Un nou proiect Erasmus+ la Şcoala 15 „George Emil Palade”. Este vorba despre proiectul „Teach and Learn Outside the Walls through Playing” (TLOWP) care se implementează începând de luna aceasta, în parteneriat cu alte patru ţări partenere: Polonia, Italia, Grecia şi Turcia.

Proiectul TLOWP pleacă de la ideea că Jocul este esenţial pentru copii şi trebuie să fie parte integrantă în viaţa lor, deoarece serveşte ca o modalitate de exersare a abilitaţilor şi competenţelor necesare pentru viitor. Jocul oferă oportunităţi în care elevul poate exersa abilităţile conectate unor competenţe ­ma­nageriale, sociale şi de comunicare: adoptarea de decizii, lucru eficient în echipă, identificarea de soluţii optime unor problemelor apărute, pledarea pentru anumite cauze.

În noiembrie, elevii buzoieni merg în Polonia

„Prima mobilitate a proiectului va fi la sfârşitul lunii noiembrie, în Polonia, coordonatoarea proiectului. Grupul de cinci cadre şi trei elevi selectaţi vor pregăti produse educaţionale pe care să le prezinte în cadrul mobilităţii. Acestea sunt activităţi inovative, moderne şi atractive de învăţare a scris-cititului prin joc în mediu natural. Secvenţele filmate vor fi prezentate partenerilor şi, în cadrul mobilităţii, vor fi puse în practică cu echipa internaţională de elevi. În acest fel, cadrele didactice au posibilitatea de a exersa şi observa direct cum se pot aplica metode diverse, centrate pe joc prin descoperire, de învăţare a competenţelor de bază – citire şi scriere.

O altă valenţă a acestor strategii vizează dezvoltarea competenţelor sociale şi de comunicare, prin exersarea re­gulilor jocului, acceptarea eşecului şi mobilizarea pentru o încercare mai eficientă, identificarea strategiilor de succes, empatia şi asertivitatea.

Mobilităţile ulterioare vor avea ca teme limbile străine, matematica distractivă, stil de viaţă sănătos şi dezvoltare personală. România va fi gazda partenerilor în mai 2021, atunci când va găzdui 20 de cadre didactice şi 12 elevi timp de o săptămână”, a declarat prof. Camelia Timofte, coordonatoarea proiectului.

Ineditul abordării acestui proiect european constă în schimbarea mediului artificial de învăţare, sala de clasă, devenită astăzi constrângă­toare şi restrictivă, cu mediul natural, cel care stimulează curiozitatea, imaginaţia şi creativitatea, dar, mai ales, cel care  oferă liantul între situaţiile concrete de viaţă şi oportunităţile create de educator, în scopul vădit de a dirija învăţarea.

DISTRIBUIȚI
loading...