Economic

Pro Infrastructură: UMB vrea tot caimacul

Asociația Pro Infrastructură susține că antreprenorul român Dorinel Umbrărescu „vrea tot caimacul”, având în lucru nouă din totalul celor 23 de contracte în execuție în România, adică peste 155 de kilometri din cei aproape 440 kilometri. Cu toate acestea, Umbrărescu depune în continuare oferte și are șansa să le câștige. „Totuși, cât (mai) pot duce?”, se întreabă Asociația Pro Infrastructură.

Totul a pornit după ce compania condusă de Dorinel Umbrărescu a fost desemnată câștigătoare de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și pe loturile „de mijloc” ale Autostrăzii Buzău-Focșani. Dacă nu vor fi depuse contestații, cele două contracte se vor semna în cel mai scurt timp. Astfel, Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra riscului ca cel mai puternic drumar din România să nu poată duce toate contractele pe care le-a căștigat.

Dorinel Umbrărescu, proprietarul UMB

„UMB vrea tot caimacul. După ce a semnat în 06.09.2022 contractele pe loturile 1 şi 4, iar luni (19.09.2022) a fost declarat câştigător pe celelalte două sectoare din Autostrada A7 Buzău-Focşani, ieri (21.09.2022) a depus oferte la toate cele trei loturi de pe Bacău-Paşcani şi azi (22.09.2022, n.r.) a ofertat complet şi pe Focşani-Paşcani. Tot astăzi CNAIR a anunţat că este pe primul loc şi pe Autostrada A1 Lugoj-Deva lot 2. Pe lângă cele (deocamdată) două noi contracte de pe A7, UMB are încă 7 proiecte majore în execuţie: A0 Nord loturile 2 şi 4, A3 Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului, DEx12 Slatina-Coloneşti-Piteşti şi DEx6 Galaţi-Brăila”, este mesajul trasmis, joi seară, 22 septembrie, de Asociaţia Pro Infrastructură.

Asociația afirmă că cei de la UMB au în tolbă peste 35 la sută cotă de piață pe drumurile de viteză. „Au şanse mari să pună mâna şi pe tronsoanele 2 şi 3 din Buzău-Focşani cât şi pe ciotul rămas din Lugoj-Deva unde tocmai au fost daţi câştigători (să vedem dacă se depun contestaţii). Aproape sigur au ofertat la fel de agresiv pentru toate cele 6 sectoare din Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani. Aşadar, cel mai probabil îşi vor consolida poziţia de lider în piaţa infrastructurii rutiere majore. Totuşi, cât (mai) pot duce? Dacă vor primi toate cele 8 loturi de pe Autostrada A7 plus A1 Lugoj-Deva, ar adăuga peste 250 de kilometri noi în portofoliu pe lângă cei 155 pe care-i au acum”, a mai transmis organizaţia.

Mai mult, reprezentanții asociației afirmă că volumul de muncă „ar depăşi cu mult capacitatea lor actuală care nu poate fi dublată peste noapte, pe A7 având execuţie directă cu termene foarte scurte”: „Chiar dacă ar subcontracta masiv către jucători locali, mai mici, tot ar fi extrem de dificil şi riscant să treacă imediat de la 155-200 la 400 de kilometri în lucru, toţi scadenţi în 20-30 de luni cu excepţia ciotului Lugoj-Deva! Le dorim curajoşilor de la UMB succes şi calcule chibzuite. Iar nouă, tuturor, ne dorim o piaţă echilibrată populată cu antreprenori generali serioşi care-şi împart riscurile şi profiturile”, a încheiat organizaţia.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker