Economic

O linie ferată s-a redeschis după 22 de ani. Ce contribuție au avut buzoienii

Joi dimineață, linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi a fost redeschisă, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

„Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie şi au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat. Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galaţi, fără a mai avea nevoie de transbordare la frontieră. Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galaţi pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, a scris ministrul.

Pentru repunerea în funcţiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie de lucrări specifice: înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 metri, înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale şi pe linia încălecată, înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere, completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă, executarea burajelor tehnologice.

„Redeschiderea acestei linii feroviare cu ecartament larg, în lungime totală de 3,58 km, va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creşterea traficului pe teritoriul României, dar şi a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galaţi, pe la graniţa cu Republica Moldova (CFM)”, spun reprezentanţii companiei.

Ceferiștii buzoieni au pus umărul la terminarea lucrărilor

Avantajele redeschiderii liniei cu ecartament larg sunt: reluarea, după 22 de ani, a transportului de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM), trenurile încărcate cu cereale din Ucraina (via Republica Moldova) ajung acum direct în Portul Galaţi; vagoanele cu cereale sunt preluate din grupa Galaţi Largă Ana (A) direct de un operator de marfă, până în Siloz; silozul are capacitate de depozitare de 25.000 de tone.

Echipe de muncitori din Buzău au sărit în ajutorul celor de pe șantierul căii ferate care leagă Galațiul de Ucraina, mai exact între Gara Larga şi Portul de mărfuri, pentru a finaliza cât mai repede operaţiunea de înlocuire a mii de traverse pe o lungime de 4,7 kilometri.

Lucrările au fost executate de SRCF Galaţi, în regie proprie, cu personal feroviar din secţiile: L1 Galaţi, L3 Buzău, L4 Focşani, L2 Brăila, L5 Târgu Ocna şi SRLU Buzău.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker