Economic

Observațiile E.S. Domnul Harsh Vardhan Shringla, Secretar al Afacerilor Externe al Indiei, la dezbaterea Consiliului de Securitate al ONU „Provocările menținerii păcii și securității în contexte fragile”

  1. Pentru început, mulțumesc Tunisiei pentru organizarea dezbaterii deschise de astăzi și recunoașterea prezenței domnului Președinte al Tunisiei S.E. Domnul Kais Saied ca președintele al Consiliului de Securitate al ONU. Adresez cele mai bune urări Tunisiei pentru o președinție de succes a Consiliului din ianuarie. Mulțumesc, de asemenea, secretarului general al ONU, președintelui Comisiei Uniunii Africane și fostului președinte al Liberiei pentru sesiunile de informare pe acest subiect important. Doresc să transmit cele mai profunde condoleanțe pentru atacul terorist din Niger. Acest atac subliniază din nou necesitatea comunității internaționale de a se uni în lupta împotriva teroriștilor și a sponsorilor acestora.

Domnule președinte,

  1. În esență, fragilitatea provine din absența sau defalcarea contractului social dintre oameni și guvernul lor. Statele fragile suferă deficite de structuri de guvernanță, capacitate instituțională și legitimitate politică, care cresc riscul instabilității și al conflictelor violente. Ideologiile politice extremiste pot provoca defalcarea contractului social, împingând o țară în fragilitate. Există o corelație a fragilității statului cu sărăcia; terorism, radicalism și extremism violent; pandemii; sau prădările puterilor regionale și ale actorilor internaționali.
  2. Impactul regional al fragilității este adesea subestimat. Statele fragile au un efect negativ direct asupra statelor vecine, inclusiv fluxurile de refugiați, paradisuri sigure pentru teroriști, crima organizată, epidemii, trafic de arme etc. Schimbările climatice, lipsa apei și războaiele de resurse adaugă noi dimensiuni complexității existente.
  3. În timp ce democrația câștigă teren în Africa, în special prin transferuri pașnice de putere, țările africane, în special în Sahel, Africa Centrală și Cornul Africii continuă să se confrunte cu provocări complexe. Principalii factori sunt instabilitatea politică; structuri de guvernanță slabe; slăbiciuni instituționale; diviziuni etnice; și prezența grupurilor teroriste și armate. Excesul de exploatare a resurselor, în special în bazinul lacului Ciad și în regiunea Marilor Lacuri, agravează problema. Conflictul libian și instabilitatea rezultată continuă să aibă un impact negativ asupra vecinilor săi. Pandemia Covid-19 a agravat situația doar în unele țări.
  4. Dezbaterea de astăzi oferă oportunitatea de a reflecta asupra situațiilor fragile, în special în continentul african. În acest context, fac următoarele observații:
  5. În primul rând, să recunoaștem că moștenirea colonialismului constituie baza fundamentală a instabilităților actuale care afectează continentul african.
  6. În al doilea rând, nu ar trebui să pictăm toate problemele de fragilitate cu aceeași pensulă. Ne preocupă în primul rând situațiile care afectează direct menținerea păcii și securității internaționale.

iii. În al treilea rând, respectul pentru proprietatea națională trebuie să primeze. Ar trebui să recunoaștem importanța guvernelor naționale și proprietatea națională în identificarea și conducerea priorităților, strategiilor și activităților pentru susținerea păcii.

  1. În al patrulea rând, Consiliul de securitate ar trebui să respecte abordarea regională adoptată de țări, în colaborare cu organizațiile regionale pentru abordarea provocărilor comune. Uniunea Africană are de jucat un rol de lider în consolidarea păcii și reconstrucția post-conflict în Africa. Colaborarea dintre ONU și Uniunea Africană și organizațiile subregionale, precum ECOWAS, ECCAS, SDAC și IGAD, a dat rezultate pozitive. Cadrul politic al Uniunii Africane pentru Reconstrucție și Dezvoltare Postconflict (PCRD), oferă un ghid către o pace și o dezvoltare durabile, acestea fiind rezultatele lecțiilor învățate din trecut. Conducerea africană a luat deja inițiative importante, precum „Consiliul superior privind statele fragile” pentru a răspunde nevoilor țărilor într-un mod flexibil și rapid.
  2. În al cincilea rând, trebuie să ne asigurăm că ONU și prezența sa pe teren, operațiunile sale de menținere a păcii și misiunile politice speciale sunt suficient de mandatate pentru a pune în aplicare o înțelegere cuprinzătoare a păcii și securității. După ce am contribuit semnificativ la menținerea păcii ONU în Africa timp de șase decenii, am văzut cum misiunile de menținere a păcii se luptă să pună în aplicare mandate ambițioase. Misiunile de menținere a păcii ar trebui să aibă o strategie clară și bine gândită.
  3. În al șaselea rând, este important să susținem în mod activ agenda de reconstrucție post-conflict a Africii. Eforturile lor ar trebui să fie prioritizarea centrării eforturilor ONU și coordonarea rolului instituțiilor financiare internaționale, sectorului privat și organizațiilor societății civile.

