Economic

Top constructori autostrăzi: Strabag, UMB și Pizzarotti, cele mai mari progrese în septembrie

Topul constructorilor de autostrăzi este dominat și în luna septembrie de compania Strabag, care a înregistrat cel mai mare progres pe șantierele de autostrăzi din România, cu lucrările la A3 Chețani – Câmpia Turzii. Pe podium se mai află grupul UMB și constructorul italian Pizzarotti, cu lucrări la Drumul Expres Craiova – Pitești (DEx12) și, respectiv, Autostrada Moldovei (A7).

  • Strabag este liderul clasamentului constructorilor de autostrăzi pentru a treia lună la rând, după un avans semnificativ, de 15 puncte procentuale pe lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3). Constructorul, hotărât să dea în trafic acest lot până la finalul anului, a ajuns la un stadiu de 75 la sută pe contractul de finalizare a lucrărilor.
  • A doua poziție în clasament revine UMB, care a raportat un progres de 8 puncte procentuale, după două luni, pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Și acest tronson, care ar urma să fie dat în trafic în 2023, este executat în proporție de 84 la sută.
  • Strabag revine în top, cu un avans de 7 puncte procentuale pe drumul de mare viteză ce va conecta Oradea la A3 Biharia. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns aici la 77 la sută.
  • Topul continuă cu asocierea Pizzarotti – Retter, care a raportat un progres de 5 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7). Cel mai avansat lot din A7, finanțată prin PNRR, este astfel la un grad de execuție de 27,50 la sută.
  • Tot un progres de 5 puncte procentuale a înregistrat și UMB, după două luni, pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Gradul de execuție pe acest ultim lot al DEx12 a ajuns la 30 la sută.
  • Mai departe, tot UMB a raportat un avans de 4 puncte procentuale pe lotul 3 Rm Sărat – Mândrești Munteni al Autostrăzii Buzău – Focșani (A7), realizat în proporție de 22 la sută.
  • Pe următoarea poziție se află constructorul italian WeBuild, cu un progres de 3,91 puncte procentuale pe secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (A1). Astfel, a fost depășit oficial gradul de execuție de 50 la sută.
  • În clasament urmează constructorul turc Alsim Alarko, ce a înregistrat un avans de 3,9 puncte procentuale pe lotul 1 Glina – Vidra al A0 Sud. Contractul pentru acest lot este realizat în proporție de peste 78 la sută.
  • Tot Alsim Alarko ocupă și următorul loc, cu un progres de 3,5 puncte procentuale pe lotul 2 Vidra – Bragadiru al A0 Sud. Gradul de realizare a acestui contract a ajuns la 94 la sută, termenul de inaugurare a tronsonului de 10 km dintre DN5 și DN6 fiind tot mai aproape.
  • Aproape de inaugurare se află și lotul 2 al A0 Nord, construit de UMB, unde gradul de execuție a ajuns la 90 la sută, după un avans de 3 puncte procentuale. Rămâne de văzut când vor fi inaugurați efectiv primii kilometri din Autostrada Bucureștiului (A0).
  • Firmele lui Dorinel Umbrărescu au mai raportat progrese de 3 puncte procentuale și pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați (ajuns la 74 la sută) și pe A7 Mândrești Munteni – Focșani (24 la sută).
  • Tot cu 3 puncte procentuale a avansat și asocierea Coni – Trace pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al Autostrăzii Buzău – Focșani (A7), ajungând la un grad de execuție de 22,50 la sută.
  • În continuarea clasamentului, UMB revine cu un avans de 2,63 puncte procentuale pe lotul 4 al A0 Nord, unde lucrările sunt realizate în proporție de aproape 14 la sută.
  • Grupul controlat de Umbrărescu a avut progrese de 2 puncte procentuale și pe loturile A7 Buzău – Vadu Pașii și Vadu Pașii – Rm Sărat, ajunse la un grad de execuție de 22 la sută.

Pe restul șantierelor monitorizate, progresele au fost mai mici de 2 puncte procentuale, fie nu au fost raportate/înregistrate.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker