere a profitului de peste 10 la sută

Producătorul de ceaiuri Kalpo SRL din Buzău, care aduce pe piaţă brandul Vedda, a ajuns în anul 2020 la afaceri de aproape un milion de lei, reuşind să înregistreze o creştere de 11 la sută comparativ cu anul precedent, arată da­tele publicate de Ministerul de Finanţe.

În anii anteriori, firma buzoiană a înregistrat scă­deri la vânzările pe piaţa românească. Concret, din anul 2018, producătorul local a scăzut vânzările, marcând astfel, în anul 2020, o revenire în trend ascendent. Profitul companiei s-a apropiat şi el de un milion de lei anul trecut, în fabrica buzoiană fiind angajaţi 57 de oameni, un număr care este în creştere de la an la an.

Anul trecut, ceaiurile Vedda, produse de compania buzoiană Kalpo SRL, erau în top 5 cele mai vândute branduri şi se luptau cu giganţii internaţionali pe o piaţă de 95 milioane lei. Compania Kalpo a redus ritmul de creştere din ultimii ani, raportând în 2019 afaceri de 9 milioane lei, în scădere cu 5 la sută faţă de anul anterior, arată datele publice de la Ministerul de Finanţe.

Compania a fost înfiinţată în anul 1992 în comuna Pietroasele, fiind controlată de antreprenorii Eugen şi Mihaela Achim. Ca pieţe de desfacere pentru brandul românesc de ceaiuri sunt marile reţele de supermarketuri, farmacii sau magazine naturiste locale, dar şi ţările cu mari comunităţi de români, Anglia, Franţa, Grecia, Canada. În România, brandurile Kalpo merg în reţelele Auchan, Mega Image, Cora, Kaufland, Lidl, Profi. În portofoliul Kalpo intră branduri precum Vedda, Evolet, Bio Rubio sau Land of Tea.

Cele mai mari cinci companii producătoare de cea­iuri sunt, după cota de piaţă, Fares, o afacere înfiinţată de patru antreprenori români în urmă cu aproape două decenii, care s-a menţinut în topul celor mai mari companii din piaţa de ceaiuri, urmată de polo­nezii de la Belin, Plafar, Kalpo şi Unilever, mai arată Euromonitor. Kalpo mai are în portofoliu şi produse precum cafea verde, apă pentru bebeluşi, suc de aloe vera, potrivit site-ului propriu.

 

Ceaiul a devenit un produs din ce în ce mai cum­părat de români, inclusiv în pandemie, piaţa totală trecând de 100 milioane lei anual ca vânzări, din datele Euromonitor.

Românii au redesco­perit plăcerea de a savura o ceaşcă de ceai în timpul pandemiei şi chiar au avut timp să experimenteze cu diferite sortimente. Acest lucru este demonstrat şi de vânzările care s-au dublat faţă de anii trecuţi, iar ceaiul nu mai este pri­vit acum drept un remediu în cazul unor afecţiuni.

Sortimentele preferate de români au fost cele din fructe cu diverse arome şi în diferite combinaţii. Un lucru şi mai interesant, conform reprezentanţilor din industrie, este faptul că mai bine de jumătate dintre clienţii noi din 2020 nu aveau deloc obiceiul de a bea ceai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare