Economic

Încasări record pentru simigeria Luca și în pandemie

Pandemia nu a afectat prea mult vânzările simi­geriilor Luca, după cum se reflectă în încasări. Dacă în 2019 lanțul de simigerii controlate de către Ti­nervis Group a înregistrat o cifră de afaceri de 133,8 milioane lei (28.2 milioane euro), în 2020, încasările au ajuns la 124,5 milioane lei (25.8 milioane euro), potrivit datelor de la Ministerul Finan­țelor. Deși au înregistrat o scădere a vânzărilor de 7 la sută, câștigurile rămân, totuși, impresionante, a­vând în vedere că multe alte afaceri au înregistrat pierderi semnificative în pandemie.

Profitul net al companiei a fost anul trecut de 18,1 milioane lei (3,7 mili­oane euro), cu 5 la sută mai puțin față de 2019, când a înregistrat un câștig net de 19 milioane lei (4 mili­oane euro), mai arată aceleași date.

În 2020, compania avea un număr mediu de 980 de angajați, cu 29 mai mult decât în 2019. Tinervis Group, cea care operează lanțul Simigeria-Pizza Luca este o societate cu capital privat românesc, ce a luat naștere în 2010 și este condusă de către antreprenorii George Adragăi și Mircea Cosmin Postole. Anul lan­sării businessului a fost unul favorabil, dat fiind că era la scurtă vreme după criza financiară, când ro­mânii își chibzuiau banii mai mult, iar ieșirile la restaurante erau destul de rare. Produsele gustoase și accesibile oferite de către simigeria Luca le-au adus renumele în orașe destul de repede și au devenit repere pentru produse de covri­gărie delicioase. „Simigeria Luca a luat naștere din dorința de a oferi trecătorilor posibilitatea de a mânca ceva consistent, ieftin și delicios… Dorim ca pentru câteva minute din tumultul unei zile să vă puteți deconecta, relaxa și alinta savurând produsele noastre”, conform site-ului simigeriei Luca.

Și buzoienii se pot bucura de produsele simigeriei Luca, două dintre aceasta fiind amplasate în oraș, pe strada Unirii și în centru. Pe lângă covrigi simpli, umpluți, merdenele sau ștrudele, buzoienii pot alege și senvișuri sau pizza, conform meniului postat pe site-ul oficial. Lanțul de simigerii este prezent cu magazine și în Alexandria, București, Bacău, Brăila, Galați, Pitești, Târgoviște, Brașov, Constanța, Onești, Fălticeni, Rădăuți, Suceava, Buzău, Botoșani, Giurgiu, Roman, conform datelor existente.

Covrigăriile și patiseriile rămân, în continuare, prin­tre preferatele românilor, în special la micul dejun. Conform unui studiu recent, 40 la sută dintre români aleg să-și înceapă ziua cu produse de patiserie (covrigi, pateuri, snackuri sărate sau dulci). „Nu există date privind valoarea pieței sau numărul de covrigării, însă se știe că este puternic fragmentată, multe companii având o singură unitate pe care o operează. De altfel, explozia covrigăriilor se vede atât în București, unde există o unitate la fiecare colț de stradă, cât și în provincie, unde și orașele mici, de 15.000-20.000 de locuitori, au cel puțin o covrigărie. Unii dintre cei mai mari producători de pe piața co­vri­gilor din Ro­mânia – Luca, Petru, Matei și Gigi – au împreună peste 200 de magazine”, potrivit calculelor făcute de Ziarul Financiar pe baza datelor oferite de reprezentanții companiilor. La nivel național, sunt înregistrate peste 4.000 de covrigării, potrivit celor mai recente date ale ZF.

 

Articole similare