Ochelarii care simulează beția, testați de adolescenți care vor să obțină permisul
Educația pentru siguranța rutieră pe care o realizează ofițerii de poliție buzoieni cu adolescenții din unitățile de învățământ are drept țintă promovarea cunoașterii și a înțelegerii regulilor de circulație și a situațiilor din trafic, consolidarea sau modificarea atitudinilor cu privire la conștientizarea riscurilor, siguranța personală și siguranța celorlalți participanți la trafic. Scopul final al campaniilor de siguranță rutieră este, sau ar trebui să fie, o schimbare de comportament. Pentru aceasta, în întâlnirile non-formale realizate cu tinerii, polițiștii urmăresc adesea fie o mai bună informare cu privire la o anumită problemă de siguranță rutieră, fie schimbarea atitudinilor față de anumite comportamente la volan, cum ar fi conducerea sub influența alcoolului sau excesul de viteză.
Cea mai recentă activitate de acest fel a avut loc la Clubul Polițiștilor, când ofițerii de poliție Remus Necula din cadrul Serviciului Rutier, Emilia Mihăilescu și agent Ștefania Malvina Tarcoci, din cadrul Compartimentului Analiza și Prevenirea Criminalității, împreună cu Dumitru Plăpumaru, din cadrul Serviciului Comunicații și Informatică, au discutat cu elevii claselor a XI-a din Colegiul Economic Buzău în special pe tema alcoolului la volan.
Ofițerii de poliție au exemplificat, în cadrul întâlnirii, cu mai multe filmulețe relația între viteza pe un anumit drum și numărul și gravitatea accidentelor, argumentând astfel faptul că reducerea încălcărilor limitelor de viteză va influența în mod direct nivelul de siguranță.
Conducerea sub influența alcoolului este o altă problemă majoră de siguranță rutieră pe care oamenii legii au dezbătut-o cu adolescenții, unii dintre ei proaspeți conducători auto. Adolescenții au avut ocazia să testeze ,,beția” purtând ochelari speciali, care simulează această stare. Cei testați au realizat pericolul la care s-ar expune dacă s-ar urca la volan după ce au consumat băuturi alcoolice, ei sesizând starea de confuzie și lipsa de apreciere a distanței, ca prime efecte vizibile.