Economic

FOTO | Probleme pe A7! Ce se întâmplă cu italienii de la Pizzarotti

Constructorul român IBB Holding preia ca subcontractor de la Pizzarotti (Italia) primii 7,5 kilometri din cei 21 de kilometri ai lotului Dumbrava-Mizil, primul lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău.

Reamintim că CNAIR a semnat contractul cu Pizzarotti la data 16 iunie, pentru 1,5 miliarde de lei. Intrarea în șantier a fost realizată în luna august, la final, iar de atunci și până în prezent progresul nu este unul semnificativ. Și Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a constatat că lucrările pe primul lot al autostrăzii ar trebui să se miște într-un ritm mai alert, în urma ultimei vizite, de la începutul acestei luni, pe șantier.

Compania IBB Holding este un constructor român, iar intrarea pe șantierul autostrăzii „Moldovei” este prima lucrare de o asemenea anvergură, a anunțat managerul de proiect, Ovidiu Barbier, fost director general adjunct CNAIR în mandatul Lucian Bode: „IBB-HIB România a semnat cu asocierea Retter – Pizzarotti, contractul de execuție ca subantreprenor, a primilor 7,5 km din Lotul 1 Dumbrava-Mizil al autostrăzii A7! Facem astfel un alt pas important înainte, angajându-ne în execuția primilor kilometri de autostradă în România. O zi importantă pentru toți colegii noștri precum și pentru români! O nouă Companie 100% ROMÂNEASCĂ pătrunde pe piața construcțiilor de autostrăzi din țara noastră! Personal sunt extrem de bucuros și plin de speranțe! Vom demonstra rigoarea și corectitudinea dobândită în Germania în peste 10 ani! Ca un simbol, sectorul de autostradă pe care îl va executa IBB este PRIMUL din autostrada A7!  În acest weekend va demara mobilizarea în șantier. Utilajele deja sunt pe drum dinspre Germania către România”. Astfel, alături de bucovinenii de la IBB, pe șantier vor lucra și ardelenii de la Retter România (constructor din Sibiu), specializați pe structuri.

Contactat de OPINIA, Cătălin Urtoi a precizat că în acest moment nu are nicio informație despre această decizie a italienilor de la Pizzarotti. Mai mult, acesta a menționat că la ultima vizită pe șantier toate firmele se aflau în grafic, dar și că va reveni în Buzău la finalul acestei luni pentru a verifica dacă lucrurile au mai avansat. „Toate firmele erau în program (la ultima vizită din șantier, n.r.), dar se poate și mai bine. La sfârșitul lunii voi fi pe teren, ca să văd stadiul”, a precizat pentru OPINIA, consilierul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Una dintre cele mai importante lucrări de artă de pe A7 va fi nodul rutier de la Dumbrava, legătura cu Autostrada A3 București-Ploiești. Primul contract semnat pentru proiectul A7 „Autostrada Moldovei” a fost lotul de mijloc Mizil – Pietroasele, pe secțiunea Ploiești – Buzău, în timp ce pentru lotul 3 Mizil-Pietroasele, CNAIR a desemnat câștigărtoare firma turcă Nurol după reevaluare, dar competitorul Danlin XXL, firmă românească din județul Neamț, a depus contestație.

Inițial, pentru lotul 1, CNAIR îi desemnase câștigători pe românii de la Bog Art, dar compania nu a depus toate actele necesare și a fost anunțat al doilea constructor, asocierea Pizzarotti – Retter. „Lotul 1 Dumbrava-Mizil km 0+000 – km 21+000 are o lungime de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m. Durata de execuție a contractului este de 20 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor, ofertată conform factorului de evaluare, este de 10 ani”, a transmis CNAIR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare