Educație

Cum a reușit conducerea Liceului „Grigore Mosil” să îmbunătățească situația școlară în pandemie

Proiectul privind Învă­țământul Secundar (Romania Secondary Education ­Pro­ject/ROSE), în valoare totală de 200 de milioane de euro, finanțat integral de Banca Inter­națională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD), în baza Legii nr. 234/2015 pentru ratificarea Acordului de Împrumut (Proiectul privind învăță­mântul secundar) între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la Washington în 17 aprilie 2015, a început să-și arate roadele la Liceul Tehnologic ,,Grigore Moisil” din Buzău. Liceul buzoian se numără printre cele 271 de licee beneficiare care au derulat proiectele pe o perioadă de patru ani, având ca obiective reducerea ratei de abandon școlar, creșterea ratei de absolvire și îmbunătățirea performanței la examenul de bacalaureat.

Anul acesta  este cel de-al patrulea în care se vor derula activitățile eligibile: acti­vități pedagogice și de sprijin, activități extracurriculare și activități de renovare și dotare, mai exact o serie de mici lucrări de moder­nizare/reparare a spațiilor de școlarizare, respectiv achiziții de bunuri în scop educațional.

În primul an au fost incluși în proiect 100 de copii de la Liceul „Grigore Mosil” Buzău. „Am început cu 100 de copii și a scăzut treptat numărul acestora. Acum mai avem 40 de copii, împărțiți în două grupe de câte 20 de clasa a XII-a”, precizează directorul Liceului „Gri­gore Moisil”, profesor Adriana Voicu, care mai  spune că prin acest proiect s-au obținut rezultate notabile, chiar și în condițiile în care datele problemei s-au mai schimbat în ceea ce privește acti­vitățile remediale realizate cu elevii, dat fiind faptul că și cel de-al doilea semestru al anului școlar trecut s-a desfășurat tot în online din cauza res­tricțiilor impuse de prevenirea răspândirii infectărilor cu Covid 19.

„Este ultimul an al proiectului. Chiar dacă am intrat în online, noi am continuat activitățile remediale cu copiii în online și parti­ciparea a fost de 99%, practic un singur elev nu a putut participa. Acestea sunt ore în afara orelor de curs. Atunci când se putea veni la școală, participau la ore, luau masa și rămâneau la școală pentru activitățile remediale. Acum, fiind acasă, exista posibilitatea ca unii dintre ei să abandoneze aceste ore de pregătire suplimentară. Și totuși nu a fost așa. Profesorii sunt mulțumiți că sunt activi și  nu doar își deschid camerele și stau degeaba”, spune directorul unității de învățământ, Adriana Voicu.

Activitățile desfășurate prin proiectul ROSE  au fost însă mult mai numeroase. Pe lângă cele remediale, au fost incluse și activități de tutorat, consiliere, coaching, dezvoltarea personală a elevilor, îndrumare și ­orientare în carieră, dezvoltarea de abilități socio-emoționale, precum și acti­vități specifice, destinate elevilor provenind din grupuri dezavantajate. Grupa a doua de activități includea vizite sau excursii de documentare, stagii de practică/internship, participare la diferite competiții, acțiuni destinate înființării/dezvoltării de rețele școlare etc. Chiar dacă a fost dificil având în vedere res­tricțiile sanitare, totuși s-au obținut rezultate școlare mult mai bune sesizabile și la finele anului trecut.

„În proiect ne-am reorganizat din mers. Dincolo de rezultatele la Bacalaureat, au fost și rezultatele școlare la nivel de sfârșit de an; a scăzut absenteismul. Dincolo de rezultatele școlare, putem spune că elevii noștri au prins încredere în forțele proprii. Nu aveau încredere că pot face anumite lucruri, iar orele de consiliere ­psi­o­hopedagogică au fost ­bi­nevenite în acest sens”, a mai spus directorul Adriana Voicu. Practic, în această perioadă în care nu a mai existat niciun fel de bursă a locurilor de muncă, sus­ținerea cadrelor didactice și informațiile pe care le-au primit de la cadrele  didactice le-au fost de mare ajutor mai ales absolvenților.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker