Economic

Alimentația în sezonul rece: 3 tipuri de alimente care îți întăresc organismul

Alimentația sănătoasă și corectă este unul dintre pilonii de bază ai rezistenței sistemului imunitar, mai ales în sezonul rece, când corpul se confruntă cu mai multe provocări decât vara. Gripele, virozele și variațiile mari de temperatură de la interior la exterior pot afecta această rezistență. Află ce alimente nu trebuie să lipsească din dieta ta din toamnă și până în primăvară!

Prin ce diferă necesitățile organismului pe timp de iarnă față de vară?

Principala diferență între cele două perioade ale anului constă în lipsa soarelui. Aceasta poate conduce la scăderea nivelului de vitamina D – care este necesară pentru fixarea calciului în oase și pentru creșterea rezistenței la agresiunile externe (virusuri, bacterii etc).

În special copiii (al căror sistem osos se dezvoltă până în jurul vârstei de 18 ani) și persoanele vârstnice (expuse la osteoporoză) au nevoie de o cantitate mai mare de calciu și de vitamina D. Aceasta din urmă este sintetizată de organism sub acțiunea razelor solare. De aceea, pe timp de iarnă sunt recomandate suplimentele alimentare.

În schimb, calciul este recomandabil să fie procurat din surse cât mai naturale: ou, lactate, brânzeturi. Dacă ești în căutarea unor produse de calitate, fabricate în România, este bine să știi că acum poți comanda brânză proaspătă din lapte de vacă în Buzău, de la Laktotrio.ro.

De asemenea, necesarul de vitamina C, responsabilă cu rezistența la infecții, este mai ridicat pe timp de iarnă.

Iată care sunt principalii aliați ai sănătății pe parcursul sezonului rece:

Lactatele și brânzeturile

Așa cum ai aflat deja, conținutul de calciu al acestor alimente este absolut necesar bunei funcționări a organismului. Iaurtul și lactatele fermentate ajută și la menținerea unei flore intestinale sănătoase, și la ameliorarea tranzitului intestinal. În ceea ce privește diferitele varietăți de brânzeturi, ar trebui ca acestea să facă parte din dieta ta zilnică. Poti afla aici cum poți include brânzeturile în dieta ta zilnică, dacă te îngrijorezi că te vei plictisi de același meniu.

Fructele și legumele proaspete

Nutriționiștii recomandă consumul de fructe, legume și verdețuri în stare crudă tot timpul anului. Iarna, este bine să crești aportul celor care conțin vitamina C în cantități mai mari: citrice, ananas, kiwi, coacăze negre, pătrunjel etc. Ține cont, însă, că vitamina C se distruge prin fierbere. Spre exemplu, dacă îți place ceaiul cu miere și lămâie, este bine ca mai întâi să pregătești infuzia de plante și abia mai apoi să adaugi mierea și lămâia, atunci când acesta este călduț. La rândul ei, mierea nu trebuie să fie adăugată în lichide fierbinți, deoarece în timpul acestui proces poate elibera substanțe toxice.

Peștele

Peștele – și în special cel oceanic (cod, macrou, sardine, șprot etc.) este o sursă minunată de Omega 3 și vitamina D. Dacă nu este posibil să îți procuri constant pește oceanic, poți adăuga în alimentație uleiul de pește, foarte benefic în special pentru copii, în perioada de creștere. Încearcă să înlocuiești cât de des posibil carnea grasă de proveniență animală cu carne slabă de pasăre și pește. Această modificare în alimentație îți va crește rezistența organismului și te va feri în același timp de afecțiuni cardiovasculare.

Iată, așadar, că te poți adapta cu ușurință la provocările pe care le aduce sezonul rece sistemului imunitar. Nu uita să te hidratezi suficient, de preferat cu lichide calde (ceaiuri, supe) și încearcă să elimini obiceiurile nocive (fumat, consum excesiv de alcool, sare, zahăr și grăsimi – în special cele de origine animală).

Sursa foto: Pixabay.com

 

Articole similare