Economic

Și-așa-i rău, și-așa nu-i bine! Cârcoteli pe marginea A7

Ca un făcut, doar UMB îi nemulțumește pe buzoieni

Situație nemaîntâlnită pe Autostrada Moldovei, cel mai important proiect de infrastructură finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

30 de hectare agricole și de pășune, situate de-a lungul viitoarei autostrăzi a Moldovei, au fost distruse, arată un material al știrilor protv.ro. Muncitorii care lucrează la unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din România au intrat cu excavatoarele în căutare de argilă. Viteza cu care constructorul lucrează i-a uimit pe fermierii buzoieni, care nu știu la ce să se mai aștepte de la o zi la alta.

Este vorba despre băcăuanul Dorinel Umbrărescu, responsabil cu construirea autostrăzii de la Buzău la Pașcani. Terenurile distruse sunt pe raza localității Ziduri, iar Primăria susține că nu a știut despre aceste excavări. Contactat de OPINIA, primarul localității Ziduri a declarat că fermierii nu sunt împotriva autostrăzii: „Problema este că s-au făcut lucrări în afara limitei autostrăzii. Oamenii nu au avut nimic împotriva autostrăzii. Muncitorii au săpat pentru argilă pe terenurile care nu au fost incluse în tabelul cu expropieri. Sunt aproximativ 20 de hectare de pășune pe care s-a excavat până acum și intenționează să decoperteze și altele. Fermierii nu știu exact dacă să cultive sau nu”, a transmis primarul Viorel Buzea.

Mai mult, primarul susține că a avut o întâlnire cu unul dintre reprezentanții UMB, care a transmis că se vor face ulterior expropieri pentru terenurile decopertate acum. Este vorba despre lotul 2 al tronsonului Buzău-Focșani, respectiv Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, cu o lungime de 30,8 kilometri și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA. Contractul include construcția a 12 poduri, printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22. Muncitorii au făcut decopertări și au săpat în căutare de argilă, de care au nevoie în zonele unde au de ridicat mai multe poduri. OPINIA a publicat săptămâna trecută AICI imagini cu utiliajele lui Umbrărescu care lucrează pe timpul nopții,  fix de pe acest lot.

Se știe deja că Umbrărescu lucrează zi și noapte pentru ca Autostrada Moldovei să fie gata la timp, și poate acesta este unul dintre motivele pentru care constructorul nu are timp să anunțe fermierii pentru ce urmează să se întâmple. Umbrărescu este cel mai puternic drumar din România.

Contractele pentru loturile 2 și 3 ale secțiunii Buzău – Focșani au fost semnate în ianuarie 2023 la Ministerul Transporturilor, directorul UMB, Cornel Bunghiuz, anunțând în fața presei o „mobilizare militărească” pentru cei 250 de kilometri de la Buzău la Pașcani. UMB încă nu a primit ordinele pentru începerea lucrărilor (OIL) și face lucrări pregătitoare. Pentru ambele loturi termenul de execuție este de 26 de luni, calculat de la momentul emiterii OIL.

Primarul localității Ziduri a solicitat ajutor și din partea Instituției Prefectului județului Buzău pentru a-i sprijini cumva pe fermieri.

 Fermierii buzoieni, deranjați până și de zgomotul utilajelor

Nu este prima dată când firma constructorului băcăuan este pusă la zid de către localnicii buzoieni. La începutul lunii martie, mai mulți locuitori din zona Vadu Pașii se arătau nemulțumiți și transmiteau că Autostrada Moldovei mai mult încurcă și că pentru ei această autostradă înseamnă deranj și zgomot. În Vadu Pașii (Buzău) sunt foarte mulți sătenii care se plâng în primul rând de zgomotul produs de utilaje, care, cred ei, este un preambul la ce va fi după inaugurarea autostrăzii. Cele mai multe critici vin însă din partea sătenilor care și-au văzut suprafețele de teren incluse pe traseul autostrăzii. Alți săteni din Vadu Pașii se plâng că au de suferit din cauza blocării drumurilor locale, din câmp, autostrada fiind un baraj dificil de traversat.

Autostrada A7 Ploiești – Pașcani, denumită și „Autostrada Moldovei”, este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR din toată Uniunea Europeană. Are o lungime de 320 de kilometri și include 13 loturi de execuție, cele mai multe adjudecate de antreprenorul român Dorinel Umbrărescu. Toate trebuie terminate până în 2025.

În data de 8 martie, consilierul ministrului Transporturilor Cătălin Urtoi a făcut o vizită în teren pe șantierele în execuție ale Autostrăzii Ploiești-Pașcani. Este vorba despre lotul 1 Ploiești-Mizil, unde constructor este Pizzarotti, lotul 2 Mizil-Pietroasele, unde constuctor este Coni-Trace și lotul 1 al tronsonului Buzău-Focșani, unde constructor este UMB. Din toate aceste trei loturi, doar UMB a fost cel care l-a mulțumit pe Cătălin Urtoi. Să fie oare începutul unei campanii anti-UMB la Buzău?

OPINIA a încercat să contacteze reprezentanții UMB, dar până la momentul redactării acestui articol nu avem încă un răspuns cu privire la ceea ce se întâmplă în acest moment în teren, în zona localității Ziduri.

Un comentariu

  1. ,,,, lăsați (debarasați-vă) nemulțumiți vor fi mereu,,,, numai că sa inventat roata!
    FELICITĂRI TUTUROR FIRMELOR CARE ÎȘI FAC TREABA, astfel copiii noștri vor avea o viață mai bună!.
    ,,, bravo UMBRĂRRSCU !!!

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker