Economic

Mentenanța IT – de ce o companie trebuie să investească în acest serviciu?

Indiferent dacă deții sau conduci o companie, ai nevoie de mentenanță IT. În cazul companiilor mari există un departament inhouse de IT, însă companiile de tip IMM preferă să externalizeze acest tip de serviciu.

Externalizarea mentenanței IT este o practică prin care sarcinile și/sau funcțiile companiei sunt delegate unei terțe persoane, sub formă de subcontractare. Externalizarea serviciilor IT se face sub forma unui contract cu plată lunară și ia în calcul monitorizarea infrastructurii, managementul incidentelor, endpoint manager sau toată gama de soluții de securitate – securitate email-uri, detectarea antifraudei și patch management.

Ce este mai exact mentenanța IT?

Atunci când compania alege să externalizeze acest tip serviciu își poate îndrepta atenția către noi colaborări și încheieri de contracte cu clienții. Sistemele IT sunt extrem de importante pentru bunul mers al companiei, de aceea este important să fie administrate în mod corect și să aibă parte de întreținere constantă.

În zilele noastre, externalizarea IT include următoarele servicii: externalizarea infrastructurii, externalizarea aplicațiilor și externalizarea relațiilor cu furnizorii de software, infrastructura și platforme de servicii, precum serviciile cloud.

Ce presupune mentenanța IT oferită de Treptio?

Mentenanța pe care Treptio, companie de servicii IT și soluții software le-o oferă clienților include:

  • Mentenanța IT predictivă – presupune vizite periodice la locația clientului, pentru efectuarea reviziilor generale ale echipamentelor IT pentru a preîntâmpina eventuale defecțiuni;
  • Mentenanța IT corectivă – presupune rezolvarea unor probleme legate de nefuncționarea sistemelor.

De ce este mai rentabil pentru un IMM să opteze pentru externalizarea mentenanței IT?

Spre deosebire de un departament IT inhouse, externalizarea mentenanței aduce o mulțime de beneficii pentru companiile de tip IMM:

  • Costuri mult mai mici – față de angajarea unui specialist IT;
  • Echipă specializată, care poate rezolva orice problemă de ordin IT;
  • Timp de rezolvare mic;
  • Monitorizare și backup – astfel datele întregii companii sunt în siguranță;
  • Posibilitate instalare soluții antimalware și împotriva atacurilor cibernetice;
  • Raport de activitate lunar;
  • Garanție;
  • Preț stabilit contractual – se pot adăuga costuri suplimentare doar în cazul în care sunt necesare activități complexe, consumatoare de mult timp.

Subtipuri de mentenanțe IT

  • Mentenanța IT de tip hardware

Mentenanța hardware include diagnosticarea și depanarea defecțiunilor hardware, instalarea de noi componente, verificarea compatibilității acestora, curățarea internă a calculatoarelor, instalarea echipamentelor periferice, update și optimizare BIOS.

  • Mentenanța calculatoare

De cele mai multe ori, un calculator încetinit poate afecta activitatea angajaților. De aceea, Treptio poate furniza pentru business-uri următoarele servicii: instalare/reinstalare, configurare sistem de operare Windows sau MAC OS, instalare softuri / drivere, solutii de backup automat sau backup manual, conectare calculatoare la rețea și rezolvare probleme legate de rețea, instalare și configurare router, instalare și configurare antivirus etc.

  • Mentenanță servere

Serverele sunt, practic, inima oricărei rețele. Astfel, mentenanța serverelor include servicii de supraveghere și întreținere corespunzătoare, pentru ca acestea să fie menținute în parametri optimi, în proporție de 99,99%.

 

 

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker