Economic

Forfotă mare pe șantierul A7! Când vom circula pe lotul Coni-Trace

Lotul 2 din tronsonul Ploiești-Buzău a fost câștigat de asocierea româno-bulgară Coni-Trace. De asemenea, acest lot a fost și primul care a intrat în construcție, din totalul celor 13 finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Cu toate acestea, lotul Mizil-Pietroasele nu are un procentaj mare în ceea ce privește execuția din teren, motiv pentru care constructorul este nevoit să mărească ritmul.

Constructorul bulgar Trace a mobilizat sute de oameni și utilaje pentru a mări ritmul lucrărilor, profitând de vremea bună. Până la finalul anul viitor, pe acest segment se va circula, a promis Georgi Ivanov, managerul de proiect Trace România. Vremea bună ține cu constructorii, care pot crește ritmul execuției lucrărilor în aceste zile însorite. De la această regulă nu face excepție nici Trace, care vrea să-și arate capacitatea operațională.

„Pentru Trace, în România, este proiectul principal. Strategia noastră, strategia de business pentru Trace, este să rămână, să fie aici, în România. În partea noastră de autostradă avem 20 de kilometri, ceilalți 10 kilometri sunt realizați de partenerul nostru din România, iar lotul nostru este de aproximativ 30 de kilometri”, a declarat, pentru „Gândul”, Georgi Ivanov, manager de proiect Trace România.

Pentru că vremea o permite, Trace a mobilizat mai multe resurse pe șantier. „Acum avem în jur de 300 de oameni pe toată lungimea șantierului și utilaje și mașini, 170”, spune Georgi Ivanov. Iar forfota este vizibilă de la distanță. Camioane de mare tonaj mișună pe zeci de kilometri, cărând material pentru stabilizarea viitoarei căi de rulare a autostrăzii. „Trebuie să ne mișcăm bine și repede. La anul, până la finalul anului se va circula pe aici”, mai anunță managerul de proiect Trace România.

Ca să fie totul dat la cheie, ca lucrarea să poată avea o garanție de zece ani, dar și să se circule în condiții de siguranță, dincolo de asfalt e muncă, de la răsăritul soarelui până în miez de noapte. Iar cantitățile de materiale depășesc imaginabilul. „În general oamenii nu-și imaginează ce se întâmplă în subteran. Am executat 12 kilometri de piloți forați, toți în pământ. Terasamente (n.r., umpluturi de pământ) 600.000 metri cubi. Aceste cantități nu sunt văzute în general de oameni. Doar asfaltul îl văd. În partea noastră, care este de aproape 20 de kilometri, vor fi aproape 300.000 de tone de asfalt. Este o cantitate imensă. Imensă. Un mic munte!”, a completat Georgi Ivanov.

În acest moment, lucrările pe acest segment al Autostrăzii Ploiești-Buzău, primul tronson al Autostrăzii Moldovei, au ajuns la un stadiu fizic de 20 la sută.

Articole similare