Administrație

Prefectul nu crede în biciclete. În schimb pariază pe minibuze

Prefectul județului Buzău, Daniel Țiclea, este de părere că proiectele de mobilitate urbană derulate de Primăria Buzău nu vor rezolva problema traficului intens cu care se confruntă municipiul în prezent. În plus, acesta a mai spus că a observat faptul că numărul înmatriculărilor este unul la fel de mare, semn că buzoienii nu sunt dispuși să renunțe la mașini în favoarea deplasărilor cu autobuzul sau cu bicicletele. Acest lucru înseamnă trafic intens și o cerere mai mare pentru locuri de parcare, probleme cu care municipiul deja se confruntă și pentru care se caută soluții.

Prefectul Daniel Țiclea

„Partea bună a unor șantiere este că se întâmplă și că lucrările se fac, doar că, vedem cu toții, a devenit aproape imposibil să mai circulăm în oraș și tare mi-e că nu-i din cauza șantierelor. Tare mi-e că la fel va fi. Dacă nu vom găsi soluții rapide pentru străpungeri, va fi din ce în ce mai rău, pentru că eu observ că la serviciul nostru de înmatriculări presiunea nu scade absolut deloc. Românii cumpără în continuare mașini… Unde le mai parcăm, pe unde mai circulăm cu ele, nu-mi dau seama, și nici nu simt că societatea în România, siguranța și educația rutieră, toate astea la un loc, nu simt că ar fi pregătite pentru a translata (a face tranziția, n.red.) spre mobilitate cu bicicleta sau cu trotineta”, a declarat prefectul la Campus TV.

Daniel Țiclea a mai spus că pentru buzoieni factorul comoditate în deplasare primează și nu crede că oamenii vor renunța la mașini și vor alege bicicletele, așa cum dorește Primăria Buzău, ci, cel mai probabil, acestea din urmă vor fi folosite doar ca agrement, nu ca principal mijloc de deplasare. Prefectul este de părere că soluția ar fi minibuzele electrice, similare maxi-taxiurilor desființate de Primărie, dar care nu poluează și care ar circula mai des, așa încât buzoienii să fie tentați să renunțe la mașini.

„Eu nu văd buzoienii pe bicicletă și trotinetă. Nu într-un număr atât de mare încât să-și asigure mobilitatea în felul ăsta. Pentru agrement după amiaza sau sâmbăta și duminica, e cu totul altceva, dar să ne asigurăm mobilitatea cu bicicleta și trotineta, nu o văd deocamdată. Probabil o soluție ar fi minibuze electrice. Eu așa văd, minibuze electrice de 15 – 20 de locuri cel mult, care nu ocupă foarte mult loc pe stradă, care nu poluează, care, dacă ar fi electrice, ar fi destul de ieftin de exploatat și atunci ar putea reprezenta o soluție de mobilitate, pentru că buzoienii, dacă ar ști că la cinci minute vine minibuzul, l-ar aștepta și ar renunța poate la mașină. Dar, deocamdată, observ că suntem dependenți de mașină”, a mai completat prefectul.

Un comentariu

  1. Dacă pistele se vor extinde în tot orasul, cu siguranță numărul buzoienilor care se vor deplasa pe biciclete va creste semnificativ. Problema e cu cei din comunele limitrofe, care au ales sa stea „la țară „, dar au copiii la școlile din oraș.

Articole similare