Economic

A7: UMB vrea să bată recordul de viteză pe Autostrada Buzău-Focșani

Autostrada Moldovei ar putea fi numită și Autostrada „Umbrărescu”, după ce băcăuanul a câștigat licitațiile pentru construirea autostrăzii de la Buzău la Pașcani. Surse apropiate firmelor administrate de către Dorinel Umbrărescu susțin că acesta organizează într-un mare stil șantierul de pe A7. Asocierea S.C. SA & Pe Construct S.R.L. – S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L., formată din firmele lui Umbrărescu, a câștigat zece dintre cele 13 loturi scoase până acum la licitație pe autostrada A7, Ploiești-Siret. Societățile omului de afaceri băcăuan ar urma să construiască autostrada între Buzău și Pașcani, pe o lungime de 255,73 de kilometri.

Mai multe voci din sfera acestei piețe contestă capacitatea lui Dorinel Umbrărescu de a se mobiliza simultan pe toate șantierele câștigate. De altfel, o asociere anonimă din județul Neamț, Danlin XXL-InterTranscom Impex, a depus contestație pe 10 ianuarie pe toate cele trei tronsoane câștigate de Umbrărescu între Bacău și Pașcani, motivând că ar fi prea mult pentru un singur constructor. Aceeași asociere a depus contestație și pe ultimul lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău, unde câștigătorii au fost turcii de la Nurol. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis parțial cererea depusă de cei de la Danlin și a dispus reevaluarea ofertelor. Surse din piață arată că Danlin XXL ar fi controlată de Ionel Arsene (PSD), președintele Consiliului Județean Neamț, autorul moral al dezastrului soldat cu prăbușirea unui pod hobanat în județul Neamț.

În tot acest timp, Dorinel Umbrărescu și-a mobilizat „furnicuțele” pe A7, acolo unde a semnat deja contractele de execuție, respectiv pe tronsonul Buzău-Focșani. Surse din rândul coordonatorilor de șantier spun că asistă la mișcări fără precedent ordonate de Dorinel Umbrărescu și că omul de afaceri pare decis să bată recordurile de viteză la construirea autostrăzii A7, scrie ziare.com.

„A tras pe dreapta toate firmele care dețin echipamente de forat şi a băgat în corzi o fabrică din Austria”, scrie pe Facebook ziaristul Cătălin Doscaș, care citează surse din UMB. Omul de afaceri ar fi comandat șase utilaje de forat special pentru acest șantier și ar lucra în prezent cu 11 astfel de echipamente. În plus, angajații lui Umbrărescu ar urma să fie organizați pe șantier în regim de muncă non-stop, timp de șase zile pe săptămână. „Zublin, Terratest, SBR, Octagon etc. nu au suficiente utilaje. În 90 de zile vor să finalizeze toate fundațiile pentru podurile aferente A7. Se ia în calcul inclusiv lucrarea și pe parte de fundații în regim 24/6″, arată sursa citată de ziaristul Cătălin Doscaș.

Mulți se tem că Umbrărescu nu va mai acorda importanță celorlalte șantiere începute, în detrimentrul autostrăzii. Dar, aceeași sursă menționată anterior vine să spulbere aceste temeri. „Pe Pitești-Craiova, mai exact Slatina-Pitești, că acolo este UMB, se lucrează în același ritm. Au dislocat doar utilaje terasiere și basculante aici, momentan echipele de fierari betoniști și restul oamenilor sunt încă pe tronsoanele de la drumul expres plus A0, partea dintre Corbeanca și Afumați. Deci nu abandonează celelalte șantiere pentru a se dedica A7, ci își crește efectivele de personal”.

Începând cu data de 12 ianuarie Umbrărescu lucrează pe toate cele patru loturi ale tronsonului Buzău-Focșani, ce însumează o lungime de 82,44 km. Estimările asociației Pro Infrastructura arată că loturile Buzău-Vadu Pașii (4,60 de kilometri) și Mândrești Munteni – Focșani Nord (10,94) vor fi terminate și date în folosință în trimestrul 4 din 2024, în timp ce celelalte două loturi ar urma să fie terminate în trimestrul 3 din 2025. De asemenea, UMB este titular oficial și pe tronsonul Focșani-Bacău, care are o lungime totală de 95,90 kilometri. În acest caz, estimările Asociației Pro Infrastructură arată că cele trei loturi de pe acest tronson vor fi date în folosință începând cu trimestrele 3 și 4 din 2025.

5.000 de oameni lucrează efectiv

Cornel Bunghiuz, directorul general al grupului controlat de Dorinel Umbrărescu, a declarat, după semnarea contractelor pentru loturile 2 și 3 din Autostrada Buzău-
Focșani, că vor fi terminate în timp toate lucrările. „Vă asigur că, într-adevăr, o să ne mobilizăm exemplar, aș putea spune militărește, astfel încât să ne încadrăm în termen sau poate chiar mai devreme pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o să o facem pas cu pas, în funcție de evoluția contractelor, de evoluția timpului, pentru că deocamdată este iarna, sunt locuri unde plouă, unde ninge. Dar vă asigurăm că ne vom organiza astfel încât toate lucrările să fie încheiate în termen. Resursa umană este de 5.000 de oameni care lucrează efectiv”, a declarat Cornel Bunghiuz, la sediul Ministerului Transporturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare