Economic

Meșterul Manole al autostrăzilor se mișcă natural pe A7. Ca melcul

Au apărut noi probleme pe primul lot al Autostrăzii  A10 Sebeș – Turda. La kilometrul 16, pe Calea I, sensul Sebeș – Alba Iulia – Cluj Napoca au apărut tasări și fisuri chiar pe zona recent reparată. Primele asemenea probleme au apărut la sfârșitul anului trecut, la doar doi ani de la inaugurarea lotului Sebeș – Alba Iulia Nord, un lot de 15 kilometri deschis în 3 decembrie 2020, înainte de alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020 (lot deschis cu patru ani întârziere).

Pizzarotti este constructorul și primului lot din Autostrada Moldovei, Dumbrava-Mizil și urmează să semneze contractul și pentru primul lot al Autostrăzii București Nord.

La începutul anului când Pizzarotti a refăcut un tronson surpat de aproximativ 200 de metri, expertiza tehnică a arătat că problema este cauzată de infiltrații și o pungă de apă și a fost refăcut sistemul de drenaj al apelor. Din imaginile publicate de CNAIR (DRDP Cluj) se observă o fisură longitudinală pe prima bandă și o altă fisură, mult mai mare pe banda hașurată care continuă banda de urgență înainte de nodul Alba Iulia Nord. Pe sensul spre Turda și Cluj, circulația se desfășoară pe banda a doua cu restricții de viteză. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj a anunțat că pe Autostrada Sebeș-Turda, între km. 16+200 și km. 16+400, calea I, „se intervine pentru remedierea unei fisuri apărute în carosabil. Circulația se desfășoară pe banda II, cu restricție de viteză de 60 km/h, menținută și pe timp de noapte”.

Zona recent „reparată” se poate distinge prin rugozitatea asfaltului recent așternut și marcajele rezonatoare încă bine conturate.

Ce se întâmplă pe  Autostrada Moldovei

Pe Autostrada Moldovei, constructorul nu are un progres foarte bun, iar oficialii Ministerului Transporturilor au transmis de mai multe ori că este nevoie să se mărească ritmul de lucru. O filmare cu drona, ultima de altfel, din data de 14 iunie, arată care este stadiul lucrărilor, dar și mobilizarea în teren a muncitorilor. Imaginile arată o mobilizare decentă pe primul lot al Autostrăzii Moldovei și lucrări la gropile de împrumut.  De asemenea sunt executate și lucrări aferente perdelei forestiere pe care o vom întâlni pe toată autostrada.

Cu toate că au primit undă verde pentru începerea lucrărilor încă din luna august 2022, iar termenul de execuție este extrem de strâns – 1 an și 8 luni -, în condițiile în care proiectul este finanțat prin PNRR, Pizzarotti a înregistrat un avans de puțin peste 11 la sută la nivelul lunii mai 2023 și la începutul lunii iunie 2023 au primit extensie cinci luni.

Lungimea acestui lot este de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 metri. Valoarea contractului este de 1,47 miliarde de lei fără TVA. Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile – Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Articole similare