Administrație

„Orbitalul“ Buzăului are certificat de naștere. Cine dă „darul“ și cine-i beneficiarul

Realizarea unui sistem „orbital”, o centură de 26,4 km ce va înconjura orașul și care va face legătura atât cu viitorul drum expres Buzău – Brăila, cât și cu viitoarea autostradă A7, va deveni realitate în curând, iar marți s-a semnat contractul pentru preluarea unui tronson de 9,06 km de către Ministerul Transporturilor. La conferința de presă de marți, prilejuită de acest eveniment, s-au aflat președintele Partidului Social Democrat, Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, Cristian Ovidiu Cătălin Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), precum și primarul Buzăului, Constantin Toma.

Viitorul „Orbital” va ajuta la dezvoltarea economică a județului

Noul proiect de infrastructură va prelua o mare parte din traficul orașului, tranzitat zilnic de un număr foarte mare de mașini, numai că procedurile sunt complexe, iar buzoienii vor trebui să aibă răbdare și să suporte cu stoicism alte șantiere, de data aceasta în afara orașului.

„Prin ceea ce se semnează astăzi (marți, n.r.), respectiv, trei tronsoane din ceea ce numim orașul de tip radial concentric, Buzăul va avea patru centuri. Primele trei sunt definite prin Planul Urbanistic General, la care lucrăm și suntem foarte avansați. A patra centură, sistemul orbital, 25,59 km, din care astăzi se pot prelua de Ministerul Transporturilor 9,06 km, respectiv, de la Podul de la Mărăcineni – este drumul care duce spre Focșani -, Podul de la Vadu Pașii, trecem pe sub el, ajungem până aproape de autostradă, dar nu intrăm, și vom ajunge până la intersecția cu drumul expres Buzău-Brăila”, a declarat primarul Toma.

Este de așteptat ca „orbitalul” să deservească toți buzoienii și să faciliteze deplasarea în municipiul destul de tranzitat, nod rutier important între Moldova și Muntenia. Acest proiect și viitoarea Autostradă A7 vor ajuta la dezvoltarea economică a județului și este de așteptat ca investitorii să ia în calcul mutarea sau deschiderea unor afaceri aici, în viitor, după cum a mai spus primarul Buzăului.

„Această configurație ajută toată regiunea. Vor mai fi legate prin centura, să zicem, de est, chiar acolo la Podul Mărăcineni, și Valea Buzăului – DN 10 care duce la Brașov -, dar și Valea Slănicului și ar mai trebui adăugat (…) șapte comune, plus aerodromul militar de la Boboc, vor fi legate de viitoarea Autostradă A7 (…) Suntem convinși că, odată cu apariția acestei autostrăzi la Buzău și cu această conectare deosebită, importanța economică și atractivitatea și competitivitatea Buzăului vor crește (…) Considerăm că prin dezvoltarea acestei infrastructuri, Buzăul are o șansă să se dezvolte și mai mult”, a mai spus Constantin Toma.

Sorin Grindeanu: „Am încredere și văd tot ceea ce se întâmplă în Buzău”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a întărit spusele primarului Toma în ceea ce privește amplasarea geografică a Buzăului, care face orașul unul deosebit de important, ceea ce va atrage după sine investiții semnificative în anii următori. De lucrările pentru realizarea  „Orbitalului” se va ocupa Primăria Buzău, de la proiect tehnic, până la execuție, iar costurile vor fi suportate de Ministerul Transporturilor, după cum a mai declarat ministrul Grindeanu.

„Dincolo de ceea ce ați semnat astăzi, să știți că toată această zonă este extrem de importantă din punctul nostru de vedere, al Ministerului Transporturilor și o zonă în care se va investi extrem de mult în anii viitori. Ăsta este și argumentul pentru care am hotărât și s-a hotărât la nivelul CNAIR înființarea unei Direcții Regionale la Buzău, iar ceea ce s-a întâmplat astăzi este, cred, al patruzecilea protocol semnat de CNAIR cu autoritățile locale. Acest lucru l-am pornit din dorința de a descentraliza toate aceste lucrări. Sigur că am încredere și văd tot ceea ce se întâmplă în Buzău. Toate aceste lucrări vor fi făcute”, a transmis Sorin Grindeanu.

Descentralizarea a fost considerată varianta cea mai bună în cazul lucrărilor de mici anvergură, cum este „Orbitalul” de la Buzău, iar Ministerul Transporturilor se va axa, în principal, pe cele de infrastructură mare, res-pectiv autostrăzi sau drumuri expres. În plus, ministrul Transporturilor consideră că beneficiarii direcți ai investițiilor pot gestiona mult mai bine aceste lucrări, iar astfel, se evită timpul de așteptare prelungit, proiectele putând fi implementate mult mai repede la nivel local.

