Economic

Romcarbon, pe profit în primul trimestru al anului 2021

Compania Romcarbon, lider în România pe piața reciclărilor de mase plastice, a înregistrat în primele trei luni un câștig de 3,07 mi- lioane de lei, în creștere cu 4,06 la sută, față de 2,95 mi- lioane de lei, anul trecut.

Romcarbon Buzău a înre­gistrat în primul trimestru al anului 2021 venituri de 61,22 milioane de lei, înregistrând astfel o creștere de 26,88 la sută. Tot în primul trimestru, cheltuielile cu materiile prime au crescut de la 33,02 milioane de lei în anul precedent, la 46,05 milioane lei, înregistrând o creștere de 39,46 la sută. Și cheltuielile angajaților au fost majorate cu 0,30 la sută, ajungând la 9,93 milioane de lei, de la 9,90 milioane de lei.

Compania a înregistrat în primul trimestru al anului 2021 un profit net de 296.248 lei, față de o pierdere de 162.818 înregistrată în ace­eași perioadă a anului trecut. Vânzările au fost pe plus pe toate segmentele de produse, înregistrând o creștere de 19 la sută la polimeri regenerați și de 10 la sută la materiale plastice. Pe parcursul anului 2020 compania a avut un câștig net de aproximativ 836.000 de lei.

La sfârșitul lunii martie, activele totale ale Romcarbon se situau la 248,65 mi- lioane de lei, fiind în creștere cu 7,48 la sută față de sfârșitul anului trecut.

,,În T1 2021, cifra de afa- ceri a crescut cu 27 la sută; comparativ cu T1 2020. Această creștere este rezultatul atât al creșterii cantității vândute, cât și al creșterii prețului de vânzare. Costul materiei prime a crescut drastic nu numai ca preț unitar, ci și ca viteză a acestei creșteri. Aceste mișcări extreme de pe piața materiilor prime sunt mult dincolo de experiența noastră, prin urmare se află în topul principalelor noastre provocări. Având în vedere cele de mai sus, echipa de conducere depune eforturi continue pentru a transfera această creștere în prețul de vânzare al produselor finite. Până în prezent, rezultatul final al eforturilor noastre a fost creșterea profitului net cu 459.066 lei comparativ cu T1 2020. Disponibilitatea materiei prime a fost critică în T1 2021 și încă este, de aceea strategia noastră a fost să profităm de toate oportunitățile disponibile pentru a asigura stocul de materie primă, pentru a nu experimenta nicio întrerupere a activității de producție, oferind astfel continuitate afacerii noastre. Această strategie este motivul creșterii stocurilor și al creșterii datoriilor comerciale în comparație cu începutul anului”, a declarat Huang Liang Neng, director general Romcarbon, pentru zf.ro.

Compania are active în valoare de 248 milioane de lei și datorii de 110 milioane lei, cea mai mare parte dintre acestea fiind împrumuturi bancare de la UniCredit Bank și BRD Groupe Societe Generale.

Romcarbon este o firmă specializată în prelucrarea de mase plastice și lider în piața de reciclare, deținută în proporție de 32,85 la sută de Living Plastic Industry Buzău, Joyful River Limited din Cipru având o participație de 20,5 la sută. De la începutul anului, acțiunile Romcarbon înregistrează o creștere de 43 la sută, pe fondul unor tranzacții de 11,8 milioane de lei, conform Bursei de Valori București. Producătorul are o capitalizare de piață de 57,48 milioane de lei (11,66 milioane euro).

Articole similare

error: Continut protejat!!