Educație

Bacalaureat 2021. Ce dificultăți au întâmpinat absolvenții la Istorie și cât de ,,ușor” a fost la Matematică

După proba de la Limba română de luni, absolvenții de liceu au trecut, marți, prin cea de-a doua zi cu emoții. Astfel, cei de la profilul real au dat piept cu subiectele la Matematică, în timp ce absolvenții de la uman au susținut examenul la Istorie.

Cei mai mulți dintre absolvenții profilului real de la  Colegiul Național ,,B.P. Hasdeu” au mărturisit că subiec­tele au fost de nivel mediu și puteau fi rezolvate cu ușurință.

,,A fost OK, subiectele la matematică au fost de dificultate medie. Prima impresie a fost că, într-adevăr sunt simpluțe, dar imediat ce ai început să le rezolvi, gradul de dificultate a fost oarecum mediu. Exercițiile de la subiectul III au fost mai complicate și au pus probleme mai tuturor elevilor. Sunt deja acceptat la Inginerie Aero-Spațială la Universitatea Politehnică din București, singura condiție impusă de ei este să iau Bacalaureatul”, a spus Alexandru.

,,Din punctul meu de vedere, la matematică subiectele au fost mult mai simple decât testele de antrenament, dar subiectul III, exercițiul doi, punctul c a fost puțin mai greu, pentru că implica atenție. A fost foarte bine. Mă așteptam ca mai toate subpunctele c de la subiectele importante să fie mai greuțe, dar dacă te uitai mai atent și îți foloseai intuiția, în special să te uiți și la punctele anterioare, puteai să le rezolvi și pe celelalte”, a declarat  David Bratosin.

,,A fost un examen solicitant”

De partea cealaltă, cei de la profilul uman au avut surprize la subiectul III, unde au avut de redactat un eseu de aproximativ două pagini cu privire la Spațiul Românesc în Evul Mediu.

,,A fost stufos, a fost un examen solicitant. Ne-a solicitat la maxim concentrarea, mă simt foarte obosită acum. Sper că a fost bine, am încercat să fiu cât de atentă am putut, dar cu siguranță a fost mai greu decât în anii trecuți. Mă așteptam să fie mai solicitant din moment ce ieri a fost ușor la Română, dar, într-adevăr, faptul că ne-au dat eseul din capitolul care a fost exclus la simulare arată că au pretenții de la noi și s-au gândit că în perioada aceasta trebuia să fi învățat. Vreau să merg la Facultatea de Litere”, a spus Maria Rotărescu.

 

,,Am fost la profil ­uma­nist, am dat la istorie. Subiectele au fost accep­tabile, nici foarte ușoare, nici foarte grele. Am avut emoții la început, dar după m-am liniștit, pentru că am știut să rezolv subiectele.  Consider că cineva care a trecut prin materie ar fi putut să rezolve cu ușurință exercițiile. Îmi doresc să merg la Conservator”, a spus Alexandra Văduva.

 

 

 

 

,,A fost bine. Am dat la istorie. Mi s-au părut mai grele subiectele comparativ cu cele date la simulare, dar a fost OK, m-am descurcat. Vreau să merg la Drept”, a spus Cristina Scarlat.

 

 

 

 

 

,,Cred eu că subiectele permit obținerea  notei de 5 fără probleme”

,,Examenul de astăzi (marți, n.r.) la matematică nu a ridicat probleme, din punctul meu de vedere. Subiectele au fost într-un format normal. Cred că se vor lua multe note mari, față de Evaluarea ­Națio­nală, unde notele de 10 au fost mai rare, cam două-trei la nivel de școală. Au avut același grad de dificultate ca și anul trecut; nu au fost capcane, au fost destul de echilibrate. Bineînțeles că atenția trebuia setată ca la oricare alt examen. Dacă aș analiza puțin pe subiecte, subiectul I la toate cele trei Matematică-Informatică, Științe ale Naturii, Tehnologic, a fost destul de normal, ușor, copiii duceau acest format. Subiectul doi la Matematică-Informatică a fost destul de așezat, la subiectul trei aș putea spune că au avut un volum de muncă un pic mai mare, la exercițiul 1-c au avut de rezolvat prin metodă ­gra­fică sau folosind șirul lui Rolle, care le mânca un pic de timp. La exercițiul 2-c au avut de stabilit mărginirea unei funcții și, sinceră să fiu, acest subpunct a semănat foarte mult cu un exercițiu dat în modelul de anul acesta propus de Minister. La Științele Naturii setarea a fost pe atenție, iar la Tehnologic nu au fost probleme.

Cred eu că subiectele permit obținerea notei de 5 fără probleme, iar elevii motivați și foarte bine pregătiți vor lua cu ușurință note mari. Am observat că relația elev-profesor a fost mult mai strânsă în acest an la nivel de școală, chiar dacă a fost un an dificil, având un obiectiv comun: rezultatele bune la exa­mene. Spun acest lucru deoarece copiii au avut foarte multe simulări la nivel de clasă, ceea ce presupune o corectură în detaliu și timp alocat din punct de vedere al unui profesor, dar copiii au avut de câștigat și cred eu că le-a dat mult mai multă siguranță și am observat acest lucru și la elevii mei. Drăguț ar fi fost să fi avut măcar o problemă cu aplicabilitatea matematicii în viața reală. Nici la Evaluarea Națională nu s-a întâmplat, nici la Bacalaureat, dar era foarte frumos, pentru că astfel înțelegeau și copiii cât de frumoasă este matematica în viața de zi cu zi”, a declarat, pentru OPINIA, Simona Rîșcanu, profesor de matematică, Pitagora Edu.

 

,,Subiectele au avut un grad de dificultate ceva mai mare decât în anii trecuți. Am discutat și cu copiii din Hasdeu, am văzut și reacția altor copii din oraș și cam toți au simțit același lucru. Însă erau subiecte care se puteau face. Au fost cumva anunțate de subiectele de antrenament care au fost mai dificile. Poate copiii s-au înșelat puțin pentru că au luat ca punct de reper simularea care a fost mai ușoară. În acest moment aș putea spune că și subiectele de simulare și subiectele de anul trecut au fost întrecute ca nivel de dificultate de aceste subiecte. Copiii au fost stresați, mulți dintre ei, deși sunt foarte bine pregătiți, au spus că li s-a părut puțin neobișnuit. Eu cred că în momentul acesta, de doi ani încoace, există un proces de modificare a subiectelor. Ele sunt regândite și gradul de dificultate este puțin mai mare. Eu cred că este un lucru bun, pentru că se verifică mai bine cunoștințele, te trimit mai direct spre o anumită cerință. Se face o diferență mai clară între copiii mai pregătiți și cei mai puțin pregătiți. Există și subiecte care îți permit să mergi peste 5 și pentru cei care vor o notă mare, există o posibilitate de diferențiere mai ușoară”, a declarat, pentru OPINIA, Dănuț Solcan, profesor de Istorie la Colegiul Național ,,B.P. Hasdeu”.

Pe absolvenții de clasa a XII-a îi așteaptă astăzi proba la alegere. Primele rezultate se vor afișa pe 5 iulie pe edu.ro, iar elevii nemulțumiți de rezultate vor putea depunde contestații chiar în aceeași zi în intervalul orar 12.00-18.00. Rezultatele finale la Bacalaureat se vor afișa pe 9 iulie. Reamintim că afișarea rezultatelor se va face prin anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului.

Articole similare