„Rolul CNAIR și al Ministerului (Transporturilor, n.r.) este să plătească, iar lucrările – că vorbim de studiu de fezabilitate, în primă fază, care este decontabil prin POIM (Programul Oprerațional Infrastructură Mare, n.r.), că vorbim în fazele ulterioare de proiectare și execuție -, toate aceste etape vor fi gestionate de Primăria municipiului Buzău. De ce am luat această hotărâre încă de la începutul anului? Pentru că lucrări de mai mică anvergură, cum este aceasta, față de infrastructură mare – autostrăzi, drumuri expres -, pot fi gestionate mult mai bine de autoritățile locale decât de o autoritate centrală și, tocmai de aceea, am descentralizat de la CNAIR și acest lucru se va întâmpla și pe zona de CFR și se va întâmpla pe toate tipurile, inclusiv pe zona navală, astfel încât, lucrările să fie gestionate de către cei care sunt direct beneficiarii, în cazul nostru, Primăria municipiului Buzău”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Marcel Ciolacu: „E un proiect decisiv pentru buzoieni și pentru firmele buzoiene”

Despre proiectul de infrastructură al Buzăului s-a arătat încântat și Marcel Ciolacu, iar acesta a lăudat colaborarea de succes dintre administrația centrală și cea locală, prin reprezentanții săi, Sorin Grindeanu și Constantin Toma. Decizia de a lăsa la latitudinea Primăriei Buzău proiectul „orbitalului” este considerată una foarte înțeleaptă de către președintele Camerei Deputaților, care a avansat ideea acestei abordări și la Ministerul Dezvoltării, mai exact la Compania Națională de Investiții.

„Asistăm la un exercițiu de bune practici în ceea ce privește colaborarea dintre administrația centrală și administrația locală. N-am nicio reținere să vă spun că Sorin Grindeanu este primul ministru care nu a trâmbițat descentralizarea, este primul ministru care, efectiv, a mers peste 40 de consilii județene și la primării și a descentralizat lucrările de la CNAIR către administrațiile locale, unde sunt adevărații beneficiari, în cazul nostru fiind buzoienii. Din punctul meu de vedere, acest lucru ar trebui copiat și la alte ministere, inclusiv la Ministerul Dezvoltării, la CNI (Compania Națională de Investiții, n.r.), unde, în acest moment toate lucrurile se fac centralizat. Ele ar trebui descentralizate, obiectivele majore rămânând în atribuțiile Ministerului Dezvoltării. Cred că aceasta este calea de urmat. Este un interes direct și o responsabilitate față de cetățenii care l-au votat direct pe domnul primar. E un proiect decisiv pentru buzoieni și pentru firmele buzoiene”, a spus Marcel Ciolacu.

Și președintele PSD este de părere că Buzăul va avea mult de câștigat de pe urma acestor proiecte de infrastructură, în primul rând în ceea ce privește traficul, iar, mai apoi, în privința dezvoltării sale economice. „Deja lucrurile au sens, au o logică. Avem un ministru și un primar care înțeleg fenomenul și vedeți că nu mai vorbim de planuri generice. (Aceasta, n.r.) va duce la dezvoltarea atât a municipiului, dar și a județului, va ușura traficul imens de mult și normal că sunt foarte mândru de acest lucru și de această implicare. Eu am avut mai mult o implicare sentimentală între domnul primar și domnul vicepremier Sorin Grindeanu și mă bucur că lucrurile, în niciun an de zile, au luat acest trend pozitiv”, a mai afirmat Ciolacu.

Tot marți, la Focșani s-a semnat contractul de execuție pentru primul lot al Autostrăzii Buzău-Focșani. Firma UMB care se va ocupa de lucrări aparține constructorul Dorinel Umbrărescu și are cele mai bune oferte pentru loturile de mijloc ale Autostrăzii. Ministrul Transporturilor a declarat că firma este una foarte serioasă și este încrezător că va duce lucrările până la capăt, ba chiar, se așteaptă ca acestea să fie gata înainte de termenul stabilit. Astăzi (marți, n.r.), la Focșani, vom semna și contractul de execuție pe primul lot al Autostrăzii Buzău-Focșani, cu o companie românească, o companie care de fiecare dată când se angajează și semnează un contract, se ține de termene, ba chiar, sunt mai rapide decât termenul prevăzut în contract. E un exemplu de bune practici și pentru alții, ceea ce face această companie. Cred că era important să menționăm aici, la Buzău, că astăzi se semnează și primul lot și lotul patru de pe Autostrada Buzău-Focșani, urmând ca celelalte două, doi și trei, să fie semnate aceste contracte în următoarele săptămâni”, a mai transmis Sorin Grindeanu.

Un comentariu

  1. O brambureala totala: in sept 2020 , in campania pentru alegerile locale Toma C spunea ( in clipul cu construirea Salii Polivalente si a Bazinului de inot, se poate verifica- s-a uitat de ele ,ca si de perdeaua de pomi de pe malul Buzaului ) ca in primavara ( primavara lui 2021 ) Primaria va reabilita drumul de la pod Maracineni la pod Vadu Pasii ; nu s-a intimplat acest lucru desi nu era o lucrare complicata ; Acum se prezinta noi picturi , se fac poze , se dau declaratii dupa modelul Iazul Morilor

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker