Educație

Clubul de Tehnologie al Centrului Cultural ,,Alexandru Marghiloman” îşi deschide porţile pentru 200 de tineri

Primăria municipiului Buzău şi Centrul Cultural „Alexandru Marghiloman” dau startul înscrierilor la Clubul de Tehnologie susţinut de Punctul IT.

200 de copii şi tineri pasionaţi de robotică şi programare vor fi pregătiţi într-un spaţiu special amenajat, dotat cu PC-uri de ultimă generaţie, roboţi educaţionali programabili şi imprimantă 3D. Organizatorii îşi doresc ca fiecare copil care participă la Clubul de Tehnologie al Centrului Cultural „Alexandru Marghiloman” să înveţe să folosească tehnologia în mod util şi să devină, dintr-un consumator de tehnologie, un creator.

Astfel, la aceste cursuri copilul va învăţa aptitudini de utilizare generală a calculatorului, îşi va dezvolta gândirea computaţională, va învăţa bazele programării, dacă este începător, şi va evolua, în cazul în care este deja familiar cu un limbaj de programare, va învăţa bazele electronicii şi utilizării microprocesoarelor şi circuitelor, se va familiariza cu senzori şi motoraşe utile construirii unui robot, va învăţa să proiecteze obiecte 3D şi să le imprime la imprimanta 3D.

Cursurile încep pe 4 octombrie şi vor fi patru grupe a câte zece cursanţi în fiecare zi, de luni până vineri. Fiecare cursant va parcurge un mo­dul complet de opt şedinţe a câte 60 de minute, cu frecvenţa de o şedinţă pe săptămână.

Viitori proiectanţi 3D

Copiii vor lucra cu platforme online care oferă posibilitatea fiecărui cursant să studieze şi acasă şi să aibă un parcurs de lecţii personalizat nevoilor fiecăruia.

La sfârşitul modulelor de robotică organizate de Clubul de Tehnologie al Centrului Cultural „Alexandru Marghi­loman” susţinut de Punctul IT, fiecare copil va fi capabil să construiască un mic robot şi să proiecteze componente 3D care să ajute la „fabricarea” acestui robot şi nu numai.

Profilul cursantului Clubului de Tehnologie al Centrului Cultural „Alexandru Marghi­loman” susţinut de Punctul IT, trebuie să fie următorul: cu vârsta cuprinsă între 10 şi 16 ani, pasionat de tehnologie, interesat să înveţe lucruri noi despre programare, senzori, motoare programabile, teh­nologii IT şi algoritmică, creativ şi interesat de artă sub orice formă, interesat de legă­tura care se poate crea, cu ajutorul tehnologiei, între programare, ştiinţele reale şi artă, rezultând roboţi atractivi vizual (cu elemente imprimate 3D), motivat de lucrul în echipă şi care urmăreşte să îşi ajute colegii să afle lucruri noi împreună, respectuos, calm şi un bun ascultător, gata să înveţe, deoarece cunoştin­ţele anterioare de programare nu sunt necesare, însă, desigur, nu este o ­pro­blemă dacă acestea există.

Cei care vor să se înscrie trebuie să ştie că există mai multe criterii de selecţie: disponibilitatea de a participa la 12 şedinţe săptămânale consecutive, fără absenţă şi dorinţa de a aprofunda principiile învăţate şi în timpul liber. Pentru a face parte dintre cei 200 de copii din prima etapă a Clubului de Tehnologie, copiii trebuie să se înscrie pentru interviul de pe site-ul Centrului Cultural ,,Alexandru Marghiloman”, să parcurgă interviul scris online şi să se prezinte la un interviu live în cazul în care este nevoie de clarificări ale interviului online.

Articole similare