vii. În al șaptelea rând, rolul tehnologiei, în special al tehnologiei digitale, de a îmbunătăți serviciile publice, de a promova transparența în guvernare și de a spori democrația, drepturile omului și problematica de gen nu a fost încă suficient de apreciat și de luat în considerare. COVID ne-a adus o durere de neegalat, dar ne-a ajutat să facem lucrurile diferit.

viii. În cele din urmă, Africa se confruntă astăzi cu provocări serioase generate de creșterea terorismului, în special în Sahel și Cornul Africii. În acest sens, inițiative precum AMISOM, Forța comună G-5 Sahel și Forța Comună de Lucru Multinațională (MNJTF) necesită un sprijin mai robust din partea Consiliului de securitate și a comunității internaționale.

Domnul președinte,

  1. Într-o notă mai amplă, Consiliul trebuie să analizeze faptul că, deși mai mult de jumătate din problemele țării pe agenda Consiliului se referă la Africa, continentul african nu are nici măcar o singură voce printre membrii permanenți pentru a-și apăra propriile interese. Trebuie să corectăm această anomalie istorică și să sprijinim în mod colectiv consensul Ezulwini.

Domnul președinte,

  1. Legăturile dintre India și Africa au fost stabilite de-a lungul mai multor secole. Legăturile comerciale de lungă durată și diaspora de-a lungul Oceanului Indian, un trecut colonial comun și provocările noastre comune de dezvoltare au modelat relațiile India-Africa. India a lucrat împreună cu partenerii africani pentru a elimina problemele colonialismului și apartheidului. Am lucrat împreună pentru un sistem de guvernanță global mai echitabil, incluzând o ordine economică globală mai echitabilă. Am lucrat împreună la o agendă de dezvoltare în beneficiul popoarelor noastre.
  2. În cadrul parteneriatului nostru de dezvoltare cu Africa, India a abordat 43 de țări africane; am executat 189 de proiecte de dezvoltare în 37 de țări africane; și aproximativ 77 de proiecte sunt în curs de execuție, cu o cheltuială totală de 12,86 miliarde USD. La cel de-al treilea Summit al Forumului India-Africa desfășurat în 2015, India a anunțat 10 miliarde de USD în linii de credit (LOC) și 600 de milioane de USD în sprijinul acordat țărilor africane. Am dedicat 1,7 miliarde de USD pentru credite preferențiale pentru proiecte solare, inclusiv în Africa, ca angajament față de Alianța Internațională Solară. India a oferit 50.000 de burse studenților africani.
  3. Suntem implicați activ în dezvoltarea capacităților forțelor de securitate din mai multe țări din Africa. Formarea împotriva insurgenței și a terorismului este unul dintre domeniile semnificative ale programelor noastre de formare în domeniul apărării.
  4. Legăturile noastre sunt determinate de parteneriate noi în domeniul digital. Instituțiile și spitalele indiene de prestigiu au oferit servicii de tele-educare și tele-medicină prin portalurile e-Vidya Bharati și e-Arogya Bharati pentru 16 țări africane.
  5. India a furnizat medicamente mai multor țări din Africa pentru a le ajuta să lupte împotriva pandemiei COVID-19. De asemenea, am răspuns la apelul secretarului general și am îmbunătățit spitalele noastre militare din RDC și Sudanul de Sud în perioada de vârf a pandemiei.

12.India a susținut dintotdeauna antreprenoriatul african și accesul pe piață. India a fost prima țară în curs de dezvoltare care a oferit acces la piața țărilor cel mai puțin dezvoltate fără taxe vamale, fără cote, care a fost disponibil de-a lungul anilor către 33 de țări din Africa. India este a treia destinație de export din Africa. Companiile indiene au investit peste 54 miliarde USD în Africa și au creat sute de mii de oportunități de angajare. India extinde, de asemenea, reducerea datoriilor către țările africane în cadrul inițiativei G-20.

Domnul președinte,

  1. India salută evoluția și ascensiunea Africii ca factor cheie în lumea contemporană. Ne-am luat angajamentul de a sprijini țările africane în acest demers, conform priorităților africane și fără condiționalități. Acest lucru este în concordanță cu cele zece principii directoare ale angajamentului Indiei cu Africa, așa cum a fost enunțat de prim-ministrul Narendra Modi în discursul adresat Parlamentului Ugandei în iulie 2018. India va continua să sprijine aspirațiile Africii și să acționeze pentru a împuternici Africa pentru un viitor ce se bazează pe principiile incluziunii, durabilității, transparenței și dezvoltării socio-economice cu demnitate și respect.

Vă mulțumesc, domnule președinte. (New Delhi, 06 ianuarie 2021)

Text asumat de Ambasada Indiei la București

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker