Economic

A7: Italienii de la Pizzarotti au dat de greu

Încă un subcontractor pe Ploiești-Buzău

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu a prezentat, la finalul săptămânii trecute, stadiul lucrărilor pe Lotul 1 al Autostrăzii Moldova A7, arătând că au fost turnaţi deja 21 de piloţi pentru nodul rutier de la kilometrul 0, că s-a finalizat eliminarea elementelor pirotehnice de pe şantier şi se lucrează la devierea DN 1D.

„Am fost pe şantierul Autostrăzii Moldova A7, la km. 0, respectiv la Lotul 1 al Autostrăzii Ploieşti – Buzău, unde va fi localizat noul nod rutier între A3 Bucureşti-Ploieşti şi Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel. Lotul 1 este cuprins între Dumbrava (Autostrada Bucureşti – Ploieşti) – Mizil (DJ 100C) şi are o lungime de 21 km”, a arătat Ionel Scrioşteanu într-o postare pe Facebook. Potrivit acestuia, au fost foraţi, armaţi şi turnaţi 21 piloţi aferenţi noului nod rutier de la km 0 – Dumbrava. Pe întregul lot se vor executa, în total, 1.180 piloţi (aproximativ 34.000 metri liniari de coloană). În data de 24 noiembrie au ajuns în șantier încă două instalații de forare pentru lucrările la pasajele km 1+036 și km 0+000 – km 18+550, lângă calea 1 a drumului tehnologic.

„S-a finalizat procesul de deminare a suprafeţei şantierului, existând confirmarea că nu mai există elemente pirotehnice. S-a demarat realizarea de tronsoane experimentale pentru stabilizarea terenului cu lianţi hidraulici şi s-a finalizat realizarea între km 0+000 – km 18+550, lângă calea 1 a drumului tehnologic. Se lucrează la decaparea terenului vegetal între km 4+700 – km 5+300 şi km 7+500 – km 10+250, precum şi în zona nodului rutier Dumbrava. Sunt în curs de execuţie lucrările de realizare a devierii DN1D, fiind executat stratul de balast pe care urmează a fi realizate testele de capacitate portantă. S-au semnat încă două contracte cu firme subcontractoare pentru realizarea a 14 km din lungimea totală. S-au finalizat activităţile în teren pentru două situri arheologice, două situri sunt în curs de descărcare arheologică, iar pentru alte 6 situri noi descoperite urmează obţinerea autorizaţiilor”, a mai spus Ionel Scrioşteanu.

Pizzarotti are termen de execuție 20 de luni și a început lucrările la finalul lunii august. De teamă că nu va termina lucrările la timp, mai ales că au fost sfătuiți de către consilierul ministrului Transporturilor, Cătălin Urtoi, să mărească ritmul lucrărilor, cei de la Pizzarotti au semnat deja două contracte cu firme subcontractoare, pentru primii 14 km ai autostrăzii. Una dintre firme, IBB Holding, este la prima lucrare de acest fel, iar despre cea de-a doua firmă nu știm încă detalii.

Potrivit secretarului de stat, proiectul prevede construirea a 15 poduri şi pasaje, a două noduri rutiere şi a unui centru de întreţinere şi monitorizare. „Şi pentru acest lot există element de noutate, după cum urmează: perdele forestiere (48.7303 ha). Valoarea contractului este de 1,46 miliarde lei, fără TVA. Reamintesc faptul că lucrările de execuţie la acest lot au început la finalul lunii august, iar constructorul, Asocierea de constructori români şi italieni, Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are termen de execuţie de 20 luni”, a precizat el.˝

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker