Opinii

M-a sunat un nene care s-a dat drept medic la un centru de vaccinare

Joia trecută, spre seară, un cetățean programat pentru prima doză de ser Pfizer care urma să i se admi­nistreze la ora 19.00 la centrul de la Liceul ,,Henri Coandă” de pe strada Horticolei, a avut surpriza să găsească la locația respectivă doar… portarul unității școlare. Omul s-a prezentat pentru vaccinare la ora 18.20, ocazie cu care a aflat de la portar că în centru nu mai este nimeni. Mai mult, acesta l-a invitat să intre în incintă, pentru a se convinge singur. În disperare de cauză, cetățeanul, care locuiește într-o comună buzoiană, s-a deplasat la centrul de vaccinare de la Liceul cu Program Sportiv, sperând că va putea obține măcar o informație cu privire la rezolvarea acestei situații. La LPS, centrul de vaccinare era însă închis.

Buzoianul nu s-a lăsat și a apelat la numărul 021.414.44.25, unde operatorul i-a indicat să încerce și a doua zi, exprimându-și regretul pentru situație. O situație care, dacă stăm să ne gândim bine, nu este una de neimaginat: oamenii de la centrul de vaccinare au plecat pur și simplu acasă, dintr-un reflex de bugetar obișnuit ca înaintea unei zile libere să termine programul la prânz.

Însă, în acest caz, vorbim totuși despre vaccinare, campanie în care autoritățile centrale și județene se dau de ceasul morții pentru a convinge românii să se imunizeze în număr cât mai mare, pentru a putea depăși cât mai rapid problemele gene­rate de pandemie.

Cam aceasta este întâm­plarea pe care OPINIA a relatat-o la momentul res­pectiv, la care am inclus și punctele de vedere ale oficialilor angrenați în campania de vaccinare. Mai cu jumătate de gură, bineînțeles încercând să găsească câte o scuză ,,eroilor” întâmplării, atât directorul Direcției de Sănătate Publică, cât și prefectul, au admis că omul nu trebuia lăsat cu buza umflată, chiar și în condițiile în care nu a putut fi contactat, așa cum au susținut reprezentanții centrului de vaccinare.

Nu aș mai fi revenit la acest subiect dacă, de la postarea sa în ediția electro­nică a OPINIEI și până în momentul în care scriu aceste rânduri, nu ar fi apărut un element de noutate. Mai precis, a doua zi, în Vinerea Mare, a sunat la redacție un cetățean care s-a recomandat a fi medicul Colțoiu, de la centrul de vaccinare cu pricina. Normal, am ținut cu tot dinandinsul să îi ascult punctul de vedere. Astfel, am aflat că la centrul de vaccinare de pe Horticolei se află o ,,mână de oameni”, care nu sunt bugetari așa cum am insinuat eu – dar care, aș adăuga eu, sunt posesorii acelorași reflexe -, care ,,fac muncă de voluntariat”, nefiind plătiți nici până la acea oră (repet, vineri, 30 aprilie). Pe cale de consecință, în traducere liberă, respectivii aveau tot dreptul să facă mișto de un om venit să se vaccineze.

Mai departe, respectivul mi-a mai spus că persoana în cauză ar fi fost sunată în repetate rânduri, dar fie că nu ar fi răspuns la telefon, fie că avea telefonul închis. L-am întrebat dacă i se pare normal ca un om aflat în situația res­pectivă – care locuiește într-o zonă fără acoperire sau nu i se permite să vorbească la telefon în timpul programului de lucru – să fie lăsat să vină seara la oraș de la țară și nici măcar să nu i se lase o vorbă la portar în legătură cu modalitatea de reprogramare. ,,Perfect normal!”, a spus interlocutorul meu.

Îl cunosc pe medicul Colțoiu de vreo 30 de ani, de pe vremea când domnia-sa milita, de pe baricadele Alianței Civice, pentru ­mo­dernizarea României, ­mo­dernizare care includea renunțarea la metehne precum cele descrise mai sus. Așa că, personal, refuz să cred că ,,vocea” în cauză aparținea medicului Colțoiu, ci sunt convins că am avut de-a face cu un ticălos care a vrut să pună paie pe foc. Drept pentru care îl rog pe medicul Colțoiu cel adevărat să ne prezinte un punct de vedere asupra întregii tărășenii.

Articole similare