Administrație

Stop joc și la tronsonul Buzău-Focșani al autostrăzii A7

Tronsonul Buzău-Focșani, al doilea din Autostrada Moldovei (A7) care urma să fie scos la licitație după tronsonul Ploiești-Buzău, încă se lasă așteptat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Aceasta deși, în august, ar fi trebuit să aibă loc ,,intrarea oficială în Moldova”, conform unui calendar anunțat în luna mai de fostul șef al Transporturilor, Cătălin Drulă. Conform unei declarații a acestuia de la jumătatea lunii mai, primele patru tronsoane din A7, de la Ploiești la Pașcani, urmau să fie scoase la licitație pentru construcție anul acesta. Primul era Plo­iești-Buzău, în mai, urmat de Buzău–Focșani, în august și de Focșani–Bacău și Bacău–Pașcani, în decembrie.

„Proiectul pe 320 de kilometri pornește de la Dum­brava, lângă Ploiești spre Buzău, Focșani, Bacău până la Pașcani. Toate sectoarele astea sunt în fază finală cu proiectul tehnic. Sunt gata dinspre sud spre nord, dar nu e diferență mare între ele, e vorba doar de câteva luni. Spre exemplu, pentru Ploiești–Buzău, indicatorii tehnico-economici sunt aprobați în Guvern, facem exproprierile, lansăm licitația de execuție, noi ne-am propus luna aceasta. În august, Buzău–Focșani, intrăm oficial în Moldova, ca să nu avem niciun dubiu și sper ca la sfârșitul anului, în decembrie, să fie sectoarele Focșani–Bacău și Bacău–Pașcani”, detalia în mai șeful Transporturilor, în cadrul unui interviu pentru Europa FM.

Între timp, pe 1 iunie a fost scos la licitație tronsonul Ploiești-Buzău. Din cauza numeroaselor solicitări de clarifi­cări, termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit, cel mai recent fiind 16 septembrie.

În ceea ce privește licitația pentru tronsonul Buzău–Focșani din A7, o explicație pentru depășirea termenului din calendarul lui Drulă ar fi, printre altele, lipsa acordului de mediu. Dacă pentru tronsonul Ploiești–Buzău acordul de mediu a fost publicat pe site-ul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM) pe 30 martie, pentru Buzău–Focșani se estimează că acordul de mediu ar putea fi emis în luna noiembrie, conform economica.net.

Astfel, rămâne de văzut când va avea loc „intrarea oficială în Moldova”, precum și ce companii vor depune oferte pentru a construi cea mai importantă autostradă din cea mai săracă regiune a țării în șosele de mare viteză.

*

Reamintim că data-limită pentru depunerea ofertelor pentru licitația de execuție a celor circa 63 de kilometri de autostradă de la Ploiești (Dumbrava) la Buzău, parte din Autostrada Moldovei A7, a fost amânată până la 16 septembrie. Compania Națio­nală de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) justifica, la momentul respectiv, amânarea prin numărul mare de solicitări de clarificare depuse de constructorii interesați. „Având în vedere numărul mare de clarificări solicitate de către operatorii economici interesați de construcția tronsonului de autostradă Ploiești–Buzău, parte integrantă a A7, și pentru a asigura o participare cât mai largă a ofertanților, CNAIR a decis prelungirea termenului de depunere a ofertelor până la data de 16.09.2021”, transmite compania. „CNAIR consideră că, în aceste condiții, realizarea obiectivului de investiții de tip FIDIC Roșu (e­xecuție lucrări) va beneficia de o documentație de atribuire optimă, astfel încât execuția lucrărilor să poată fi finalizată în termenii contractuali”, mai notează CNAIR.

Termenul inițial pentru depunerea ofertelor a fost 4 august, dar a fost modificat ulterior. Licitația pentru execuția tronsonului A7 Ploiești (Dumbrava)-Buzău a fost lansată pe 1 iunie. Licitația este de tipul FIDIC Roșu, în care proiectul tehnic deja a fost realizat, iar la licitație este scoasă direct execuția.

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Odată finalizată, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

Un comentariu

  1. Din ce declara Drula, acum vreo 2 saptamini nici drumul exxpres Buzau – Braila nu se mai face

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker