Educație

Cum promovează Școala 11 în străinătate conceptul de „școală circulară”

Școala Gimnazială Nr. 11 din Municipiul Buzău promovează conceptul de „școală circulară”, care o definește în  rândul unităților de învățământ din România – acest concept constituind o premieră pentru învățământul la nivel național -,  și în cadrul  mobilităților transnaționale pe care le desfășoară.

Reamintim faptul că Școala Gimnazială nr. 11 din Buzău  are statut de „școală circulară”  și este prima „școală verde” din țară, finalizată încă din 2020 din fonduri europene  și locale, pentru că toate resursele se refolosesc și nimic nu se irosește: apa pluvială se colectează și se folosește în totalitate, încălzirea unității de învățământ se face exclusiv cu panouri fotovoltaice, iar deșeurile se colectează în mai multe fracții.  Școala buzoiană reușește să colecteze deșeuri pe opt fracții, colectează apa pluvială pentru rețeaua publică și produce energie solară mai mult decât consumă. Școala Gimnazială nr. 11 din Buzău a fost modernizată de Primărie cu 1,4 milioane de euro, în decurs de doi ani.

Cea mai recentă activitate de mobilitate transnațională a fost realizată pe final de an școlar, în Polonia,  fiind o adevărată provocare și pentru elevi și pentru cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale Nr. 11 din municipiul Buzău. „Adevărata provocare a constituit-o realizarea ultimelor mobilități transnaționale găzduite de școala parteneră din Walcz, Polonia, numită «Mind and Body in the E-world».

Doisprezece elevi, însoțiți de două profesoare de limba engleză, s-au mobilizat pentru a proba superlativele asociate cu școala noastră, de data aceasta, nu numai pe plan județean, ci și peste hotare. Creativitatea, disciplina, spiritul de echipă, fluența lingvistică și adaptabilitatea au constituit punctele forte ale elevilor noștri, distingându-se la workshop-urile propuse, cât și în diversele activități socio-educative în care au fost implicați”, povestește  Mădălina Dima, profesoară de limba engleză la Școala nr. 11 Buzău .

Proiectul a avut și alte mobilități. În cadrul acestora, tematica a fost asociată cu conceptul de Gamification – un concept care a pătruns de scurtă vreme și în România -,  cu un potențial extraordinar și cu multiple posibilități de utilizare. Beneficiul concret al tehnicii Gamification în educație este cel al învățării practice cu ajutorul sau prin intermediul unor jocuri serioase, care au o finalitate cu caracter educațional, datorită elementelor de provocare cu rezolvarea unor probleme complexe în maniere variate, cu  stimularea competitivității și dorinței interioare de atingere a unui obiectiv, ceea ce contribuie la construcția motivației interioare și a determinării elevului, premisă necesară pentru reușitele  lui viitoare.

O altă mobilitate în cadrul proiectului la care au participat trei cadre didactice ale Școlii Nr. 11 a mai avut loc,  în perioada, 2-6 mai. Cei trei profesori ai Școlii nr. 11 au participat la cursul de formare profesională, numit „Learning through integration. Emotional competences and stress management’’, organizat de școala parteneră din Taurages, Lituania. „Scopul acestei întâlniri a constat în identificarea celor mai creative metode și împărtășirea de bune practici pentru dezvoltarea și gestionarea abilităților emoționale ale elevilor”, spune cadrul didactic buzoian.

Sesiuni similare, din punct de vedere al tematicii, asociate cu conceptul de Gamification, au fost organizate și de instituția de învățământ parteneră din Istanbul, Turcia, în perioada 23-27 mai. „Cei trei profesori delegați din școala noastră și-au dezvoltat abilitățile digitale și cunoștințele legate de conceptul de gamification”, precizează  Mădălina Dima.

Astfel, sfârșitul de an școlar 2021-2022 a adus Școlii Gimnaziale nr. 11 din Buzău, pe lângă mult așteptatele performanțe școlare, și noi experiențe de învățare, atât pentru profesorii, cât și pentru elevii antrenați în proiectul de parteneriat școlar „Be Bold As the Digital World’’, prima inițiativă de acest gen, în care unitatea buzoiană de învățământ este parteneră, cofinanțată prin Programul Erasmus Plus al Uniunii Europene.

„Toate aceste întâlniri în context european au fost un bun prilej de împărtășire a valorilor comune și ale preocupării pentru învățământul participativ, dar și prilejuri de a promova  conceptul de «școală circulară», atribuit, în premieră, școlii noastre, în România”,  ne spune  profesoara de limba engleză  Mădălina Dima.

Articole similare