Economic

Cum pun umărul ceferiștii buzoieni la o nouă rută de export a grâului din Ucraina

Echipe de muncitori din Buzău și Adjud au sărit în ajutorul muncitorilor de pe şantierul căii ferate care leagă Galaţiul de Ucraina, mai exact între Gara Larga şi Portul de mărfuri, pentru a finaliza cât mai repede operaţiunea de înlocuire a mii de traverse pe o lungime de 4,7 kilometri.

Linia cu ecartament larg face legătura cu punctul de trecere a frontierei de la Giurgiuleşti, din Republica Moldova, iar o parte din linie este perfect funcţională. Lucrările se desfăşoară pe o distanţă de 4,7 kilometri, porţiune care era închisă traficului de mai bine de 30 de ani. Potrivit autorităţilor, calea ferată este importantă deoarece are ecartament larg, la fel ca liniile din fostele ţări sovietice, inclusiv Republica Moldova şi Ucraina. Pe această cale pot fi aduse cereale din Ucraina, prin tranzitarea Republicii Moldova, către portul de mărfuri Galaţi.

Sunt vizate mai ales exporturile de cereale ale Ucrainei către ţările din nordul Africii şi din Orientul Apropiat, dar şi exporturile de produse metalurgice sau chimice. Acestea vor ajunge direct în portul gălăţean, iar marfa va fi preluată de vapoarele de pe Dunăre. Astfel, Portul Galaţi va deveni, alături de Portul Constanţa, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri şi materii prime.

Societatea Naţională a Căilor Ferate Române (SNCFR) a anunţat pe  6 iunie 2022 că încep lucrările de modernizare a liniei de cale ferată pe ecartament larg (modelul ex-sovietic) care leagă Ucraina de portul Galaţi. Acestea vor fi executate de SNCFR pe o distanţă de 4,7 kilometri, porţiune care era închisă traficului de mai bine de 30 de ani. Deşi a organizat mai multe licitaţii, Compania Feroviară Română nu a reuşit să găsească firme care să execute lucrarea estimată la 1,3 milioane de lei. Companiile fie nu au fost interesate, fie au depus oferte care nu au îndeplinit condiţiile solicitate. Ca urmare, Compania Feroviară a decis să facă în regie proprie lucrările de la frontieră de est a României. Pentru a termina la timp lucrarea, este nevoie de forţă de muncă, prin urmare cei de la CFR vor aduce noi echipe de muncitori, de la Adjud şi Buzău, pentru a finaliza cât mai repede posibil operaţiunea de înlocuire a mii de traverse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare