Economic

Patru benzi pe DN2-E85

DN2-E85 este unul dintre cele mai periculoase drumuri din România, asta pentru că aici se întâmplă cele mai multe accidente soldate cu victime, motiv pentru care este supranumit și „Drumul morții”.

Pentru a reduce numărul accidentelor, pe zece kilometri, între Sineşti şi Moviliţa, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a micşorat lăţimea benzilor şi astfel s-a introdus o bandă alternativă suplimentară de mers, fără a fi nevoie de exproprieri. DN2 are în cea mai mare parte câte o bandă pe fiecare sens şi margini largi de drum, care le creează şoferilor senzaţia că se poate circula pe două benzi.

La finalul săptămânii trecute a fost semnat contractul de expertiză pentru îmbunătățirea condițiilor de pe DN2-E85, tronsonul cuprins între Buzău și Oreavul. Astfel, DN2-E85 va fi lărgit cu aproximativ un metru pe fiecare sens de mers pe patru tronsoane, pe o distanță de 13,5 kilometri.

Vestea a fost dată de către deputatul social-democrat de Buzău Romeo Lungu: „A fost semnat contractul de expertiză pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație pe Drumul European 85, tronsonul cuprins între Buzău și Oreavul. Acest lucru a fost posibil în urma demersurilor realizate la finalul anului trecut, când am susținut la Ministerul Transporturilor necesitatea unei intervenții prompte pe acest drum intens circulat. Astfel, în cel mai scurt timp, DN2 va fi lărgit cu aproximativ un metru pe fiecare sens de mers pe patru tronsoane, ceea ce va îmbunătăți considerabil condițiile de circulație, contribuind la sporirea siguranței în trafic și reducerea numărului de accidente. Acest lucru se întâmplă concomitent cu începerea lucrărilor la Autostrada A7, Lotul Mizil-Pietroasele intrând în execuție pe 11 august 2022”.

La sfârșitul anului 2021, deputații social-democrați de Buzău Laurențiu Țepeluș și Romeo Lungu s-au alăturat demersului deputatului liberal Gabriel Avrămescu de a lărgi drumul care leagă municipiul Buzău de Râmnicu Sărat: „În continuarea discuțiilor cu privire la lărgirea drumului care leagă municipiul Buzău de municipiul Râmnicu Sărat la patru benzi, s-au alăturat demersului meu pentru dezvoltarea Buzăului domnii deputați Laurențiu Țepeluș și Romeo Daniel Lungu. Împreună am purtat discuții la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii despre tragicele evenimente care au loc pe DN-2E85 din cauza lipsei de investiții pentru modernizarea acestui drum intens tranzitat, solicitând lărgirea a patru tronsoane cu un total de aproximativ 13,5 km (…) Există șanse reale ca de anul viitor să înceapă lucrările pe primul tronson, care să lege localitatea Oreavu de actualul segment de patru benzi”, spunea atunci Avrămescu.

Porțiunea de drum care se întinde pe 13,5 km, dar care are o lățime de doar două benzi, câte una pe sens, traversează localitățile Mărăcineni, Gura Câlnăului, Potârnichești, Poșta Câlnău, apoi străbate o zonă de șes până la intrarea în localitatea Oreavu.

„Coaliție pentru Buzău! Am fost la Ministerul Transporturilor pentru o discuție despre lărgirea Drumului European 85 la patru benzi, pe mai multe tronsoane, cuprinse între Buzău și Râmnicu Sărat. Alături de colegii Laurențiu Țepeluș și Gabriel Avrămescu am cerut ca acest lucru să se întâmple cât mai repede, mai ales având în vedere numărul mare de accidente care se petrec în zonă. Astfel, ar urma să fie lărgite patru tronsoane cu un total de aproximativ 13,5 kilometri. Desigur, demersurile pentru Autostrada spre Moldova vor continua, urmând ca anul viitor să înceapă efectiv construcția. România și-a asumat deja prin PNRR că autostrada va fi gata până în 2024”, preciza, la acea vreme, deputatul social-democrat de Buzău Romeo Lungu.

Aprobarea lărgirii DN2-E85 a fost salutată, sâmbătă, și de liderul PNL Buzău, deputatul Gabriel Avrămescu. „DN2E85, așa zisa <șosea a morții>, se extinde pe patru benzi pe mai multe tronsoane dintre Buzău și Oreavu. După aproximativ un an de insistențe prin declarații publice, întrebări oficiale și neoficiale, în sfârșit a început expertiza tehnică pentru proiectul privind <Îmbunătățirea condițiilor de circulație pe DN2 între km 117+400 și km 141+100>, adică tronsonul dintre Mărăcineni și Oreavu. Acesta este doar un prim pas care prevede extinderea șoselei la patru benzi, câte două pe sens, urmând ca în urma expertizei să fie stabilite detaliile tehnice prin care se va extinde șoseaua. Pentru corecta informare a buzoienilor, vreau să precizez că acest contract a fost semnat pe 20.06.2022, cu termen de începere a expertizei 20.07.2022, expertiză ce trebuie finalizată în 60 de zile, adică până la 19.09.2022. România rămâne fruntașă în UE la numărul de morți pe șosele, iar una din șoselele pe care au loc accidente mortale este E85. Până când vom avea Autostrada Moldovei gata, e important să facem proiecte mici, dar care să ofere șoferilor și pasagerilor siguranță în trafic. Vreau să mulțumesc autorităților că au sprijinit acest proiect și am propus Ministerului Transporturilor ca acolo unde se va extinde șoseaua să fie instalați parapeți de beton între cele două sensuri de mers, astfel încât șoferii teribiliști să nu mai poată intra în depășiri periculoase”, a scris Avrămescu pe Facebook.

 

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker