Economic

A7: Primul pas spre deblocarea lotului 3

Constructorul Danlin, out și bun de plată!

Pas important pentru deblocarea lotului 3 de pe Autostrada Moldovei, tronsonul Ploiești-Buzău, de altfel singurul care nu are încă un constructor. Curtea de Apel București a respins – prin decizie definitivă -, miercuri, după două amânări, ca nefondată contestația constructorului Danlin din județul Neamț. Contestația Danlin viza o clarificare a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), contestație depusă după ce concurentul Nurol a câștigat contractul.

Anunțul a fost făcut și de către directorul CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina de Facebook. „Contractul pentru ultimul lot al Autostrăzii A7, finanțat prin PNRR, este mai aproape de semnare! Contestația depusă de Compania Danlin XXL SRL la lotul 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău) al Autostrăzii Ploiești-Buzău a fost respinsă de Curtea de Apel București”, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. În aceste condiții, a precizat oficialul, s-a intrat în linie dreaptă pentru desemnarea câștigătorului contractului pentru construcția celor 13,9 km ai acestui lot de autostradă. După semnarea contractului, lansat în licitație la o valoare estimată de 1,16 miliarde de lei (fără TVA), constructorul va avea la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor.

„Voi lua toate măsurile legale pentru executarea cauțiunii depuse de contestatarul Danlin XXL SRL care a produs artificial întârzierea unui proiect extrem de important pentru România!”, a mai declarat managerul CNAIR.

Licitația pentru execuția Lotului 3 (14 km) a fost lansată în urmă cu aproape 2 ani, în iunie 2021, dar contractul nu a fost semnat din cauza contestațiilor. Inițial, CNAIR îi desemnase câștigători pe bihorenii de la Selina (Drum Asfalt – Trameco), dar Nurol, Tekfen și Danlin au depus contestații, câștigate inclusiv la Curtea de Apel București.

Potrivit economica.net, săptămâna viitoare CNAIR va anunța oficial câștigătorul pentru lotul 3, în cazul în care nu vor mai apărea alte contestații. „Săptămâna viitoare putem anunța câștigătorul”, a spus pentru sursa citată, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Pe acest lot urmează să fie construite inclusiv opt poduri și un pasaj cu lungimea de 1,26 km. Lotul 3 nu e singura „problemă” pe secțiunea Ploiești – Buzău. Pe primele două loturi, Asocierile Pizzarotti – Retter și Trace – Coni sunt în întârziere și este puțin probabil să respecte termenul contractual mai 2024. De la Buzău la Pașcani (10 loturi și 250 km lungime) lucrează UMB cu termene cuprinse între 20 și 30 de luni și șanse mari de a finaliza unele tronsoane chiar înainte de termen.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker