Cultură

Papadopol după întâlnirea cu hasdeienii de la 3,14: „Sunt foarte talentaţi! Cred că ei reprezintă o generaţie care va şti ce înseamnă argumentul şi dezinvoltura”

Invitat la Buzău în ca­drul Festivalului de Tea­tru IDEO IDEIS, cu­noscutul actor Alexandru Papadopol a vorbit pentru pre­sa centrală despre experienţa trăită în calitate de mentor în faţa tinerilor buzoieni. Papadopol a fost invitat, pe 8 şi 9 august, să interac­ţioneze cu buzoienii din Trupa 3,14 a Colegiului Hasdeu, cei care au adus anul acesta IDEO IDEIS la Buzău. Alături de el, tine­rii au mai fost pregătiţii de treinerii Gabi Costin şi Vava Ştefănescu. Întâlni­rile au avut loc în aer liber în Parcul Tineretului.

„(La Buzău) m-am stră­duit să fiu cât mai concentrat pe scopurile trupei şi ale individualităţilor care o formează. E clar că dina­mica unei trupe depinde mult şi de cel care a condus-o iniţial şi nu e bine să schimbi obiceiuri formate, ci doar să încerci să ajustezi şi să îmbunătăţeşti ce se poate, învăţând la rândul tău. Curiozităţile sunt variate şi, normal, legitime la vârsta lor. Am fost nedumerit după ce am aflat că mulţi dintre ei nu prea se gândeau să dea la actorie, dar priveau teatrul ca pe ceva foarte, foarte serios. Am discutat mult. Cred că ei reprezintă o generaţie care va şti ce înseamnă argumentul şi dezinvoltura. Sper să se aleagă şi actori din rândurile lor. Sunt foarte talentaţi!”, a declarat pentru adevarul.ro Alexandru Papadopol.

Cunoscutul actor spune că a încercat să lucreze cu buzoienii practic, explicându-le că la festival este un loc în care îşi pot asuma faptul că o greşeală poate fi un pas înainte şi nu un eşec. Papadopol le-a transmis tinerilor şi că toţi actorii greşesc sau au greşit până să ajungă să-şi găsească personalitatea şi propria autenticitate sau propriul mod de a gândi.

„Sunt avantaje şi dezavantaje pentru noua generaţie de actori”    

Întrebat dacă tinerii actori de astăzi au mai multe oportunităţi decât a avut el la vremea lor, Papadopol a răspuns că actorii de acum au parte de o perioadă grea.

„Cred că actorii din ziua de azi au mult mai multe posibilităţi de a crea lucruri originale, dar mai ştiu şi că au parte de mult mai multă concurenţă. La fa­cultate, la mine în grupă eram 11 studenţi şi eram consideraţi destul de mulţi. Acum sunt cam 50 de studenţi pe an şi nici nu beneficiază, din păcate, de acces la Studioul de Teatru Casandra (n.r., unde se ţineau spectacole studenţeşti), care de mai mulţi ani nu mai aparţine de UNATC. Dar acum un lucru original poate fi văzut pe Internet sau pe reţelele de socializare mult mai repede. De asemenea, ca actor, poţi fi reperat mult mai repede pe o reţea de socializare şi nu mai trebuie să stai acasă aşteptând să-ţi sune telefonul fix. Sunt avantaje şi dezavantaje. Presupun că fiecare generaţie are parte de tot felul de provocări, dar studenţii şi tinerii actori de acum chiar au parte de o perioadă tare grea”, a mai declarat Papadopol pentru aceeaşi sursă.

CITEŞTE AICI INTERVIUL INTEGRAL

Alexandru Papadopol (45 de ani) e unul dintre actorii români care au avut un parcurs profesional aparte. Întrebat de părinţi în adolescenţă ce vrea să facă cu viaţa lui, le-a răspuns că dă admitere la Facultatea de Drept, după care a zbughit-o pe uşă, să se vadă cu prietenii. Chiar a ajuns student la Drept, însă, tot la 18 ani, a ajuns şi la Teatrul Studenţesc „Podul“ din Bucureşti, unde ­s-au­ format o mulţime de alţi actori. Aşa că, la jumătatea anilor ’90, a dat prima dată admitere la Academia de Teatru şi Film, astăzi UNATC, şi a picat. A mai încercat de trei ori, până a intrat la clasa lui Dem Rădulescu.
Două dintre filmele în care a jucat în timpul ­fa­cultăţii, „Marfa şi banii“, regia Cristi Puiu, şi „Occident“, regia Cristian Mun­giu, au fost selectate la secţiunea Quinzaine des Réalisateurs din cadrul Festivalului de Film de la Cannes.
Rolul lui Ovidiu din lungmetrajul „Marfa şi banii“ i-a adus premiul pentru cel mai bun actor la Festivalul Internaţional de Film de la Salonic din Grecia, iar personajul Luci, din „Occident“, premiul pentru cel mai bun actor oferit de Uniunea Cine­aştilor din România. A devenit însă cunoscut publi­cului larg datorită ­se­rialelor de televiziune în care a jucat: „Aniela“, „Numai iubirea“ şi  „Lacrimi de iubire“. În ultimii ani a interpretat roluri în filme precum: „Love building“, „Acasă la tata“, „Două lozuri“, „Po­vestea unui pierde-vară“ şi „Arest“.  Din 2014 lucrează la Teatrul Odeon din Bucureşti, unde a jucat, prin­tre altele, în spectacolele: „Persona“, de Ingmar Bergman, regizat de Radu Nica, şi „Delirium“, de Enda Walsh, în regia lui Vlad Massaci.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker