Economic

FOTO | Autostrada Moldovei: UMB a început execuția pe tronsonul Buzău-Focșani

Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL a adus deja primele utilaje la Focșani, pe drumul spre Crângul Petrești, a anunțat într-o postare pe pagina de Facebook, președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma. Contractele pentru „capetele” Autostrăzii Buzău-Focșani au fost semnate în luna septembrie cu firmele lui Dorinel Umbrărescu, după ce nu a fost depusă nicio contestație.

Dorinel Umbrărescu (în stânga, cu fața)

„Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL a adus deja primele utilaje la Focșani, pe drumul spre Crângul Petrești, începând practic execuția tronsonului 4 al secțiunii Buzău – Focșani din Autostrada A 7 (km 71+500 – km 82+440) Mândrești Munteni – Focșani Nord. Cei 10,94 de kilometri includ nodul Focșani Nord care este prelungit cu aproape 4 km până în DN2D.  Constructorul are la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor, perioada de garanție fiind de 10 ani”, a transmis Cătălin Toma.

Tronsoanele 1 și 4 însumea­ză 15,54 km, iar oferta câștigătoare a fost în valoare totală de 1,45 de miliarde de lei (fără TVA). Antreprenorul trebuie să finalizeze lucrările în 20 de luni. Pe tronsonul 1 (Buzău-Vadu Pașii), cu o lungime de 4,6 km și o valoare de 689,28  milioane de lei (fără TVA), antreprenorul va construi inclusiv patru poduri, pasaje și viaducte și un nod rutier. Întreaga autostradă A7 are 430 de kilometri și ar urma să se construiască de la Ploieşti până la Vama Siret.

Drumul a fost împărţit pe loturi, între Ploieşti, Buzău, Foc­şani, Bacău şi Paşcani. Cele patru segmente de drum sunt: Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău Paşcani. Costurile pentru autostrada care leagă Muntenia de Moldova sunt estimate la 1,7 miliarde de euro, bani care se doresc a fi obţinuţi prin Programul de Rezilienţă.

Dorinel Umbrărescu a construit deja primii kilometri din Autostrada A7 Moldova în Bacău, unde varianta ocolitoare are 16 km la nivel de autostradă. Reamintim că UMB a mai câștigat și celelalte două loturi ale Autostrăzii Buzău-Focșani, respectiv 2 și 3.

Tronsonul 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei (fără TVA), iar contractul include construirea a 12 poduri, între care Podul peste Râmnicu Sărat și peste DN22.

Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acesta vor fi construite 18 poduri și un pasaj, între care Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna.

Umbrărescu se luptă și pentru tronsonul Focșani-Bacău

Pe lângă cele patru loturi câștigate din Autostrada Moldovei, Dorinel Umbrărescu a mai depus și alte contestații. Concret, cel mai important constructor român a ofertat complet pe Focșani-Bacău, dar și pe Bacău Pașcani. Dacă ar fi desemnat câștigător de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și pe cele șase loturi de la Focșani la Pașcani, Dorinel Umbrărescu ar avea în tolbă zece loturi din totalul celor 13 ale Autostrăzii A7.

Articole similare