Actualitate

Grindeanu începe autostrăzile Ploiești-Buzău și Buzău-Focșani aproape de unde le-a lăsat în 2017

Moldova este regiunea cea mai săracă în autostrăzi, deși proiecte de infrastructură rutieră au fost promise de toate partidele aflate la putere în ultimele decenii. Doar 16 kilometri de auto­stradă are Moldova în acest moment, pe șosea­ua de centură Bacău. În acest moment, însă, nu se lucrează nici pe Autostrada Moldovei, nici pe Autostrada Unirii. Ministrul Transporturilor, Sorin Grin­deanu, spune că lucrurile se vor schimba chiar din acest an.

Grindeanu anunță lucrări pe autostrăzile Moldovei

„24 ianuarie 2022 A7 – Autostrada Moldovei. Anul acesta începe construcția primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova!

  • Ploiești-Buzău: 63,25 km Contractele pentru cele trei loturi ale acestei secțiuni urmează să fie semnate.
  • Buzău-Focșani: 82,44 km A fost aprobat Proiectul Tehnic! Lansarea în licitație a contractului pentru construcția acestei secțiuni a intrat în linie dreaptă. Sunt primii pași concreți pentru unirea Munteniei cu Moldova prin infrastructură rutieră modernă”, a anunțat pe Facebook ministrul Transporturilor.

Autostrada Ploiești – Buzău: evaluarea ofertelor a fost amânată

Autostrada Ploiești – Buzău va costa 1,14 milioane de lei fără TVA și ar urma să fie finalizată în anul 2024. Proiectul va fi finanțat în etapa de execuție prin Programul Național de Redresare și Reziliență. A fost lansată procedura de licitație pentru atribuirea contractului execuțiilor lucrărilor la 1 iunie 2021, au fost depuse 39 de oferte, iar deschiderea ofertelor a avut loc în data de 16 septembrie 2021. Evaluarea ofertelor trebuia să ofere un câști­gător în luna decembrie, însă procesul a fost amânat până la finalul lunii februarie.

Contractul pentru studiul de fezabilitate a fost semnat în 2018 și finalizat, potrivit documentelor CNAIR.

Autostrada Buzău – Focșani, fără acord de mediu

Autostrada Buzău – Focșani este mai întârziată, potrivit acelorași documente ale CNAIR. Ea va costa 1,27 miliarde de lei și anul trecut s-a încheiat etapa de proiectare.

Dacă în cazul Autostrăzii Ploiești – Buzău licitația a fost lansată, acest lucru nu s-a întâmplat pentru Buzău – Focșani. CNAIR susține că, în acest moment, contractul de proiectare este finalizat și în analiză și că studiile geotehnice au fost complet finalizate. Au fost avizate nodurile rutiere și dotările autostrăzii, dar proiectul nu are acord de mediu.

Promise în 2017

Cele două autostrăzi ar fi trebuit să fie deja terminate. Cel care și-a asumat acest lucru este chiar Sorin Grindeanu, actualul ministru al Transporturilor, care a preluat funcția de premier la începutul lui 2017.

Tot atunci, Grindeanu și-a asumat Programul de guvernare al PSD care stipula: „Guvernul susține dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, construcția unei rețele eficiente de autostrăzi, drumuri expres, șosele care să facă legătura între regiunile României, precum și între România și alte state, prin continuarea proiectelor, în special a proiectelor susținute prin MasterPlan, aferente coridoarelor rutiere de legătură 113 strategică, a inter-coridoarelor, a șoselelor de centură, a transportului turistic, de interes național. Dezvoltarea regională echilibrată, eliminarea decalajelor, un sistem eficient de gestionare și întreținere a tuturor drumurilor naționale sunt esențiale pentru dezvoltarea transportului rutier.

În vederea dezvoltării transportului rutier, Guvernul susține următoarele investiții: Drumuri expres: Ploiești-Buzău (254,800 milioane euro), Buzău – Foc­șani (282,36 milioane euro), Focșani – Bacău (428,3 milioane euro), Bacău – Paș­cani (388,95 milioane euro); Perioada studiu de fezabilitate și proiect tehnic: 2017-2018. Execuție lucrări: 2019-2021”.

Articole similare