luni, 30 noiembrie 2020

Educația, prioritate națională pentru PSD. Cum arată astăzi școala, va arăta mâine țara!

Laurențiu ȚEPELUȘ
Director adjunct Colegiul Național B.P. Hasdeu

În ultimii treizeci de ani, Educația a fost Cenușăreasa dispensabilă a tuturor guvernelor care, neînțelegând rolul fundamental al unui astfel de domeniu, au aruncat pe geam toate speranțele românilor. Astăzi, la 30 de ani de la Revoluție, istoria ne în­tinde generos o nouă șansă și depinde doar de noi cum o vom fructifica.

În Programul de Guvernare pe care îl propunem românilor, Educația se bucură de o atenție aparte. „Școala nu e bună azi, dacă ieri nu s-a gândit la mâine”, spunea marele matematician român Grigore Moisil. Cuvintele sale capătă sens cu fiecare zi și ar trebui să fie, pentru orice ministru ce ocupă vremelnic scaunul lui Spiru Haret, o piatră de temelie.

PSD nu vede România de mâine fără o bază solidă, care trebuie să fie asigurată, în primul rând, de educație. De aceea, guvernarea PSD pro­pune înființarea școlilor cu program prelungit, până la ora 16,00, oferind astfel elevilor, pe lângă programul școlar, și posibilitatea de a servi o masă caldă și de a participa la activități de aprofundare, remediale și extracurriculare la decizia șco­lii, în funcție de specificul comunității.

Este o realitate nefericită a timpurilor noastre faptul că, până acum, nimeni nu a avut curajul să reformeze din temelii sistemul de educație din România. Nimeni nu a avut inspirația curajoasă de a-l deschide către adevărații săi beneficiari și de a-l adapta nevoilor copiilor.

Tot în programul PSD figurează finanțarea a 1.750 de noi creșe și unități afterschool, pentru că punerea accentului pe partea educativă a îngrijirii copiilor între 0 și 3 ani, respectiv 4 și 6 ani, este la fel de importantă, la fel de importante cum sunt dezvoltarea curriculum-ului și formarea educatorilor.

Din păcate, criza sanitară a fost un examen prea greu pentru actuala guvernare, care a înțeles să închidă școlile și să-i abandoneze pe elevi. Realitatea crudă e că nu au avut niciun plan pentru copiii noștri. Nu au luat nicio măsură, nu au pregătit sistemul de învățământ on-line, nu au testat profesorii și elevii. în schimb, din nepricepere, lașitate și dezinteres total, compromit grav educația copiilor…

 

1 COMENTARIU

  1. Mare dreptate are țepusă! Cum arată astăzi școala, va arăta mâine țara! Numai că școala este în România iar țara este alta. De investiția pe care o face statul român în educația tinerilor beneficiază alte state, acolo unde migrează tinerii!
    Și școala românească este un fel de companie de stat. Nu mai bine punem în practică îndemnul ashkenazului Zaharovici și privatizăm totul:
    „De la sosirea mea în România, am vorbit de multe ori despre perioada Renașterii în România. Astăzi, România are cel mai mare număr de companii deținute integral de stat din Europa – peste 1.200. Are și cel mai mare număr de companii deținute parțial de stat. România trebuie să continue cesionarea și calea către PRIVATIZAREA COMPLETĂ.(!!!) Guvernul nu dispune de COMPETENȚELE NECESARE pentru a crea si conduce eficient și profitabil companiile.(!!!) Astfel de companii deținute de stat reprezintă o sursă de PATRONAJ POLITIC, de persoane cu conexiuni politice, NEPOTISM ȘI ALTE MEDIOCRITĂȚI.(!!!) Companiile deținute de stat încetinesc economia, adăpostesc corupția, împiedică o concurență corectă și amână creșterea economică.(!!!) Este practic imposibil ca firmele private să concureze eficient cu companiile deținute de stat. Pe întreg mapamondul, s-a dovedit ca piețele libere, economiile private au generat mai multa bunăstare și prosperitate pentru națiunile si popoarele lor decât orice alt sistem.”

    (Adrian Zuckerman, discurs cu ocazia acordării Premiilor Consiliului National al Întreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania –CNIPMMR, 30 octombrie 2020)

Comments are closed.

loading...
error: Content is protected !!