Administrație

Modernizarea DJ 203K pe tronsonul Mărăcineni – Podu Muncii, mai costisitoare cu aproape 1 milion de euro

Modernizarea DJ 203K, km. 38+000 — 75+000, Mărăcineni — Podu Muncii costă Consiliul Județean Buzău mai mult decât s-a calculat inițial. În ședința ordinară a lunii iulie, consilierilor județeni li se va cere să-și dea acordul pentru majorarea, în bugetul proiectului, a cheltuielilor neeligibile, de la 2.482.932,09 lei la 6.789.929,28 lei. Pe parcursul execuției lucrărilor de modernizare a drumului județean vizat de proiect a apărut necesitatea unor categorii de lucrări adaptate la realitatea din teren, susțin reprezentanții CJ în referatul la proiectul de hotărâre întocmit în acest sens. Totodată, se impune actualizarea valorii lucră­rilor, ca urmarea aplicării prevederilor art. 66 din O.U.G. nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, ­mo­dificarea și completarea unor acte normative. Se pare că ar fi vorba despre o modificare de manoperă care va obliga CJ să asigure un plus de 4,3 milioane lei, ceea ce înseamnă aproximativ 1 milion de euro.

,,Prin urmare, pentru desfășurarea corespunzătoare a activităților proiectului, reiese necesitatea suplimentării sumei alocate executării lucrărilor și a majorării în consecință a bugetului proiectului, după cum urmează: valoarea totală a proiectului se majorează de la 81.833.412,97 lei la 86.140.410,16 lei; valoarea cheltuielilor neeligibile ale proiectului se majorează de la 2.482.932,09 lei la 6.789.929,28 lei. Sumele menționate includ TVA aferent”, se precizează în referatul proiectului de hotărâre ce modifică bugetul lucrării. Consiliul Județean și-a luat angajamentul să își asume finanțarea cheltuielilor conexe care apar în implementarea proiectului.

În august 2018, Consiliul Județean Buzău a aprobat finanțarea proiectului „Mo­dernizare DJ 203K, km. 38+000 – 75+000, Mărăcineni – Podu Muncii, Județul Buzău”, în cadrul Programului Opera­țional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 – Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, Prioritatea de investitii 6.1 Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN – T, inclusiv a nodurilor multimodale, Apel de proiecte nefinalizate POR 2018/6/6.1/ 5, contractul de finanțare fiind semnat în octombrie 2018. Perioada de implementare este 24.10.2018 – 30.04.2021.

Proiectul avea o finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală, dar autoritățile județene au decis să renunțe la ea chiar înainte de semnarea ordinului de începere a proiectului și să-l facă cu fonduri europene. Dacă înainte lucrările pe 37 de kilometri din DJ 203K Mărăcineni – Podu Muncii costau 78.338.628 lei, schimbarea sursei de finanțare a crescut și valoarea lucrărilor la 81 milioane lei.

De ani de zile, prioritatea declarată a administrației județului o reprezintă infrastructura rutieră. Însă nu de fiecare dată drumurile județene proaspăt reabilitate rezistă prea mult după recepție… Iar firma Oyl Company Holding AG, aleasă de Consiliul Județean Buzău să refacă unul dintre cele mai importante drumuri județene, cel de pe Valea Slănicului, a adunat multe critici vizavi de calitatea lucrărilor executate chiar la ea acasă, în județul Ialomița.

Și lucrările de reabilitare a Drumului Județean 203 K, Buzău-Podul Muncii, începute pe finalul anului trecut au trezit anumite suspiciuni privind calitatea execuției și respectarea tehnologiei și a materialelor folosite de firma executantă care a câștigat licitația. Și asta pentru că oameni n-au văzut nici utilajele necesare și nici calitate în realizarea terasamentului. Mai mult, lucrările începute pe mai multe tronsoane au atras nemulțumirea localnicilor din cauza prafului care le inundă gospodăriile dar și a pietrei, spun unii, necompactată suficient.

Astfel că reabilitarea singurului drum județean de pe Valea Slănicului a devenit o corvoadă pentru locuitorii zonei. Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni, așa că oamenii mai au de așteptat până când vor putea avea în comune un aer curat dar și o șosea ca-n palmă.

Aceeași firmă va realiza lucrările și la celălalt tronson din DJ 203K, spre limita cu județul Brăila. Consiliul Județean a semnat la începutul acestui an contractul de lucrări pentru reabilitarea drumului județean 203K, drum ce leagă județul Brăila cu localitățile Robeasca-Săgeata-Vadu Pașii-E85. Contractul este de peste 66 de milioane de lei fără TVA  și a fost adjudecat tot de societatea Oil Company Holding. Lucrările urmează să înceapă în perioada imediat următoare cu etapa proiectării, care are termen maxim de finalizare trei luni, după care există o perioadă de 21 de luni pentru finalizarea lucrărilor în teren. Finanțarea va fi făcută din fonduri europene în termen de cel mult 24 de luni de la data semnării contractului.

Într-un an, pentru că e ,,simplu” 

Cu toate acestea, constructorul care a câștigat licitația a declarat, foarte interesant, cu ocazia semnării contractului de lucrări, că poate să realizeze drumul în termen de un an, dat fiind că zona nu ridică atât de multe probleme, fiind catalogat drept un drum ,,simplu”.

,,Ne propunem să realizăm această lucrare în termen de un an de zile, exceptând perioada de proiectare și perioada de iarnă, fiind un drum simplu din punct de vedere tehnic. Este un proiect important pentru noi, încă un drum important în Buzău pe lângă celălalt sector din DJ 203K”, spunea reprezentantul Oil Company Holding, Sorin Micșa. Garanția lucrării este de 72 de luni de la finalizare și va cuprinde, pe lângă reabi­litare, și construcția de piste de biciclete în intravilan și amenajarea accesului către proprietăți. Pe lângă drumurile care vor fi reabilitate cu fonduri europene, Consiliul Județean are în vedere și o serie de reabilitări de drumuri cu  fonduri proprii.

La fel de simplu părea și tronsonul Mărăcineni-Podu Muncii, dar iată că nu a fost așa.

5 Comentarii

  1. Să vedeți cîte vile vor apărea de pe urma DJ203K.Deocamdată se lucrează în bătaie de joc sau neprofesionist,nu au utilaje și nici angajați.Să le fie rușine hoților…

  2. Se lucreaza in bataie de joc, se asfalteaza cca 300 metri saptamanal, cand altii fac N km pe zi. Neagu ii tine in brate iar Oyl Company isi face de cap, trece vara iar ei nu pot asfalta nici macar ce au decopertat, in acest ritm nu au cum sa finalizeze la termen, ne-mai-vorbind de calitatea lucrarilor care este indoielnica. Sa le fie rusine, de la presedinte de consiliu la constructor!

  3. Numain sa furați stiti, noua ni se îmbolnăvesc copiii, bătrânii, nu putem mânca fructele si legumele din curte..iar voi spuneti sa induram…sper sa va pedepsească cineva

  4. Și uite asa se mai fura niște bani, ca doar psd-ul a patentat aceasta metoda de jaf, din banul public.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker