Politic

Aici sunt banii donatorilor / Fost candidat liberal la un post de deputat de Buzău, cu mâna în buzunarul Crucii Roșii pentru a plăti postările guvernului pe Facebook

Pe contul de Facebook al Guvernului, la secțiunea dedicată reclamelor (Ad Library), toate postările referitoare la COVID-19 apar ca fiind plătite de Crucea Roșie, scrie cotidianul ,,Libertatea”.

Jurnaliștii acestei publicații au încercat să afle de ce Guvernul României nu a achitat de unul singur această factură. Contactat de ,,Libertatea”, secretarul general al Guvernului, Antonel Tănase – care a candidat pentru un post de deputat de Buzău la alegerile parlamentare din iarna anului 2016 -, a declarat că întreaga campanie de comunicare derulată pe tema COVID-19, atât în mediul online, cât și în mediul offline, a fost plătită exclusiv de Executiv, în două tranșe: 150.000 de lei, alocați la începutul lunii februarie, când Tănase a anunțat public Memorandumul încheiat între Guvern și Crucea Roșie, și 250.000 lei de săptămâna trecută.

,,Da, avem o campanie în parteneriat cu Crucea Roșie, refe­ritoare la măsurile de prevenție privind COVID-19. Banii vin de la Guvern, sunt fonduri publice alocate în cadrul unui parteneriat cu Crucea Roșie. Deci, noi le dăm lor banii și, mai departe, ei plătesc campania  (care, n.r.) nu se derulează direct de către Guvern”, a declarat Tănase pentru ,,Libertatea”.

Întrebat de ce nu s-a ocupat chiar Guvernul de această campanie, Tănase a sugerat o discuție cu Andi Manciu, șeful Grupului de Comunicare Strategică și persoana care ar fi propus acest mecanism. ,,Vă dă el toate detaliile, eu doar am pus în aplicare Memorandumul”, s-a justificat secretarul general al Guvernului.

Andi Manciu, șeful Grupului de Comunicare Strategică, susține că la mijloc este o problemă tehnică din cauza căreia Guvernul nu își poate plăti singur reclamele pe Facebook. Întrebat cum s-a ajuns la acest mecanism întortocheat, în care Guvernul dă bani unei organizații non-guvernamentale care să plătească, la rândul ei, campania derulată de Executiv, Manciu a susținut că ,,Guvernul nu poate face promovare în mod direct”.

Andi Manciu, care a fost șeful departamentului de comunicare al Partidului Național Liberal, este consilier de stat al premierului Orban și lucrează la Grupul de Comunicare strategică condus de Raed Arafat ,,Pentru că este un acord de parteneriat încheiat cu Crucea Roșie, astfel încât să facem această promovare. Banii vin de la Guvern, dar prin ei (Crucea Roșie, n.r.) putem sponsoriza acele postări. Având în vedere că noi avem un acord cu ei, că Guvernul nu poate face promovare în mod direct și că ei ne-au ajutat cu materiale și cu suport, colaborăm cu ei”, a declarat Manciu. În continuare, întrebat de ce Guvernul nu poate promova direct aceste mesaje, Manciu a răspuns: ,,Nu știu să zic, așa am primit răspuns – că nu se poate – de la tehnicul de aici, care se ocupă de partea asta”. Potrivit Memorandumului făcut public de Guvern, banii au fost alocați de Secretariatul General al Guvernului prin Direcția de Strategii Guvernamentale.

Contactat de ,,Libertatea”, directorul Crucii Roșii, Ioan Lefter, a declarat inițial că, de fapt, și organizația pe care o conduce a contribuit cu fonduri în derularea acestei campanii, dar că nu poate specifica suma exactă. ,,În cadrul parteneriatului, s-a acordat o sumă de bani din partea Guvernului. Am mai pus și noi bani, pentru că avem fonduri pentru astfel de situații. E un contract, vă dați seama, avem niște acte la bază. Au dat și ei bani, nu știu dacă pot spune că e vreun motiv greu de înțeles pentru care au apelat la noi. Poate dă bine – Crucea Roșie se bucură de încredere. Nu aș putea spune de ce, dar nu puteam răspunde negativ solicitării Guvernului – pentru că Guvernul ne-a solicitat”, a arătat Ioan Lefter, directorul Crucii Roșii.

Ulterior, într-un răspuns oficial transmis ,,Libertatea”, Crucea Roșie și-a schimbat declarația și a exprimat poziția Guvernului: toți banii ar fi fost alocați de Executiv, iar ONG-ul nu a făcut altceva decât să îi ruleze. ,,Prin acest memorandum, Crucii Roșii Române i-au fost alocați 150.000 de lei din fonduri guvernamentale, care au fost folosiți în felul următor:  tipărire și distribuție de 10.000 de afișe în format A3 și 150.000 de flyere informative în format A5 (…). Valoarea totală a materialelor tipărite și distribuite a fost de 96.776,75 lei; campanie de informare și conștientizare a ­po­pulației prin intermediul rețelelor de socializare. Suma alocată – 50.000 lei. Campania este în curs de desfășurare; în cadrul campaniei de informare a populației, Crucea Roșie Română a folosit numai banii din alocația guvernamentală”, se arată în răspunsul Crucii Roșii remis Libertatea.

Un comentariu

  1. Mereu am zis că Crucea Roșie nu este ceea ce pare. Nu mai este ceea ce trebuia să fie.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker