Economic

Secretarul general din Ministerul Transporturilor: Din 2026, probabil DN2 va fi mult mai descongestionat

Cei 550 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres aflați în prezent în lucru, dar și cele 300 de contracte de modernizare a căii ferate, vor avea un rol pozitiv în creșterea siguranței rutiere și a calității vieții, susține Mariana Ioniță, secretar general în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI).

Mariana Ioniță

„Noi, ca minister, pe lângă elementele strategice pe care le-am aprobat în ultimii ani, respectiv strategia națională privind siguranța rutieră, care se axează în special pe politica europeană, adică pornind de la analiza cauzelor și nu a efectelor, și mergem pe politica europeană – viziune zero: zero accidente, zero persoane decedate – rolul nostru este să dăm viață vieții și mai ales calitate vieții. Și la asta lucrăm acum. Și cred că cei 550 km de autostrăzi aflați în prezent în lucru și drumuri expres și încă 1.000 km aflați în proiectare avansată spun multe. Nu vreau să uit și de cele 300 de contracte de modernizare a căii ferate, pentru că ele vor avea un rol pozitiv în creșterea siguranței rutiere. Lăsând la o parte impactul asupra mediului, avem certitudinea că, atunci când calea ferată va oferi condiții de viteză și condiții bune comerciale, va prelua mult din traficul greu”, a spus Mariana Ioniță, la conferința „Drumurile sigure salvează vieți”, organizată de Deltabloc.

„Ați vorbit de DN2 spre Bacău. Și eu merg la Focșani foarte des și, într-adevăr, este cel mai periculos drum, din punctul meu de vedere, și mai ales noaptea”, a subliniat Ioniță. Tot legat de DN2, Mariana Ioniță a menționat că traficul pe acest drum va fi mult mai descongestionat din 2026, când autostrada A7 va fi gata, cel puțin până la Pașcani, conform termenelor. „Acum traficul pe DN2 este infernal, Waze-ul te duce prin Mizil din acest motiv. Dar eu mă bucur, și de asta am adus în discuție DN2, ca să vedeți că ne gândim la ce se întâmplă în viitor și cum o să eliminăm aceste accidente. La Buzău se vede primul nod rutier de descărcare a autostrăzii A7 și, așa cum ne-am angajat, autostrada va fi gata, cel puțin până la Pașcani, în 2026 cel târziu. Și atunci probabil DN2 va fi mult mai descongestionat. Depinde acum și de măsurile coercitive pe care poliția rutieră le va implementa în următorii ani, inclusiv pe autostrăzi, pentru că se vede că și pe autostrăzi sunt multe accidente”, a subliniat oficialul
MTI. Ea a susținut, totodată, că și legătura între DN2 și Autostrada Soarelui va fi finalizată, după ce mai multe contracte au fost realizate.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker