Economic

Asociația Pro Infrastructură spune când ar trebui să mergem pe A7 de la Ploiești la Buzău

Autostrada Moldovei este cel mai mare proiect românesc finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență, iar termenul pentru finalizarea acestuia este anul 2026; în caz contrar, România nu va mai primi banii pentru realizarea autostrăzii de care șoferii din România au mare nevoie.

Chiar dacă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că vrea ca până la finalul anului 2022 să fie semnate toate cele 13 contracte de execuție pentru A7 Ploiești-Pașcani, Ionuţ Ciurea, reprezentant al Asociaţiei Pro Infrastructură, este sceptic cu privire la capacitatea autorităţilor din România de a realiza cei peste 400 de

Ionuţ Ciurea

kilometri de autostradă asumaţi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. El aduce ca argument faptul că pentru unele tronsoane rutiere nu există nici măcar proiecte tehnice, dar invocă şi timpul mare necesar atribuirii contractelor, având în vedere contestaţiile care se depun, de obicei, în urma licitaţiilor. „Sperăm să mergem pe aproape 200 (de kilometri de autostradă dintre cei asumaţi prin PNRR, n.r.), într-un scenariu optimist şi realist în acelaşi timp. Adică ar trebui, până în 2026, să mergem pe A 7 de la Ploieşti până la Buzău şi să sperăm că şi de la Buzău până la Focşani. Adică vreo 63 plus 83 de kilometri, aceste două segmente din A 7. Din păcate, A 7 mai are încă pe atâţia kilometri, vreo 96 de kilometri de la Focşani la Bacău şi iarăşi vreo 82-83 de la Bacău la Paşcani. Dacă pe Ploieşti – Buzău avem un contract semnat şi unul ca şi semnat (…) iar lotul 3 din Ploieşti – Buzău este în momentul ăsta contestat, este încă departe de semnare pentru că au fost depuse trei contestaţii şi două dintre ele au fost admise parţial şi acum toată lumea merge la Curtea de Apel, în Justiţie. (…) Este puţin probabil ca lotul 3 din Ploieşti – Buzău să fie semnat în 2022”, a afirmat Ionuţ Ciurea într-o emisiune difuzată, sâmbătă, de Digi 24.

De asemenea, reprezentantul Pro Infrastructură a precizat că pentru cele patru loturi din Buzău-Focșani îi „vine greu să creadă” că vor fi semnate toate contractele imediat, fără contestații, precizând că speră să fie semnate aceste contracte anul viitor. „Din păcate, veştile cât de cât bune pe A 7 se opresc aici. De la Focşani la Bacău este segmentul cel mai întârziat, încă nu avem proiect tehnic aprobat în Compania de drumuri, ce să vorbim de lansare licitaţii? (…) Deci este segmentul cel mai în urmă”, a spus Ciurea.

În ceea ce priveşte autostrada A8 Târgu Mureş-Paşcani, reprezentantul Pro Infrastructură este de părere că „singurele secţiuni care pot fi, cel puţin teoretic, gata în 2026 sunt capetele”, respectiv aproximativ 60 de kilometri. Ciurea a mai spus, despre autostrada Lugoj-Deva că aceasta „cu siguranţă că nu” va fi finalizată până în anul 2026.

Reprezentantul Asociaţiei Pro Infrastructură, Ionuţ Ciurea, afirmă că, pentru ca România să poată realiza şi da în folosinţă mai mult de 45-50 de kilometri de autostradă anual, este nevoie de o schimbare „din temelii” a sistemului şi de o reformă structurală în Ministerul Transporturilor şi în companiile aflate în subordinea acestuia, care se ocupă de contracte pentru infrastructură, fie că este vorba despre transport rutier, feroviar sau aerian. El reclamă că în companiile Ministerului Transporturilor care ar trebui să se ocupe de licitaţii pentru marile proiecte de infrastructură mulţi dintre salariaţi „sunt degeaba”, stau „la seminţe şi la cafea”. „Licitaţiile astea sunt derulate de oameni care au participarea în comisiile de evaluare la «şi altele» în fişa postului”, mai afirmă Ionuţ Ciurea.

Autostrada Moldovei A7 va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care, în prezent, se desfășoară pe DN2-E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație – unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker