Săptămâna trecută, o echipă formată din şase elevi şi două cadre didactice ale Şcolii Gimnaziale 15 „George Emil Palade” a participat în cea de-a patra mobilitate a proiectului Erasmus+, STEAM like Leonardo. Reprezentanţii instituţiei s-au deplasat la partenerul ­ita­lian, Liceul Scietifico ,,Galileo Galilei” din Perugia, Umbria, pentru implementarea temei ,,Leonardo vizionarul”.

Obiectivele generale ale mobilităţii au vizat optimizarea comunicării între partenerii proiectului, în scopul realizării, prin colaborare şi schimb de bune practici, a produselor educaţionale propuse prin aplicaţia proiectului.

Elevele şcolii au rea­lizat pentru această mobilitate, în colaborare internaţională şi folosind aplicaţia genial.ly, prezentări teoretice şi practice ale ochiului uman şi ale prismei optice.

Cele două teme au fost stabilite de către echipa de profesori coordonatori, având ca punct de plecare preocuparea consecventă a lui Leonardo da Vinci de a descifra corpul uman, pentru  reprezentarea acestuia cât mai fidelă în capodoperele sale artistice. Codexurile vizionarului renascentist au oferit modele pentru studii şi desene pe care elevii le-au reprodus sau reinterpretat în cadrul unui codex personalizat.

„Elevii au făcut schimb de experienţă”

Prezentările genial.ly au fost mentorate de către un elev expert şi coordonate de către profesorii internaţionali. Noutatea a constat în conlucrarea online între elevii celor cinci ţări partenere, pentru realizarea unui produs educaţional comun, prin surmontarea barierelor de limbă şi de cultură, precum şi a decalajului noţional, generat de specificul fiecărui curriculum naţional.

„Inovaţia didactică a fost atinsă prin mentorarea unui grup internaţional de elevi, care au beneficiat în acest fel de  experienţa profesională a unui profesor dintr-o ţară parteneră. În felul acesta, elevii au făcut schimb de experienţă, fiind conectaţi direct tehnicilor şi metodelor didactice folo­site în alte sisteme educaţionale europene: Spa­nia, Polonia, Italia şi Belgia. Mobilitatea în sine a implicat elevele românce în activităţi de învăţare folosind realitatea augmentată, noţiuni de bază de programare şi de robotică. Estimăm că impactul participării  echipei în mobilitate va fi amplificat prin diseminarea exemplelor de bună practică pe care le-am preluat de la partenerii noştri. În perioada imediat urmă­toare elevele de clada a 8-a vor susţine la nivelul şcolii două activităţi demonstrativ-instructive, prin care vor împărtăşi colegilor lor de clasă informaţii, deprinderi şi tehnici noi de învăţare”, a declarat prof. Camelia Timofte, coordonatoarea proiectului.

DISTRIBUIȚI
loading...