Educație

FOTO | „Experienţa spaniolă”, povestită de liceenii de la „Moisil” elevilor de clasa a VIII-a

Elevii Liceului Tehnologic „Grigore Moisil” au împărtăşit colegilor de clasa a VIII-a din mai multe şcoli din judeţ experienţa pe care au trăit-o  în perioada de practică ce s-a desfă­şurat în lunile mai-iunie, în Spania, la firme din Valencia. Zece dintre cei 38 de elevi care au participat la stagiul de pregătire din Spania, sub îndrumarea profesorilor Daniela Maca­don, Cristina Toma şi Valentina Cărbuneanu, au relatat viitorilor liceeni, şi posibil colegi, experienţele lor culturale şi în ceea ce priveşte pregătirea de care au avut parte la mai multe firme din Valencia. Liceeni au prezentat, de asemenea, colegilor mai mici de la şcolile generale ale jude­ţului, şi site-ul pe care liceul îşi promovează proiectele europene la care a participat cu profesori şi elevi în practică profesională în decurs de mai mulţi ani.

„Este un site al proiec­telor noastre europene, pentru că noi, de anul acesta, suntem şcoală acreditată, adică avem dreptul să realizăm proiecte europene în perioada 2021-2027. Noi am avut intenţia de a povesti copiilor de clasa a VIII-a şi persoanelor interesate despre ceea ce am făcut noi în anul şcolar 2020-2021. Am invitat copii de la şcolile gene­rale din judeţul Buzău. Au fost vreo 60 de persoane, poate chiar mai mult, de la şcoli generale din municipiu şi din judeţ”, a spuse profesorul Daniela Maca­don.

Activitatea a început cu o prezentare a ceea ce înseamnă programul Erasmus, realizată cu ajutorul unui program interactiv. „Copiii ar fi trebuit să spună ce înseamnă un proiect Erasmus, când au apărut aceste proiecte, varianta corectă a bugetului pentru 2021-2027 şi pentru aceasta li se prezentau mai multe variante, din care trebuiau să aleagă răspunsul corect. Apoi,  au ales zece copii din cei 36 pentru a le prezenta ele­vilor de clasa a VIII-a  site-ul emoisil.eu, unde se află proiectele europene în care a fost implicat liceul prin cadrele didactice şi elevii participanţi la stagii de pregătire. Acolo sunt proiectele toate, după care ne-am referit la cel care are în vedere deplasarea în Spania, în Valencia. Am prezentat obiectivele pro­iectului, fotografii din activităţi. Sunt fotografii de la toate cele trei grupe de elevi care au participat la practica din Spania”, a mai spus profesoara Daniela Macadon.

În perioada 31 mai-7 iulie, 36 elevi ai Liceului „Grigore Moi­sil” din Buzău, din  domeniile electronică-automatizări, electric și producție media au luat parte la  stagii de pregătire practică la firme din domeniu din Valencia, Spania. Perioada de practică în Spania a contribuit la îmbunătăţirea cunoş­tin­ţelor şi abilităţilor în domeniul de pregătire al elevilor, dar şi  la îmbunătăţirea cunoştinţelor de limba engleză, competenţe digitale şi culturale ale acestora. Elevii au fost puşi în situaţia de a cunoaşte un oraş complet nou folosind Google Maps şi coduri QR. A fost o experienţă de neuitat pentru copiii din judeţul Buzău şi din punct de vedere cultural, pe care au ţinut să o împărtăşească elevilor de clasa a VII-a.

Liceenii au povestit cum a fost repartizat fiecare la câte o firmă, unde a avut un tutore care s-a preocupat de activitatea lui, l-a sprijinit, l-a îndrumat şi l-a evaluat. De multe ori tutorele lor a fost chiar patronul firmei. Fiecare a povestit ce a învăţat de la firma la care a fost repartizat. Astfel, elevii care au fost repartizaţi la firma „Your place” au  povestit cum au învăţat să repare trotinete electrice, iar pentru  munca prestată li s-a permis să se plimbe cu acestea, folo­site pe piste special amenajate. Elevii repartizaţi la firma MIIMO Repair au învăţat să depaneze telefoane mobile, iar cei care au făcut practică la firma de instalaţii electrice Electricidad Adrian au participat la mai multe lucrări executate de aceasta:  au învăţat să schimbe interfoanele într-un bloc de 15 etaje, au schimbat întrerupătoare şi prize. Cei repartizaţi la firma Open Xarxes au avut ocazia să proiecteze, folo­sind programul Tinkercad, obiecte pe care le-au rea­lizat fizic, folosind imprimante 3D.

La final, pentru că au vrut să ştie cât de bine au reuşit să îi captiveze pe elevii de clasa a VIII-a cu povestirile lor despre pro­iectele Erasmus şi despre practica la firme din Valencia, au fost distribuite chestionare pentru feedback. „La final am avut un alt instrument online. L-am folosit cerându-le copiilor să explice printr-un cuvânt ce înţeleg ei prin proiectele Erasmus”, a mai spus profesor Daniela Macadon.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker