Economic

Ultimele vești de pe A7 Ploiești – Buzău

Lucrările de pe Autostrada Ploiești-Buzău sunt tot mai aproape să înceapă. Și pentru Lotul 2, Mizil-Pietroasele cu o lungime de 28,35 kilometri, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a soluționat deja contestația depusă la rezultatul procedurii, încă din data de 29 aprilie anul acesta. „În scurt timp și contractul pentru acest Lot, în valoare de 1,249 miliarde de lei (fără TVA) va putea fi semnat cu Asocierea de constructori români și bulgari care a fost inițial desemnată de CNAIR”, spune ministrul Sorin Grindeanu.

Sorin Grindeanu

Primul lot, Dumbrava-Mizil, este cel mai înaintat din Autostrada Ploiești-Pașcani, fiind și primul care va fi semnat, după ce contestația depusă de alt participant a fost respinsă. Lotul de 21 de kilometri primește cea mai mare finanțare, de aproape 1,5 miliarde lei, asigurată prin PNRR. „Contractul pentru Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești-Buzău urmează să fie, în curând, semnat! Câștigătorul inițial al licitației pentru Lotul 1 a fost din nou validat. CNSC a respins astăzi contestația depusă de un alt participant și a decis că Asocierea româno-italiană poate semna contractul pentru construcția celor 21 de km ai Lotului Dumbrava-Mizil”, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, la finalul săptămânii trecute. Autorizația de Construire este eliberată încă de la jumătatea lunii aprilie, dar semnarea contractului a fost întârziată de contestații.

Inițial, CNAIR stabilise oferta asociației româno-italiene Bog Art – Cosedil câștigătoare, dar documentele depuse nu ar fi fost conforme, așa că următoarea companie clasată a fost desemnată câștigătoare. „Joi, 26.05.2022, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația formulată de către Nurol Insaat ve Ticaret AS împotriva rezultatului procedurii comunicat de CNAIR SA, în data de 18.04.2022, operatorilor economici participanți la procedura de atribuire a contractului de achiziție pentru execuția lucrărilor de construcție a lotului 1, Ploiești – Buzău”, a transmis CNAIR.

Așadar, asocierea italiană-română Pizzarotti – Retter (reprezentant local al germanilor de la Maurer) a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru execuția lotului Dumbrava – Mizil, primul lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Ulterior, au mai fost depuse două contestații care au fost respinse de către Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Potrivit ministrului Transporturilor, după semnarea contractului constructorii au la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea contractului în valoare de 1,468 miliarde de lei (fără TVA), finanțat prin PNRR.

Pentru Lotul 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău), cu o lungime de 14 km, contestațiile sunt în procedură de soluționare la Curtea de Apel București, mai arată Grindeanu.

Întregul sector Ploiești – Buzău al A7 (Autostrada Moldovei) are o lungime totală de 63,25 km și o valoare estimată de construcție de 4,3 miliarde lei, alocați prin PNRR. Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, două noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare. Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, două noduri rutiere și două spații de servicii. Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii.

Vlad Pufu

Și senatorul PNL Buzău, Vlad Pufu a scris într-o postare pe pagina de Facebook că mai este puțin până când primele utilaje vor ajunge pe Lotul 1 Dumbrava-Mizil: „Primele utilaje vor ajunge pe Lotul 1 Dumbrava-Mizil, unde câștigător al licitației este cu Asocierea Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management SRL. Acesta este doar primul din seria contractelor ce vor fi semnate în perioada următoare. Primul lot pe care se va lucra are o lungime de 21 km. Constructorul va avea 20 de luni la dispoziție pentru execuția lucrărilor, care includ construcția unui număr de 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de aproximativ o jumătate de kilometru. La finalul lucrărilor, garanția va fi de 10 ani”.

 

 

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker